De L shifter werkt niet meer , ketting ligt op de grote plaat en kan niet meer naar de binnenplaat . Die super kleine torkx vijs was losgekomen , ik heb de veertjes terug op hun plaats gestoken en deze schroef terug vastgezet maar de shifter-steel doet wel de beweging om de voorderailleur te bedienen maar hij doet de kabel niet bewegen . Bestaat er een bedrijf die deze shifters kan reviseren ? Dit zelf doen zonder ervaring lijkt mij geen gemakkelijke klus .
Defecte shifter Shimano race
Heb ik ook eens gehad met een 105 shifter (triple), weg gedaan naar de fietsenmaker en in garantie een nieuwe gekregen ook al was het ding bijna 5 jaar oud.
Duurde wel 3 weken (maar ik heb een tijdelijk vervang shifter gehad, was wel een andere model dus geen zicht maar kon blijven rijden)
Duurde wel 3 weken (maar ik heb een tijdelijk vervang shifter gehad, was wel een andere model dus geen zicht maar kon blijven rijden)
Ik heb dit probleem gehad met een linker Shimano Ultegra shifter. Er is dan meestal iets afgebroken en eruit gevallen. Is toen via de FM opgestuurd en gerepareerd bij Shimano. Voor 35 euro incl verzendkosten was alles weer in orde.
Vraag gewoon even bij je FM. Op marktplaats worden er trouwens diverse gebruikte aangeboden. Er stond toen ook iemand op marktplaats die deze shifter kon repareren. Ik heb gezocht maar kan hem nu niet vinden.
Vraag gewoon even bij je FM. Op marktplaats worden er trouwens diverse gebruikte aangeboden. Er stond toen ook iemand op marktplaats die deze shifter kon repareren. Ik heb gezocht maar kan hem nu niet vinden.
Is dit een 6703 triple shifter? Bekijk onderstaand filmpje eens en draai het desbetreffende boutje eens aan. Bij mij loste dit het probleem op.
https://www.youtube.com/watch?v=v23tclM ... l=BobJanse
Laat even weten of dit ook voor jou heeft gewerkt!
https://www.youtube.com/watch?v=v23tclM ... l=BobJanse
Laat even weten of dit ook voor jou heeft gewerkt!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Mijn shifter terug gehad via de FM van Shimano , geen garantie ( van 2011 ) dat wist ik ook wel ... Ik had gevraagd hem te herstellen maar dat doen ( kunnen ) ze niet . Blijkbaar bestaat deze linker shifter ook niet meer . Wel zou de 105 nog bestaan , iemand een idee van de juiste benoeming / artikel code ?
Linker shifter 105 voor 2 x 10 uitvoering
Linker shifter 105 voor 2 x 10 uitvoering