SiO2 schreef: ↑17 mei 2020 18:36
....ze komt dichter dan 1.5 m bij andere mensen in de buurt, zonder mondkapje. Leuk in theorie, doet t goed in een aflevering van Jiskefet, maar slaat in de praktijk nergens op.
Ik sprak een IC verpleegkundige. Bij de patiënt staan ze zo goed mogelijk beschermd, maar er zijn ook medewerkers met lichte verschijnselen die dan weer later in de pauze bij de rest aanschuiven, zónder bescherming.
Een kennis is verpleegkundige en die vertelde dat niezen in je elleboog haalbaar en zinvol is, net als papieren zakdoekjes gebruiken, geen handen schudden en vaak handen wassen. De rest is van de maatregelen is weinig effectief of niet haalbaar. Afstand houden is leuk maar vaak onmogelijk.
Daarnaast is het kabinet natuurlijk ontzettend krom met regeltjes.... 1,5m afstand. Jaja, ik mag met 1 collega in 1 auto het hele land doortoeren, da's ook geen anderhalve meter afstand net als openbaar vervoer. Kappers etc weer aan het werk zónder beschermende maatregelen. Besmettingskans in de open lucht is erg klein, maar daar mag je niet kort bij elkaar komen.
Scholen gaan open, sportscholen dicht tot eind deze eeuw, of daaromtrent. Het RIVM heeft geen enkel advies gegeven over de sportscholen, komt allemaal uit de duim van het kabinet. In een sportschool is makkelijker afstand op te leggen dan een gewone school. Iets met aantallen, roosters, leeftijd etc. Het RIVM gaf al een bericht dat sluiten van de scholen niks had opgeleverd voor de verspreiding van het virus. Nou kunnen die ook niet alles vooraf weten, maar ik kan het waarderen dat ze achteraf nog een bericht geven dat het niets heeft opgeleverd.
Mondkapjes helpen niet.....wacht....in het OV moet het want daar kan de afstand niet gegarandeerd worden. Dan ben je toch bezig met mensen in slaap te sussen? Afstand houden levert meer op dan een mondkapje, zeker als het een niet-medisch soort zou moeten/mogen zijn. Zet dan meer OV in, of beperk de reizigers aantallen. Neuhhh, dat kost centjes en doen we niet.
Gek word ik ervan. Ik houd me vanwege sancties en respect voor de medemens aan de regels, maar geloof en vertrouwen erin heb ik niet meer. In de zin, nut en noodzaak van de regels, that is. In een goede afloop heb ik wél vertrouwen.
Dat het terugkeren naar een normale samenleving in kleine stapjes moet, alle begrip voor. We weten niet wat het virus doet, dus voorzichtig zijn is beter.
Maar in 2017/2018 hadden we ook 9500 doden vanwege "gewoon" de griep. Heeft niemand iets van gehoord of onthouden. Nu hebben we 5500 doden of daaromtrent en staat de wereld in de fik.