Cervélo
Kan er iemand wijs uit de prijs strategie van de S5?
De ultegra variant kost €5500 terwijl de di2 variant €8000 kost. Het enige verschil dat ik kan vinden is de prijs van de groep (€600 bij Mantel) en de wielen (p1800 kosten ongeveer €300, de Arc 1400 rond de €1500). Dat verklaart zo’n €1800 prijs verschil, niet de €2500 die er nu tussen zit.
De ultegra variant kost €5500 terwijl de di2 variant €8000 kost. Het enige verschil dat ik kan vinden is de prijs van de groep (€600 bij Mantel) en de wielen (p1800 kosten ongeveer €300, de Arc 1400 rond de €1500). Dat verklaart zo’n €1800 prijs verschil, niet de €2500 die er nu tussen zit.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Aan de specs te zien is dat idd het enige verschil.
Dus los frame kopen en zelf opbouwen, kun je goedkoper uitkomen, ik heb bv die wielen in de 48mm uitvoering nieuw voor €1100,- op de kop kunnen tikken.
Wordt het verschil nog groter...
Dus los frame kopen en zelf opbouwen, kun je goedkoper uitkomen, ik heb bv die wielen in de 48mm uitvoering nieuw voor €1100,- op de kop kunnen tikken.
Wordt het verschil nog groter...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Welke spacers bedoel je? En de meeste kleine onderdelen kun je los ook wel via de dealer krijgen is mijn ervaring.
Zou het frame denk ik toch ook het liefste bij een dealer of grote winkel kopen i.v.m. de levenslange garantie.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Bij een S5 frameset hoort ook het stuur, dus de bijgeleverde spacer(s) zitten er dan ook automatisch bij.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur.
Het model van Raven14 is nog met de oude constructie, zie foto hierboven, de nieuwe S5 heeft dat aparte stuur.
En bij dat oude model passen alle verkrijgbare spacers, dus niet specifiek Cervelo.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur.
Het model van Raven14 is nog met de oude constructie, zie foto hierboven, de nieuwe S5 heeft dat aparte stuur.
En bij dat oude model passen alle verkrijgbare spacers, dus niet specifiek Cervelo.
De stuurnok/pen zit dus niet vast aan het stuur. Specifiek kan er daar zowel een hoogte als hoek spacer geplaatst worden. Ook onder de stuurpen is er een mogelijkheid om tot 30mm spacers te plaatsen. Esthetisch is dat natuurlijk een drama (al valt 5mm nog wel mee), maar om aan die spacers te komen is best een dingetje.scottpch schreef: ↑23 mei 2020 07:49 Bij een S5 frameset hoort ook het stuur, dus de bijgeleverde spacer(s) zitten er dan ook automatisch bij.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij een s5 frame zitten geen spacers. Bizar voor een frame van dat geld. Maar de dealers hebben een dealerkit en die kreeg ik mee om de fiets voor mijn fietsmaat af te maken. Bij elke spacerafstand moet je ook andere bouten gebruiken. Wel een mooi probleemloos balhoofd, stijf ook, Maar wel bewerkelijk een andere lengte stuurpen is niet even te regelen.scottpch schreef: ↑23 mei 2020 07:49 Bij een S5 frameset hoort ook het stuur, dus de bijgeleverde spacer(s) zitten er dan ook automatisch bij.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur.
Het model van Raven14 is nog met de oude constructie, zie foto hierboven, de nieuwe S5 heeft dat aparte stuur.
En bij dat oude model passen alle verkrijgbare spacers, dus niet specifiek Cervelo.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik heb weleens begrepen dat ze liever niet hebben dat men er niet zelf aan gaat zitten sleutelen.
Dit omdat het een wat ingewikkeldere constructie is.
Dit omdat het een wat ingewikkeldere constructie is.