Ventieldopjes onderweg vastdraaien
Bij mij heeft de fietsenmaker mijn banden nu gevuld met stikstof en er dus groene ventieldopjes opgezet. Dat vloekt als een dolle met mijn paarse frame.
Overigens vond ik die vraag over het aandraaimoment van de steekas niet eens zo heel gek. Heb ze hier vreemder gezien.
Overigens vond ik die vraag over het aandraaimoment van de steekas niet eens zo heel gek. Heb ze hier vreemder gezien.
Heb je de plastic dopjes besteld of de ultra light carbon versie? Kost een paar centen, maar je rijd kilometers harder!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Helemaal eens met JoostG. Ik heb de ultra light versie sinds kort op al mijn fietsen zitten. Merkbaar comfortabeler en 2 km/uur sneller!!
-
- Forum-lid
Jeetje, ik wist helemaal niet dat die bestond. Vanochtend meteen lid geworden, scheelt mij weer een frametas met gereedschappen. Heb wel de uitgebreide polis genomen, inclusief dekking op vervallende garantie wegens fabrikantvreembe doppen. Kost me maar 49,99 euro per kwartaal.thestudent schreef: ↑26 mei 2020 22:26 Je maakt het wel ingewikkeld. Je kan natuurlijk altijd de anwb fiets pechhulpservice bellen
Ik heb hier lang over getwijfeld. Maar aangezien ik nauwelijks in de bergen rij ben ik toch voor plastic dopppen gegaan. Die ene keer dat ik naar de Alpen ga neem ik 5cl minder mee in een bidon (gelukkig wel carbon bidonhouders).
Over groene ventieldoppen heb ik overigens wisselende verhalen gehoord.
Daar heb je wel een goed punt: carbon dopjes en afdalen is niet zo'n goede combinatie.dix0r schreef: ↑27 mei 2020 09:39Ik heb hier lang over getwijfeld. Maar aangezien ik nauwelijks in de bergen rij ben ik toch voor plastic dopppen gegaan. Die ene keer dat ik naar de Alpen ga neem ik 5cl minder mee in een bidon (gelukkig wel carbon bidonhouders).
Over groene ventieldoppen heb ik overigens wisselende verhalen gehoord.
insta #gravelgremmen
jwkeij schreef: ↑26 mei 2020 20:57 Ik heb een carbon frame fiets waar ik het ventieldopje met max 1 Nm mag vastdraaien. Thuis heb ik geen momentsleutel. Maar hoe doen jullie dit als je onderweg een lekke band hebt en het wiel eruit wilt halen voor het wisselen van de binnenband. Hoe zet je het wiel
weer terug en het ventieldopje weer vast zonder deze kapot te draaien?
Ik zag al de ANWB/Wegenwacht voorbij komen, maar elk zichzelf respecterend fietsmerk heeft tegenwoordig toch een uitstekende pechservice? Niet voor niets hebben automerken dit overgenomen. Je belt het service nummer van je fabrikant en binnen 10 minuten staan ze ter plekke om je te helpen met eender welk probleem.
Laatst gewijzigd door Slowracer op 27 mei 2020 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Time is on my site.
Houd er wel rekening mee dat je ventieldopjes indoor niet mag gebruiken!!