Corona en wielerclubs in België
Als de geur van de scheet erdoor komt, dan komt het virus ook ineens mee. Virus is ruim klein genoeg (ook ineens de reden waarom een mondmasker nogal nutteloos is)
18 wielertoeristen? Los van Corona, waarom zou je met 18 mensen gaan fietsen?
Ik zou er best voorstander van zijn om wielergroepen te beperken tot bijvoorbeel 10 personen (wat ik eigenlijk al te veel vind). Onze infrastructuur is echt niet ingericht op groepen van 18 personen.
@Lcsmet mag ik vragen wat er uit de bus is gekomen?
Als het geen boer is die in je richting niest of hoest of roept (op 1,5m of meer afstand), heeft het geen toegevoegde waarde (als het wel een boer is, natuurlijk wel)
Het vals gevoel van veiligheid doet dan meer kwaad dan goed.
Nope, de virologen hadden gelijk totdat ze politiek correct de mensen iets moesten aanpraten (naar de reden heb ik het raden)
Verschillende virologen (voornamelijk in NL, kan zijn dat de Belgische geen platform krijgen voor hun mening) hebben al aangegeven dat die mondmaskers enkel en alleen een politieke beslissing zijn en niet veel met virologie te maken hebben. (ik denk zelfs dat ik de Nederlandse nationale persconferentie zat, ben niet meer zeker, je leest, ziet en hoort zoveel)
Verschillende virologen (voornamelijk in NL, kan zijn dat de Belgische geen platform krijgen voor hun mening) hebben al aangegeven dat die mondmaskers enkel en alleen een politieke beslissing zijn en niet veel met virologie te maken hebben. (ik denk zelfs dat ik de Nederlandse nationale persconferentie zat, ben niet meer zeker, je leest, ziet en hoort zoveel)
In Nederland moet je vanaf 1 juni een mondkapje dragen in het OV, maar het mag geen medisch mondkapje zijn (die zijn namelijk voor de zorg bestemd, en we zitten hier niet heel ruim in onze voorraad...). Het RIVM is van mening dat mondkapjes buiten de zorg niet zinvol zijn, en zelfs schijnveiligheid bieden. Oftewel, het is de bedoeling dat je een mondkapje draagt in het OV, maar het mag geen mondkapje zijn dat werkt.
Cycling Vlaanderen adviseert intussen om NIET met 20 samen te gaan fietsen. maximaal 10. Met 20 wordt de groep te lang, als er rekening wordt gehouden met de 1,5 meter tussen elke deelnemer. Je kan nu ook niet overal met 2 naast elkaar fietsen, zeker niet met anderhalve meter ertussen. Al zal daar zo goed als geen rekening mee worden gehouden. Je geeft een vinger, en ze nemen een arm.
https://sporza.be/nl/2020/05/19/cycling ... 914215865/
https://sporza.be/nl/2020/05/19/cycling ... 914215865/