Het gaat om de verspreiding van het virus.
Corona en wielerclubs in België
Gisteren was het nog op de radio dat afstand houden op het openbaar vervoer ook niet echt meer nodig was (alleen op de trein wel), op het moment dat er dit soort communicatie de wereld wordt ingestuurd, is het erg moeilijk om nog iets serieus te nemen.
Ik zeg het al van het begin: België had perfect geweest voor het systeem Zweden. Wij hebben op het ergste moment in de "crisis" maar net aan de 50% van de capaciteit van ons gezondheidssysteem gezeten. Isolatie van de risico patiënten had dus ruim voldoende geweest (zieke mensen, oudere mensen en eventueel de mannen met veel teveel buikvet, dat is dan 99% van alles op de ICU ligt)
Ik zeg het al van het begin: België had perfect geweest voor het systeem Zweden. Wij hebben op het ergste moment in de "crisis" maar net aan de 50% van de capaciteit van ons gezondheidssysteem gezeten. Isolatie van de risico patiënten had dus ruim voldoende geweest (zieke mensen, oudere mensen en eventueel de mannen met veel teveel buikvet, dat is dan 99% van alles op de ICU ligt)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Tja, als het te moeilijk wordt om "de regels" te handhaven - zoals op de bus- is het opeens niet meer nodig.TL@ schreef: ↑16 mei 2020 08:12 Gisteren was het nog op de radio dat afstand houden op het openbaar vervoer ook niet echt meer nodig was (alleen op de trein wel), op het moment dat er dit soort communicatie de wereld wordt ingestuurd, is het erg moeilijk om nog iets serieus te nemen.
Ikzelf werk in een zogenaamd essentieel beroep en ik en mijn collega's komen zowat 100 keer per dag in conflict met de veiligheidsregels.
Daar maalt niemand om en er zal ook niemand zijn die zegt dat we maar thuis moeten blijven wegens het besmettingsgevaar.
Maar als het over vrije tijdsbesteding gaat, wil men opeens heiliger zijn als de paus.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo, die durven..... in china zou dat een vrijbrief zijn voor een spontane verdwijningnijkie schreef: ↑16 mei 2020 10:30 De wijzen komen uit het Oosten:
https://www.tubantia.nl/dossier-leestip ... ebook.com/
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo, die durven..... in china zou dat een vrijbrief zijn voor een spontane verdwijningnijkie schreef: ↑16 mei 2020 10:30 De wijzen komen uit het Oosten:
https://www.tubantia.nl/dossier-leestip ... ebook.com/
Less is bore
Ik denk dat iemand zegt dat risico patiënten in quarantaine moeten. Enkel dat je op eigen verantwoordelijkheid niet in quarantaine gaat.
Mijn moeder (65+) wil zich aan geen enkele van de regels houden. Zij heeft wel (al veel langer trouwens) haar papieren in orde: geen intensieve, geen beademing, geen... (als de tijd om te gaan, gekomen is, dan is het tijd)
Ze is ook van mening dat sterven bij je geliefden veel minder erg is dan alleen weg kwijnen en uiteindelijk alleen sterven. Ik kan ze geen ongelijk geven (ook al wil ik ze nog wel lang bij ons hebben)
Mijn moeder (65+) wil zich aan geen enkele van de regels houden. Zij heeft wel (al veel langer trouwens) haar papieren in orde: geen intensieve, geen beademing, geen... (als de tijd om te gaan, gekomen is, dan is het tijd)
Ze is ook van mening dat sterven bij je geliefden veel minder erg is dan alleen weg kwijnen en uiteindelijk alleen sterven. Ik kan ze geen ongelijk geven (ook al wil ik ze nog wel lang bij ons hebben)