Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kleding uit elkaar houden

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5935
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 mei 2020 18:14

Als je nu al een probleem hebt om je wielerkleding uit elkaar te houden hoe zit het dan met je overige kleding etc. :lol: Ik zou zeggen neem een hulp in de huishouding. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 472
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 17 mei 2020 18:15

Een kledingkast.

Aan de hanger: jassen, shirts met lange mouw.
La 1: shirtjes korte mouw / gilets
La 2: bib shorts (kort / 3 - kwart / lang
La 3: ondershirts / sokken / kniestukken / armstukken / petjes
Bovenste plank: helmen
Glazen plaat boven eerste lade: bidons

Spullen die ik nooit gebruik geef ik aan de buurman. Versleten spullen gaan in de container.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27732
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2020 18:17

Ik heb ook alles in bakken. Wat nauwelijks gebruikt wordt ligt onderop. Afdankertjes gebruik ik indoor of geef ik weg.

Freek1986
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:43

Freek1986 17 mei 2020 19:30

Ik laat altijd de prijskaartjes eraan 🙃
Cannondale Caad13

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 mei 2020 20:35

Ik beluister daar uit dat je een berg troep hebt waarvan enkele tientallen procenten zonder meer gemist kan worden.....
Orlok schreef: 17 mei 2020 18:14 Als je nu al een probleem hebt om je wielerkleding uit elkaar te houden hoe zit het dan met je overige kleding etc. :lol: Ik zou zeggen neem een hulp in de huishouding. :roll:

Kwam ook in mij op.... first world problems....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 mei 2020 21:03

Rutger racefiets schreef: 17 mei 2020 00:43 Hoe doen jullie dat?
Fietskleding uit elkaar houden?
Ik fiets nu 1,5 jaar en heb verschillende sets fietskleding, jasjes, korte en lange broeken, regen kleding, regen bestendige korte en lange broek, thermo fietsshirt en broek.
Het lijkt alleen zo op elkaar. Hoe houden jullie het uit elkaar?
Soms moet ik echt ff nadenken welk type shirt of broek het is.
Ik wil langzaam aan mijn goedkopere kleding vervangen voor duurdere en mooiere kleding. Maar het is lastig uit elkaar houden. Ook omdat sommige broeken even dik lijken te voelen.
heb je een huisvrouw in de buurt (moeder, vrouw, dochter) die je kan helpen met sorteren en andere trucjes?

windbreker
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:24

windbreker 21 mei 2020 16:33

Beetje ‘niet meer van deze tijd’ om te verwijzen naar (huis)vrouw die orde in de chaos zou moeten brengen. Mijn partner (vrouw) hoef ik het niet te vragen. Als zij de was opvouwt ligt al mijn fietskleding voor de kast en berg ik die zelf op. Dat helpt al bij terugvinden.
Oudere kleding heb ik apart (reserve), maar kan ik beter meteen opruimen.
Fietsclubkleding heb ik ook apart (bij clubritten in beginsel verplicht).
Verder aparte laden voor:
shirts km
shirts lm
zweethemden
broeken.
Bakken voor handschoenen, sokken en bandana’s.
Overschoenen en schoenen op aparte plank in garage.
Ik wil nog meer ruimte, maar die is er niet. Dus, als er nu wat nieuws komt, moet er ook wat weg.
Het is natuurlijk een decadentie van heb ik jou daar om dit als probleem te zien. Maar... regelmatig moet ik alles overhoop halen om toch te vinden wat ik zoek. Kortom,, leuk topic.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6382
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 mei 2020 16:38

Freek1986 schreef: 17 mei 2020 19:30 Ik laat altijd de prijskaartjes eraan 🙃
Als je binnen 10 dagen retourneert kan je gratis in de nieuwste sets rijden :mrgreen:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 mei 2020 18:47

Mijn tekst was cynisch bedoeld voor de man die zichzelf niet redden kan en met een parapluie onder de douche gaat staan, omdat er geen handdoeken klaar liggen.

Ik heb een kast op zolder voor mijn fietskleding. Sorteren op soort is de truc. Onderin een doos voor sokken en beenstukken. Een andere doos voor handschoenen (altijd elk duo in elkaar vouwen) en hoofdbedekking.
Volgende plank broeken, kort en lang door elkaar. Altijd binnenste buiten, zodat je ze aan de kleur van de zeem kunt herkennen omdat ze verder alleen maar zwart of zwart zijn.
Volgende plank ondershirts kort en lang. Opgevouwen op een stapeltje. Rechts daarvan de shirts korte mouwen.
Volgende plank winterzooi.
Helm bovenop.
Schoenen op een schoenenrek.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 21 mei 2020 20:45

Freek1986 schreef: 17 mei 2020 19:30 Ik laat altijd de prijskaartjes eraan 🙃
Opmerking van de week!
.Mijn vrouw moest ook al lachen toen ik het voorlas. :D

Serieus>
Hangt ook af van de beschikbare ruimte vanzelf.
Groot huis>.Grote kasten of planken en alles in dozen of los.
Alles mooi bij elkaar. Dat is helemaal het mooiste.
Kaartje met seizoen op de doos en plank en klaar.

Klein behuisd> In een kleine kast , >hangend je jacks, lange broeken, jerseys, broeken met bretels)en/of je huidige seizoen-spullen en op plankjes je ondershirts, sokken,handschoenen e.d.

Wat je niet gebruikt ...nu dit voorjaar/zomer .. in een doos met het seizoen(bv winter) erop in een grote(verhuis)doos en op zolder.Of bij geen zolder op de kast of onder het bed e.d.

Zo wissel je dat kleinbehuisd af.
Ik heb jaren in een klein arbeidershuisje gewoond met mijn vrouw en dan wordt je wel handig in dat soort dingen.(net als de rest van je spullen/kleding/schoenen). 2x per jaar een verwisseling van winter en zomerspullen. ;)

Bij het uit elkaar houden van de spullen, (eigenlijk je vraag) ...
kun je bv ook wat dozen of stappeltjes maken met bv koudweer/tussenweer/warm weer.

Maar als je wat langer fietst, zul je moeiteloos alles uit elkaar kunnen houden....ook zonder prijskaartjes ;)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4274
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 mei 2020 21:04

Ik heb 3 bakken. Eén met shirts, body's + armstukken, één met broeken + beenstukken, één met ondershirts, bandana's, handschoenen, sokken e.d. Jassen hangen op een hangertje.
Het is de bedoeling om datgene wat "off season" is, in een zak op zolder te leggen. Maar dat schiet er dus bij in.
Schoenen staan "ergens", maar altijd in de weg. Idem overschoenen.

O ja, mijn vrouw houdt zich hier niet mee bezig. Het wassen van de sportkleding doe ik zelf....

Nb: vergeten, maar de brillen liggen op de keukenkast!

chris80
Forum-lid
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 22 mei 2020 15:51

Mijn vrouw mag echt niet aan mijn wielrenkleding komen. Dan weet ik zeker dat met de eerst volgende regenrit een spoor van zeepsop achter me laat 😂.

Verder heb ik het (zoals meerdere hier) de kleding verdeeld over bakken. Zoekt mi lekker makkelijk.

Plaats reactie