Ventieldopjes onderweg vastdraaien
Ik heb een carbon frame fiets waar ik het ventieldopje met max 1 Nm mag vastdraaien. Thuis heb ik geen momentsleutel. Maar hoe doen jullie dit als je onderweg een lekke band hebt en het wiel eruit wilt halen voor het wisselen van de binnenband. Hoe zet je het wiel
Weer terug en het ventieldopje weer vast zonder deze kaopt te draaien?
viewtopic.php?f=12&t=92715
NB: Pak het zoutvaatje en zoek de grootste korrel.
Weer terug en het ventieldopje weer vast zonder deze kaopt te draaien?
viewtopic.php?f=12&t=92715
NB: Pak het zoutvaatje en zoek de grootste korrel.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
- devriesman
- Forum-lid
Ja, lach er maar om maar ik heb al een keer een ventieldopje kapot gedraaid. Daar sta je dan. Ben je mooi klaar mee.
-
- Forum-lid
Ik neem altijd mijn beide momentsleutels mee, erg handig. En ook mijn smartphone, kan ik onderweg opzoeken wat het aanhaalmoment moet zijn, want dat staat er niet altijd op. Daar tel ik dan 20% bij op, weet ik zeker dat het goed vast zit, want ik neem ook altijd een klein tubetje montagepasta mee.
- thestudent
- Forum-lid HC
Je maakt het wel ingewikkeld.
Laatst gewijzigd door thestudent op 26 mei 2020 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
Je maakt het wel ingewikkeld. Je kan natuurlijk altijd de anwb fiets pechhulpservice bellen
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Die hebben alleen momentsleutels voor Schrader ventielen. Voor niks 2 uur in de regen staan wachten!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Volgens de fabrikant mag je alleen originele ventieldopjes gebruiken, anders vervalt je garantie!!!!