Cervélo
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Extreem ingewikkeld lijkt me niet. Gepruts dat is het zeker wel. Vooral met een zootje kabels wat daar ook nog moet passeren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik schrijf toch ook niet extreme ingewikkeld. Ze willen gewoon voorkomen dat iedereen eraan kan sleutelen.
En dat kan ik met sommige hobby sleutelaars wel begrijpen. ALs een of andere prutser het verkeerd in elkaar zet dan is dat slechte reclama coor Cervelo
En dat kan ik met sommige hobby sleutelaars wel begrijpen. ALs een of andere prutser het verkeerd in elkaar zet dan is dat slechte reclama coor Cervelo
Je zit dus automatisch vast aan een dealer als je wat wilt spelen met je positie, tenzij je een dealerkit weet te scoren ergens. Ik snap de gedachte, maar vind het jammer dat het zo moet, ik heb meer vertrouwen in mijn eigen sleutel kunsten dan die van de gemiddelde fietsenmaker.
Daarnaast blijf het natuurlijk ook nog dat de Di2 versie die je eigenlijk wilt buitenproportioneel duur is ten opzichte van de niet Di2 versie. Voor het gemak ga ik er ook maar van uit dat er weinig korting te halen is op dit soort fietsen.
Daarnaast blijf het natuurlijk ook nog dat de Di2 versie die je eigenlijk wilt buitenproportioneel duur is ten opzichte van de niet Di2 versie. Voor het gemak ga ik er ook maar van uit dat er weinig korting te halen is op dit soort fietsen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dit zijn ook de fietsen voor mensen die niet meer kijken op een euro meer of minder.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mijn maat kreeg de dealerkit gewoon mee. Maargoed dat kan voor een winkel weer niet fijn zijn.
Het is niet lastig. Ik vind het een heel simpel en goed systeem bij eerste montage. zit als een huis. maar wil je een stuurtriangle vervangen dan ben je toch snel een ruim 1 uur a 2 uur verder.
Bij het aanpassen van de stuurhoogte heb je ook andere lengte bouten nodig, daarom zullen ze de kit er niet bijdoen omdat het misschien foutgevoelig is. Maar die zou je dan bv wel bij een los frame kunnen leveren.
Het is niet lastig. Ik vind het een heel simpel en goed systeem bij eerste montage. zit als een huis. maar wil je een stuurtriangle vervangen dan ben je toch snel een ruim 1 uur a 2 uur verder.
Bij het aanpassen van de stuurhoogte heb je ook andere lengte bouten nodig, daarom zullen ze de kit er niet bijdoen omdat het misschien foutgevoelig is. Maar die zou je dan bv wel bij een los frame kunnen leveren.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Zat niet op te letten en naar die van Raven te kijken. De nieuwe heeft inderdaad de alternatieve voorvork/balhoofd constructie die dus ook een eigen spacer nodig heeft zie ik nu.
Waar komt je aversie richting de dealer vandaan? Ik doe ook al mijn gesleutel zelf om precies diezelfde reden, maar geen probleem om de dealer even op te bellen om zo'n kitje op te sturen toch? Natuurlijk willen ze liever dat er alleen door officiele kanalen aan zo'n fiets gesleuteld wordt en liggen die kits niet bij de Aldi of Giant dealer in de schappen, maar dat lijkt me verder niet bewust.wmc schreef: ↑25 mei 2020 10:07 Je zit dus automatisch vast aan een dealer als je wat wilt spelen met je positie, tenzij je een dealerkit weet te scoren ergens. Ik snap de gedachte, maar vind het jammer dat het zo moet, ik heb meer vertrouwen in mijn eigen sleutel kunsten dan die van de gemiddelde fietsenmaker.
Mijn ervaringen met de dealer waar ik mijn Cervelo gekocht heb zijn prima (Bike Totaal Bloemendal). Reserveren, aanschaf zonder wielen, omwisselen stuurpen via de post, aanschaf zadelpen zonder setback, toesturen small parts voor Etap etc. waren allemaal geen probleem. Ben er uiteindelijk 1x fysiek geweest om het frame op te halen, maar het contact achteraf is altijd vriendelijk en behulpzaam.
Buiten een erkende verdeler aanschaffen lijkt me dus sowieso niet handig i.v.m. de levenslange garantie op het frame. Eenmaal een frame aangeschaft ben je ook gewoon klant die ze graag helpen.
