+1 Inderdaad dit geeft mij geen goed gevoel, het lijkt me dat dit de weg naar de massa gaat worden.
Colnago
Dat was nou net de bedoeling van corona (volgens Trump)Ernie C. schreef: ↑04 mei 2020 22:48 Dus nu is Bianchi Zweeds, Pinarello Frans en Colnago Arabisch.
Persoonlijk vind dat de charme van zo'n bedrijf toch een beetje verloren gaat met zo'n overname.
Ik ben sowieso benieuwd hoeveel bedrijven in Arabische en Chinese handen gaan vallen de komende maanden.
Ik ben een aantal jaar niet actief geweest met fietsen en dito fora lezen en ben geschrokken als ik zie de lijst met fiets merken ....
Mij zegt het allemaal niets.
Als stalen fietsfan lees ik nu hier dat colnago overgenomen is door n arabische investeerder en dat ook andere bekende italiaanse merken het zelfde is gebeurt.
Ik zie het maar het zelfde als volkswagen/bentley en bmw/RR.
Er waren genoeg die hards die het merk bentley en RR niet meer wilde kopen, maar ze hebben waarschijnlijk nog nooit zulke goede en betrouwbare autos gemaakt.
Ik wil maar zeggen van uit emotie vind ik het niets, maar wie weet wat unlimited funds gaat brengen.
De tijd zal het leren.
Als ze maar van die master afblijven .... of wat goedkoper maken want dit slaat nergens meer op idem voor de arabesque.
Mij zegt het allemaal niets.
Als stalen fietsfan lees ik nu hier dat colnago overgenomen is door n arabische investeerder en dat ook andere bekende italiaanse merken het zelfde is gebeurt.
Ik zie het maar het zelfde als volkswagen/bentley en bmw/RR.
Er waren genoeg die hards die het merk bentley en RR niet meer wilde kopen, maar ze hebben waarschijnlijk nog nooit zulke goede en betrouwbare autos gemaakt.
Ik wil maar zeggen van uit emotie vind ik het niets, maar wie weet wat unlimited funds gaat brengen.
De tijd zal het leren.
Als ze maar van die master afblijven .... of wat goedkoper maken want dit slaat nergens meer op idem voor de arabesque.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
De auto's zijn klasse alleen de kopers niet...
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Als die rapper nou in een pak loopt mag die dan wel in een Rolls rijden.
Zolang hij er maar geen 26" Lexani velgen onder schroeft (en daar gaat het meestal mis).
Maar en echte rapper rijdt natuurlijk een '64 Impala met 15" Dayton 100 spokes...
Ik betwijfel echter of rappers en voetballers massaal racefietsen kopen dus ik vrees dat het vergelijk met RR en Bentley moeilijk gaat worden. De gemiddelde Colnago klant zal inmiddels wel 50+ zijn. Willen ze een jonger publiek aanspreken, dan moeten ze saaie Duits of Amerikaans aandoende eenheidsworst gaan maken met de focus op framegewicht en stijfheidswaarden en dan nog is het maar de vraag of het dan gaat lukken.
Maar en echte rapper rijdt natuurlijk een '64 Impala met 15" Dayton 100 spokes...
Ik betwijfel echter of rappers en voetballers massaal racefietsen kopen dus ik vrees dat het vergelijk met RR en Bentley moeilijk gaat worden. De gemiddelde Colnago klant zal inmiddels wel 50+ zijn. Willen ze een jonger publiek aanspreken, dan moeten ze saaie Duits of Amerikaans aandoende eenheidsworst gaan maken met de focus op framegewicht en stijfheidswaarden en dan nog is het maar de vraag of het dan gaat lukken.
Campagnolo Ultra Dork
quote Willen ze een jonger publiek aanspreken, dan moeten ze saaie Duits of Amerikaans aandoende eenheidsworst gaan maken met de focus op framegewicht en stijfheidswaarden en dan nog is het maar de vraag of het dan gaat lukken. quote
Ik heb net op de site gekeken van oa cube, colnago, pina en mijn hemel wat een troosteloze modellen zijn dat.
Ik ben best een colnago fan geworden (staal dan wel te verstaan), maar dit zou nooit in mijn huis komen met alle respect. Dat achterframe dat slaat toch nergens meer op ... Die spuitschemas het lijkt wel of ook dat computer bepaald is. Wat een smaak en emotie en kleur loze gedrochten zijn dat sorry.
Het zal wel allemaal te maken hebben met performance ed, maar qua looks/spuitwerk gaat het er zeker niet op vooruit mi.
Maar goed ik besef dat ik niet tot de klanten behoor die n nieuwe koopt, maar toch en dan die gewicht en stijfheidswaarden ... is dat dan zooooo belangrijk ...
Als je ziet wat n man als merckx op zn stalen fietsje heeft gepresteerd dan zou hij nog steeds het snot voor menig carbon eigenaar rijden terwijl er toch een wereld van verschil is tussen de fietsen.
Maw wordt er niet veel te veel waarde en aandacht gegeven aan frame specs die eigenlijk voor de gemiddelde fietser totaal niet belangrijk zijn.
Je wilt toch ook wel op een mooie gespoten / uiterlijk fietsje rijden of ben ik daar nu de uitzondering in.
Ik heb net op de site gekeken van oa cube, colnago, pina en mijn hemel wat een troosteloze modellen zijn dat.
Ik ben best een colnago fan geworden (staal dan wel te verstaan), maar dit zou nooit in mijn huis komen met alle respect. Dat achterframe dat slaat toch nergens meer op ... Die spuitschemas het lijkt wel of ook dat computer bepaald is. Wat een smaak en emotie en kleur loze gedrochten zijn dat sorry.
Het zal wel allemaal te maken hebben met performance ed, maar qua looks/spuitwerk gaat het er zeker niet op vooruit mi.
Maar goed ik besef dat ik niet tot de klanten behoor die n nieuwe koopt, maar toch en dan die gewicht en stijfheidswaarden ... is dat dan zooooo belangrijk ...
Als je ziet wat n man als merckx op zn stalen fietsje heeft gepresteerd dan zou hij nog steeds het snot voor menig carbon eigenaar rijden terwijl er toch een wereld van verschil is tussen de fietsen.
Maw wordt er niet veel te veel waarde en aandacht gegeven aan frame specs die eigenlijk voor de gemiddelde fietser totaal niet belangrijk zijn.
Je wilt toch ook wel op een mooie gespoten / uiterlijk fietsje rijden of ben ik daar nu de uitzondering in.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;