Een Foil is redelijk kort voor een aero fiets, of hoog, net hoe je wilt. . Ik rijd er ook op tenslotte. Mijn BBL is 91cm bij 185. Neem bv een Zipp 70 stuur een van de weinige sturen met een reach onder de 80 en dat scheelt ook weer 1cm.
Cube agree, de meest ondergewaarde fiets momenteel denk ik. Voor de meeste racers heeft een cube niet veel. Maar het is wel een mooie, goede en ook vooral technisch goed opgezette fiets.
Nieuwe racefiets, focus op pasvorm/geometrie
-
- Forum-lid HC
Als je een Cervelo S3 tussen de oren hebt gaat een Cube Agree m niet worden denk ik....wasbeer2006 schreef: ↑19 mei 2020 14:59 Cube agree, de meest ondergewaarde fiets momenteel denk ik. Voor de meeste racers heeft een cube niet veel. Maar het is wel een mooie, goede en ook vooral technisch goed opgezette fiets.
De 3D+ oplossing van Argon18 is ook wel aardig om de stack op je wensen aan te kunnen passen.
Bijvoorbeeld: https://www.argon18.com/en/bikes/road/e ... rypton-pro
Bijvoorbeeld: https://www.argon18.com/en/bikes/road/e ... rypton-pro
Gazelle Team TVM \'99
De Cervelo S3 werd geopperd door mijn bikefitter. Voor mij is dit geen optie, aangezien deze te duur is.Joseba schreef: ↑19 mei 2020 16:02Als je een Cervelo S3 tussen de oren hebt gaat een Cube Agree m niet worden denk ik....wasbeer2006 schreef: ↑19 mei 2020 14:59 Cube agree, de meest ondergewaarde fiets momenteel denk ik. Voor de meeste racers heeft een cube niet veel. Maar het is wel een mooie, goede en ook vooral technisch goed opgezette fiets.
-
- Forum-lid HC
Ik heb zelf een aantal Cube,s gehad. Maar zou ook geen Cube racer meer kopen puur gevoel. Maar goed zijn ze wel. Zeker de agree is wellicht een betere/mooiere/goedkopere fiets dan de Duiste postorder concurrent.
Maar een Foil zou wellicht nog wel een optie kunnen zijn. Als dat qua pasvorm niet gaat kom je echt op endurance geo,s. Maar de vraag is of dat nodig is.
Ik ben totaal niet lenig, beter benaming is helemaal niet, maar ik kan toch een redelijk drop van 12cm aan. Dat heeft namelijk niet met lenigheid te maken. Een hele fiets positie heeft daar niets mee te maken het is geen turnen. Als je binnen een fietsafstelling op lenigheid aankomt. Tijdrit houding is hier een uitzondering op, maar ook dit is meer het functioneren van een lichaam in een positie en training dan lenigheid. Bij de meeste van ons zit je buik gewoon in de weg
Maar een Foil zou wellicht nog wel een optie kunnen zijn. Als dat qua pasvorm niet gaat kom je echt op endurance geo,s. Maar de vraag is of dat nodig is.
Ik ben totaal niet lenig, beter benaming is helemaal niet, maar ik kan toch een redelijk drop van 12cm aan. Dat heeft namelijk niet met lenigheid te maken. Een hele fiets positie heeft daar niets mee te maken het is geen turnen. Als je binnen een fietsafstelling op lenigheid aankomt. Tijdrit houding is hier een uitzondering op, maar ook dit is meer het functioneren van een lichaam in een positie en training dan lenigheid. Bij de meeste van ons zit je buik gewoon in de weg
Bedankt voor alle opmerkingen en adviezen. Ik heb een beetje het idee dat de 'focus' iets teveel op het onderwerp is komen te liggen.
Ik was nog even met de link van chris80 bezig geweest en had daar een vraag over. Kan iemand mij misschien vertellen of ik goed zit?
Als ik deze site volg (https://www.velogicfit.com/frame-comparison) en de Cannondale Supersix Evo in maat 60 neem met stuurpen 100mm en -6° en 22mm spacer. Kom ik op bar reach en bar stack 485 om 675. Uit de maten van mijn bikefit komt 480 om 668.
Ik was nog even met de link van chris80 bezig geweest en had daar een vraag over. Kan iemand mij misschien vertellen of ik goed zit?
Als ik deze site volg (https://www.velogicfit.com/frame-comparison) en de Cannondale Supersix Evo in maat 60 neem met stuurpen 100mm en -6° en 22mm spacer. Kom ik op bar reach en bar stack 485 om 675. Uit de maten van mijn bikefit komt 480 om 668.
Ik kwam in ieder geval ook uit op 5 a 6mm teveel reach. Maar met 5mm teveel reach en 7mm teveel stack maak je fiets in zijn geheel groter. Je kunt dan beter de spacers met een halve cm verminderen en een stuur met een zo klein mogelijke reach nemen.
Campagnolo Ultra Dork