Het is niet zozeer een aversie, maar meer een aversie tegen betalen voor dingen die ik zelf (beter) kan. Een klein voorbeeldje is de afwerking van kabels en stuurlint. Ik besteed daar zelf de tijd en moeite aan om er een krimpkousje omheen te doen, terwijl dit voor een dealer meer routine werk is.ypuh schreef: ↑25 mei 2020 10:49Zat niet op te letten en naar die van Raven te kijken. De nieuwe heeft inderdaad de alternatieve voorvork/balhoofd constructie die dus ook een eigen spacer nodig heeft zie ik nu.
Waar komt je aversie richting de dealer vandaan? Ik doe ook al mijn gesleutel zelf om precies diezelfde reden, maar geen probleem om de dealer even op te bellen om zo'n kitje op te sturen toch? Natuurlijk willen ze liever dat er alleen door officiele kanalen aan zo'n fiets gesleuteld wordt en liggen die kits niet bij de Aldi of Giant dealer in de schappen, maar dat lijkt me verder niet bewust.wmc schreef: ↑25 mei 2020 10:07 Je zit dus automatisch vast aan een dealer als je wat wilt spelen met je positie, tenzij je een dealerkit weet te scoren ergens. Ik snap de gedachte, maar vind het jammer dat het zo moet, ik heb meer vertrouwen in mijn eigen sleutel kunsten dan die van de gemiddelde fietsenmaker.
Daarnaast zou ik graag onafhankelijk willen zijn van een dealer om onderdelen te wisselen, maar er zelf mee willen spelen als ik het nodig vind om te wisselen van spacers. Overigens snap ik helemaal dat bij dit type fiets de fabrikant het liefste heeft dat er door een erkend verkooppunt aan wordt gesleuteld vanwege de afwijkende constructie, maar het zou fijn zijn als de optie er wel zou zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Helemaal mee eens en ik denk precies zo. Maar volgens mij ging het hier om een spacer kit of kleine onderdeeltjes zoals de frame specifieke afdekkingen voor als je Etap hebt etc. en dat die proprietary artikelen hier als reden genoemd wordt om een merk links te laten liggen.
Lijkt me geen probleem om daarvoor even een dealer te bellen toch? Ik heb me ook blauw gezocht om een paar van die kleine onderdelen, toen de dealer opgebeld en 2 dagen later zaten ze in de bus.
Verder ga ik ook niet betalen voor iets wat ik zelf kan doen. Ik zal er ongetwijfeld 4x zo lang over doen dan iemand met ervaring, maar net als wmc dan wel met oog voor detail.
Thuissleutelaars hebben de naam dingen stuk te maken (wat ergens ook wel te verklaren is, als het écht stuk is heb ik pas een goede redenen om hulp te zoeken), maar ik weet zeker dat mijn fiets meer/betere aandacht krijgt door het zelf te doen. Samen met dat ik het leuk/ontspannen vind en je er flink geld mee bespaard zijn er volop argumenten om je eigen onderhoud te doen.
Lijkt me geen probleem om daarvoor even een dealer te bellen toch? Ik heb me ook blauw gezocht om een paar van die kleine onderdelen, toen de dealer opgebeld en 2 dagen later zaten ze in de bus.
Verder ga ik ook niet betalen voor iets wat ik zelf kan doen. Ik zal er ongetwijfeld 4x zo lang over doen dan iemand met ervaring, maar net als wmc dan wel met oog voor detail.
Thuissleutelaars hebben de naam dingen stuk te maken (wat ergens ook wel te verklaren is, als het écht stuk is heb ik pas een goede redenen om hulp te zoeken), maar ik weet zeker dat mijn fiets meer/betere aandacht krijgt door het zelf te doen. Samen met dat ik het leuk/ontspannen vind en je er flink geld mee bespaard zijn er volop argumenten om je eigen onderhoud te doen.
Vandaag mij zoon zijn Cervélo eens gepoetst. Hij zit momenteel toch aan boord voor zijn stage tot juli dus heeft de fiets nu niet nodig. Flinke poetsbeurt icm ketting schoonmaken - remmen poetsen en daarna in de wax zetten. Fiets glimt weer als een hondel*l in de maneschijn. Gewoon nog 10 speed ( @havana ), wel met Quarq powermeter.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jun 2019 23:49
Hoi, ik heb vandaag een Cervelo C2 disc gekocht. Morgen kan ik hem waarschijnlijk ophalen!
Ben er heel blij mee. Is voor mij m'n tweede fiets na een goedkoop instapmodel. Was een grote aankoop, maar door een flinke korting viel ie net binnen budget.
Ben er heel blij mee. Is voor mij m'n tweede fiets na een goedkoop instapmodel. Was een grote aankoop, maar door een flinke korting viel ie net binnen budget.