Haha, ik ook al dertig jaar. Met dopjes ziet het er veel gesoigneerder uit. Overigens wel zwarte. Die gele van conti gooi ik weg en doe dan de oude zwarte weer erop. Maar verder gaat het prima met medevriesman schreef: ↑24 mei 2020 23:16 Alleen al vanwege dat gezeik over die ventieldopjes rij ik al 40 jaar met.
Wat moest mijn fietsbouwer lachen toen ik bij aflevering vroeg waar de dopjes waren.
band loopt altijd leeg bij losdraaien ventieldopje
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ja, ik was ook met stomheid geslagen dat bij aflevering de FM demonstratief de dopjes eraf schroefde en met een boog in de prullenbak gooide. Het zou gewicht schelen.devriesman schreef: ↑24 mei 2020 23:16 Alleen al vanwege dat gezeik over die ventieldopjes rij ik al 40 jaar met.
Wat moest mijn fietsbouwer lachen toen ik bij aflevering vroeg waar de dopjes waren.
Nou ... ik moet zeggen dat het inderdaad heel veel uitmaakt want door die 0,25 gram gewichtsbesparing ga ik met mijn 110 kg. een stuk sneller de berg op
Op de racer heb ik de dopjes weggelaten, maar dat was meer uit gemakzucht. Op mijn ATB heb ik ze er bewust wél op gedraaid omdat ik vind dat dat er met die betrekkelijk lompje wielen fraaier uitziet (en er zo geen zand in komt).
Ach, en verder zal 't mij een rotzorg zijn wat een ander er van vindt. Zo rijd ik ook altijd met een hutkoffer onder mijn zadel. Zal er wel niet uitzien, maar behalve een telefoon en een gelletje of een plak koek of een energiereep heb ik niet een hoop rommel in de rugzakken van mijn shirt.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Dat is toch het mooiste van de jeugdige fietsers,.......ze tips kunnen geven.
Tijd zonder gefietst en nu al een jaar of twee, heb ik ze er ook weer op.Mooie zwarte aluminium dopjes. Eens een stuk of 10 gekocht bij AliE. Hartstikke goedkoop vanzelf.Kan ik ook weer eens een dopje kwijtraken.
Tijd zonder gefietst en nu al een jaar of twee, heb ik ze er ook weer op.Mooie zwarte aluminium dopjes. Eens een stuk of 10 gekocht bij AliE. Hartstikke goedkoop vanzelf.Kan ik ook weer eens een dopje kwijtraken.
Laatst gewijzigd door codex op 28 mei 2020 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsnewbie96 schreef: ↑24 mei 2020 19:26 Haha ik ben er nog, heb een nieuwe vraag gesteld in het 'domme vragen topic'
Verwachting lijkt uiteindelijk toch uit te komen. Na het stellen van twee vragen (eentje hier over het losdraaien van ventieldopjes en eentje in het domme vragen topic) is mevrouw de afgelopen weken niet meer gesignaleerd.
- Enzzo
- Forum-lid HC
On a serious note: aluminium ventieldopjes op een stalen ventiel geeft op den duur corrosie. Vooral de kristallijne corrosie van aluminium kan in je ventiel gaan zitten en daar zorgen voor leeglopers omdat hij niet meer lekker afsluit
Nog afgezien van het feit de je ventiel zelf ook gaat corroderen.
Gelukkig bij fietsen niet zo’n probleem vanwege hoge omloopsnelheid. Maar bij autobanden kan dit wel een probleem geven.
Just my 2 cents
Nog afgezien van het feit de je ventiel zelf ook gaat corroderen.
Gelukkig bij fietsen niet zo’n probleem vanwege hoge omloopsnelheid. Maar bij autobanden kan dit wel een probleem geven.
Just my 2 cents
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind