Die knop had ik nog niet gevonden, ga het meteen proberen, thanks!afrit13 schreef: ↑05 mei 2020 20:09Je kunt toch ook in 'handmatige modus' een stukje route tekenen?DrBibber schreef: ↑05 mei 2020 19:18 Ik probeer met Strava een route te bouwen en daarbij wil ik over een weg die lange tijd afgesloten is geweest. Nu is hij sinds een maand ongeveer weer open, maar toch blijft hij mij langs allerlei omwegen sturen. Zelfs als ik punt voor punt over de weg ga stuurt hij me op een gegeven moment langs een andere route. Normaal gesproken lijkt geen probleem, alleen is het met omrijden toch zo'n 10km extra. Nu stop ik mijn rondjes dus ruim van tevoren, maar is hier misschien nog een andere mogelijkheid voor?
Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Heb ik van de week ook gedaan, echter heeft Strava de route niet compleet getracked op de een of andere manier. Hier heb ik anders nooit problemen mee.Hanz Bé schreef: ↑14 apr 2020 14:40 Vandaag voor het eerst een route gebruikt vanuit de nieuwe Strava route-functie.
Dus afstand ingeven, als sport wielrennen kiezen en voorkeur voor ondergrond (=verhard) opgegeven.
Ik heb dan de eerste van de 3 aangeboden opties gekozen.
Het was een prima route. Vooral over binnenwegen, soms een stukje vrijliggend fietspad naast een N-weg. Zelfs wat weggetjes gehad die ik niet kende. Prima eerste ervaring.
Waarom verschil het gemiddeld vermogen in Strava zoveel van de waarde in Trainingpeaks?
Ik heb een premium abo en een vermogensmeter.
Voorbeeld, training gisteren
187 volgens Strava, TP zegt 210.
Training daarvoor
153 volgens Strava, 160 volgens TP
179 volgens Strava, 203 volgens TP
Ik heb een premium abo en een vermogensmeter.
Voorbeeld, training gisteren
187 volgens Strava, TP zegt 210.
Training daarvoor
153 volgens Strava, 160 volgens TP
179 volgens Strava, 203 volgens TP
Ik heb ook een verschil tussen Strava en Garmin Connect, wel minder groot
Rit gisteren:
Strava: 241W (NP= 266, 277W volgens Elevate)
Garmin Connect: 243W (NP=279W)
Maar enkel Watts verschil maar je zou toch exact hetzelfde verwachten.
Ik denk dat het komt door de auto start/stop. Volgens Strava heb ik ook ruim 30 seconden meer beweegtijd (op een ritje van 77 minuten) maar wel exact hetzelfde aantal kilometers
Rit gisteren:
Strava: 241W (NP= 266, 277W volgens Elevate)
Garmin Connect: 243W (NP=279W)
Maar enkel Watts verschil maar je zou toch exact hetzelfde verwachten.
Ik denk dat het komt door de auto start/stop. Volgens Strava heb ik ook ruim 30 seconden meer beweegtijd (op een ritje van 77 minuten) maar wel exact hetzelfde aantal kilometers

Rit van gisteren.stages gen 2.
strava: 232W gewogen gem. vermogen.
strava: 249 w Weighted Avg Power
(Dr. A. Coggan formula)
Garmin: 250 W Normalized Power® (NP®)
TP 248 W Normalized power
strava: 232W gewogen gem. vermogen.
strava: 249 w Weighted Avg Power
(Dr. A. Coggan formula)
Garmin: 250 W Normalized Power® (NP®)
TP 248 W Normalized power
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
https://support.strava.com/hc/en-us/com ... 1#comments
Also, here is some additional info regarding weighted average power:
Weighted Average Power is similar to - but NOT the same as - Garmin's Normalized Power.
Both numbers attempt to capture the average effort of a workout by taking into account lactate accumulation and other types of fatigue. Strava uses an algorithm very similar to xPower for computing Weighted Average Power.
There will be differences between the Weighted Average Power and Normalize Power. How much and which direction will depend on the ride. Typically, for shorter rides, Weighted Average Power will be lower than Normalized Power. This is a result of the different types of smoothing used by the algorithms. Both numbers have been used successfully by professional coaches.
As to the question of why Strava can't simply copy values exactly from the Garmin file in regard to average power and normalized power: Well, our engineers have worked hard to process the raw data in the file, clean it up, and use algorithms that are standard across any file created by any compatible Strava device. It's just the way we have always approached activity data. We don't have plans to change or disable these core functions and algorithms in our data processing.
Please let me know if there are any other questions.
Dat snap ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat antwoord wordt al gegeven door DDX. Een raw file bevat geen NP. Die wordt dus berekend door de site. Door onderlinge verschillen in de formule krijg je verschillende uitkomsten.
Mijn rit van gister:
Strava 183w
Connect: 186w
TP: 186w
Ik denk dat de autostop er veel invloed op heeft. Die heb ik op 3kmh staan ofzo, iig vrij laag, slecht voor je gemiddelde maar goed voor NP

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik had het niet over NP. Ik had het over gemiddeld vermogen.
Ik dacht trouwens, maar ik kan ernaast zitten, dat Strava Trainingpeaks betaald heeft de NP-score te mogen gebruiken. Dan zouden die waardes dus ook gelijk moeten zijn.
Ik dacht trouwens, maar ik kan ernaast zitten, dat Strava Trainingpeaks betaald heeft de NP-score te mogen gebruiken. Dan zouden die waardes dus ook gelijk moeten zijn.
Gem vermogen heeft ook te maken met autostop. Gewoon snelheid voor autostop zo laag mogelijk zetten, fuck het gemiddelde.havana schreef: ↑16 mei 2020 11:34 Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik had het niet over NP. Ik had het over gemiddeld vermogen.
Ik dacht trouwens, maar ik kan ernaast zitten, dat Strava Trainingpeaks betaald heeft de NP-score te mogen gebruiken. Dan zouden die waardes dus ook gelijk moeten zijn.
Gister:
Strava 181
TP 181
Connect 181
Alle 3 gelijk.
Dat zou ook verklaren waarom mijn Tacx-ritten gelijk zijn in Strava en TP.