Canyon Aeroad of Giant Propel
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Het uiterlijk van Zipp heb ik altijd erg mooi gevonden (ik vind de sawtooth wel erg mooi). Maar het is zeker waard om het verhaal van Steve Hed en nu zijn dochter eens na te gaan. Dit spreekt erg tot de verbeelding, en draagt bij mij heel erg mee aan de charme van het merk HED. Het zijn allebei geen Lightweight Meilensteins, maar ik zou HED en Zipp alle dagen kiezen boven een Mavic, Vision of Scope wiel. Nu het geld nog :p
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
Ik ben uiteindelijk voor de Zipp's gegaan. Het enige dat ik jammer vind is dat ze een 6 bolt disc mount hebben in plaats van central lock. Voelt toch alsof je een stukje verouderde techniek onder je fiets schroeft. Maar als ik de fiets morgen of overmorgen ophaal en het eindresultaat zie ben ik dat hopelijk weer snel vergeten
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
6-VGaats is geen oude techniek maar gewoon andere techniek.
6-Gaats is wel gemakkelijker om, indien je verschillende wielsets hebt, de discs van deze verschillende wielen allemaal gelijk uit te lijnen.
6-Gaats is wel gemakkelijker om, indien je verschillende wielsets hebt, de discs van deze verschillende wielen allemaal gelijk uit te lijnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
De Canyon is imo by far de beste fiets. Het is een van de beste Aero frames op de markt, ondanks het feit dat hij al even mee gaat (in 2020 wordt de opvolger verwacht). De combi van eigenschappen (stijd, toch comfortabel en licht zijn uniek) De Propel is de andere kant van het spectrum. Wordt door consumenten nog wel goed gekocht vanwege looks en prijsstelling, maar komt slecht uit tests. Het feit dat profs er vrijwel niet op rijden zegt ook genoeg.
Dus als je erop past (de sportieve, gestrekte zit is niet voor iedereen! is de Aeroad mijn advies)
Dus als je erop past (de sportieve, gestrekte zit is niet voor iedereen! is de Aeroad mijn advies)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Betwijfel dat ten zeerste. Moet de eerste persoon die geen wedstrijden rijdt en goed op een Propel zit nog tegenkomen. Voor iemand die 'nieuw' is in de wielerhobby vind ik het nogal een boute uitspraak dat beide goed passen. Vele mensen zijn je al voor gegaan door o.b.v. uiterlijk een fiets te kopen i.p.v. wat bij je past. Qua houding en rijeigenschappen kan ik me niet inbeelden dat iemand een Propel als eerste en/of enige fiets wil hebben (d.w.z. lang, laag en hard).
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik zou voor de Giant gaan.
Om de simpele reden dat ik echt niets heb met Canyon.
Als je mij laat kiezen tussen een Dacia en een ander merk auto kies ik ook hier bijna blind voor het andere merk.
Niet echt onderbouwd maar een fiets aankopen is voor mij meer dan prijs/kwaliteit vergelijken.
Om de simpele reden dat ik echt niets heb met Canyon.
Als je mij laat kiezen tussen een Dacia en een ander merk auto kies ik ook hier bijna blind voor het andere merk.
Niet echt onderbouwd maar een fiets aankopen is voor mij meer dan prijs/kwaliteit vergelijken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Canyon vergelijken met een Dacia.. Gekker moet het niet worden. Je hebt nog nooit een canyon gehad of er op gereden maar raad het wel af gewoon omdat het de naam canyon is.Lcsmet schreef: ↑30 mar 2020 12:28 Ik zou voor de Giant gaan.
Om de simpele reden dat ik echt niets heb met Canyon.
Als je mij laat kiezen tussen een Dacia en een ander merk auto kies ik ook hier bijna blind voor het andere merk.
Niet echt onderbouwd maar een fiets aankopen is voor mij meer dan prijs/kwaliteit vergelijken.
Een Dacia is voor mij het laagste segment decathlon fietsen en al zeker geen aeroad van meer dan 3000 euro die mee doet in het prof peleton.
Het enige dat je wil is dat ze zo weinig mogelijk fietsen verkopen, maar daar heeft de vraagsteller en eigenlijk niemandgeen behoefte aan.
Waar hij wel iets aan heeft is aan een onderbouwde mening die beide frames, groepen, stuur,.. vergelijkt met elkaar en van daaruit een beslissing kan nemen.
