Titanium fietsen
Sinds kort een Gios Titanio op de kop getikt. Moet nog opgebouwd worden. Ben altijd al helemaal weg geweest van die kleur. In dit geval dus ook een gespoten frame, maar met een gepolijste achtervork, kortom een plaatje. Alleen is het een gedoe om hier plaatjes gepost te krijgen. Dus als iemand wat hulp kan bieden....?
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Blijft prachtig! Aldo versus Alfredo vind ik een non-discussie eerlijk gezegd. Nu opbouwen, ben benieuwd!
Mijn Gios is naar mijn zoon verhuisd en hangt boven z’n bed.
Mijn Gios is naar mijn zoon verhuisd en hangt boven z’n bed.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Ik ben nu begonnen met het opbouwen van een titanium bike, en heb dus een Lynskey sportive disc frame kunnen aanschaffen aan een mooie prijs. Het verzamelen van de onderdelen is begonnen, maar nu merk ik toch dat het vinden van een voorvork toch redelijk moeilijk is. En dit in combinatie met steekassen, lijkt roet in de opbouw te gooien. Ik vind er wel enkele, maar die hebben dan ruimte voor banden van 42mm en meer. En ik heb schrik dat dit dan te breed zal zijn als ik 28mm banden steek. Of valt dit op zich mee?
Wat is de moeilijkheid? Wat zoek je wat het moeilijk maakt? Want tegenwoordig stikt het in de (online) winkels van de full carbon forken met een steekas.
Overigens, als je Lynskey een mail stuurt met de vraag welke forken passen hierbij (die ook nog eens te koop zijn in Europa), zul je vast een lijstje krijgen. Mijn ervaring is dat ze heel behulpzaam zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden, de vorken die ik vind op de webshops lijken eerder gemaakt voor gravel fietsen. Het mag wat breder gaan, m'n frame zou geschikt zijn tot 32mm. Maar heb liever niet te breed. Ik zal ook Lynskey eens mailen, bedankt voor de tip. Een tapered vork 1 1/8 - 1 1/2 zou passen in m'n frame volgens de gegevens.
Staat gewoon op de site bij lynskey. Tapered, thu axle en 32 mm banden.
https://lynskeyperformance.com/lynskey- ... on-fork-6/
https://lynskeyperformance.com/lynskey- ... on-fork-6/
o'7o