Daarom kan ik ook niet op de vraag antwoorden omdat ik geen ervaring heb met beide fietsen. Ik heb wel een canyon ultimate en is een topfiets waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad. Met giant heb ik geen ervaring.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Als beide fietsen passend zijn en binnen het budget vallen, dan is er maar 1 advies mogelijk. Kies de fiets welke jij het mooiste vind.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Zelf ben ik ook niet het meest tactisch in mijn advies, maar als dat direct zo'n reactie oproept dan is elke goedbedoelde tip er eigenlijk alweer eentje teveel.Dikzie schreef: ↑30 mar 2020 11:17Wat bijzonder dat jij dat zo op afstand, zonder enige wetenschap van mij, kunt beoordelen.ypuh schreef: ↑30 mar 2020 09:18Betwijfel dat ten zeerste. Moet de eerste persoon die geen wedstrijden rijdt en goed op een Propel zit nog tegenkomen. Voor iemand die 'nieuw' is in de wielerhobby vind ik het nogal een boute uitspraak dat beide goed passen. Vele mensen zijn je al voor gegaan door o.b.v. uiterlijk een fiets te kopen i.p.v. wat bij je past. Qua houding en rijeigenschappen kan ik me niet inbeelden dat iemand een Propel als eerste en/of enige fiets wil hebben (d.w.z. lang, laag en hard).
...
Affin, ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die lichaamsmetingen aantonen dat je korte pootjes/lange armen hebt en een flexibel mens bent. Verder ben je natuurlijk vrij om net als vele anderen gewoon te kiezen wat je mooi vindt (met of zonder spacertoren) en het geometrie vraagstuk over te slaan.
Wat ik bijzonder vind is dat mensen wél een forum bezoeken voor vragen waarop op internet duizenden antwoorden te lezen zijn, maar de vraag waarbij velen (met name de Propel/Aeroad-kopers) de mist in gaan (geometrie) te negeren omdat ze het zelf al wel beter weten.
Succes met je aankoopproces en veel fietsplezier verder!
Amenypuh schreef: ↑30 mar 2020 13:18Zelf ben ik ook niet het meest tactisch in mijn advies, maar als dat direct zo'n reactie oproept dan is elke goedbedoelde tip er eigenlijk alweer eentje teveel.Dikzie schreef: ↑30 mar 2020 11:17Wat bijzonder dat jij dat zo op afstand, zonder enige wetenschap van mij, kunt beoordelen.ypuh schreef: ↑30 mar 2020 09:18
Betwijfel dat ten zeerste. Moet de eerste persoon die geen wedstrijden rijdt en goed op een Propel zit nog tegenkomen. Voor iemand die 'nieuw' is in de wielerhobby vind ik het nogal een boute uitspraak dat beide goed passen. Vele mensen zijn je al voor gegaan door o.b.v. uiterlijk een fiets te kopen i.p.v. wat bij je past. Qua houding en rijeigenschappen kan ik me niet inbeelden dat iemand een Propel als eerste en/of enige fiets wil hebben (d.w.z. lang, laag en hard).
...
Affin, ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die lichaamsmetingen aantonen dat je korte pootjes/lange armen hebt en een flexibel mens bent. Verder ben je natuurlijk vrij om net als vele anderen gewoon te kiezen wat je mooi vindt (met of zonder spacertoren) en het geometrie vraagstuk over te slaan.
Wat ik bijzonder vind is dat mensen wél een forum bezoeken voor vragen waarop op internet duizenden antwoorden te lezen zijn, maar de vraag waarbij velen (met name de Propel/Aeroad-kopers) de mist in gaan (geometrie) te negeren omdat ze het zelf al wel beter weten.
Succes met je aankoopproces en veel fietsplezier verder!
Heb je toevallig nog links naar deze tests?HarryuitHilversum schreef: ↑11 jan 2019 09:38 Als ik de tests lees dan is de keuze tussen de Aeroad en de Propel een no-brainer. De Aeroad is op alle fronten beter. (lichter, stijver, meer comfort en (veel) betere prijs/kwaliteit). Als je gaat voor prijs/kwaliteit zou je ook de Rose Xeon kunnen overwegen.
Zit nu na n paar weekjes research de propel va aeroad optie te bekijken.
Zou dan voor een 2019 model gaan beter leverbaar dan de eeuwig durende out of stock bij canyon. Ook is doe aeroad frame al 5 jaar ongewijzigd.
Een giant advanced pro 2019 zou het dan worden. Toch onbewust geïntrigeerd geraakt na het zien van de fiets afgelopen week terwijl de giant niet op mn radar stond.
Alleen jammer van die kabels buitendoor:
https://www.giant-bicycles.com/nl/prope ... pro-1-2019
De 2020 versie is mooier maar 3700 ik zou er maximaal 3k voor overhebben. In Corona tijden zou dat toch moeten kunnen beter wat meer korting dan geen fiets verkopen of is dat arrogant gesteld? Heb het idee dat de fietsen makers er weinig last van hebben wat een drukte bij de ebike centers.
Uit interesse iemand bekend wat de marge op zo’n giant is? Inkoop technisch
Wat heeft de topic starter uiteindelijk gekozen?