Dag mede fietsers,
Ik ben aan het twijfelen over de aankoop van een nieuw setje carbon wielen.
Ik heb momenteel een Cannondale Systemsix in bezit met standaard Fulcrum Racing 400 DB wieltjes. Echter zijn dit niet al te hoge velgen (35mm) en zijn ze van aluminium.
Nu zit ik al een tijdje te speuren maar twijfel tussen:
- Mavic Comete pro carbon ust disc (64mm) 1840 gram
- FFWD F6R FCC - DT350 (60mm)
1585 gram
Weeg zelf 69 kg. Gemiddelde snelheden liggen normaliter boven de 35km/h.
Welke zouden jullie aanraden? Is het de moeite waard? Gaat het qua snelheid überhaupt veel schelen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. BVD!
FFWD F6R of Mavic Comete pro carbon
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16479
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Verschil in snelheid zal toch algauw 5 km/u zijn. Niet dus.
Koop vooral de wielen welke jij het mooiste vindt.
Ik heb de, vorige versie?, van de FFWD F6R FCC met DT240S naven gehad.
Ik zou op looks, naaf en bedrijf voor de FFWD's gaan.
Koop vooral de wielen welke jij het mooiste vindt.
Ik heb de, vorige versie?, van de FFWD F6R FCC met DT240S naven gehad.
Ik zou op looks, naaf en bedrijf voor de FFWD's gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Geen idee of ze deze https://www.hopmansfietsgigant.nl/wiele ... 47800.html nog leveren voor het geld.
Of deze https://www.mantel.com/mantel-r50-tlr-racefiets-wielen
Hou je aardig wat centen in de zak.
Of deze https://www.mantel.com/mantel-r50-tlr-racefiets-wielen
Hou je aardig wat centen in de zak.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
+1
Vind FFWD niet van het niveau van Zipp, Campa, Enve etc. maar over het algemeen zijn het wel mooie, goede en in Nederland gespaakte wielen met een goede garantie.
Mavic heeft toch z'n naam een beetje tegen. Of dat nou door de massa komt of omdat ze gewoon net iets minder zijn durf ik niet te zeggen. Waarschijnlijk is mijn vooroordeel ook niet gegrond en zou je de keuze het beste kunnen maken op looks/prijs/specs.
Ik rij zelf met de FFWD F6R wielen met de 350 naven en ik ben er erg over de te spreken. (zeker omdat ik ze voor de helft van de prijs heb kunnen kopen ) Zijn zeker fijne wielen, stijf, licht en de naven lopen mooi. Snelheid merk ik ook een verschil (ondanks wat iedereen beweerd) Op hogere snelheid (boven de 40km/u) kan ik makkelijker deze snelheid vasthouden. Het scheelt je geen 5km/u gemiddeld maar verschil is er wel degelijk naar mijn mening.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Blijft een lastige idd. Ik was juist niet tevreden over mijn dt fabrieks set en ben weer terug naar mavic omdat die me altijd goed bevielen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het voordeel van DT wielen is dat ze uit 'standaard' onderdelen bestaan. De DT-350 naven (of hoger), DT spaken en velgen kun je allemaal los bestellen en staan bekend als redelijk hufterproof. Je kunt dus prima een fabriekssetje aanschaffen en deze nog een keer laten naspannen door een goede wielbouwer.
Zegt verder niets over de rijkwaliteit, looks, remvermogen, aantal spaken etc, maar is wel een groot pluspunt van de DT wielen in mijn ogen.
Voor Zipp, Enve, Reynolds, FFWD geldt hetzelfde overigens, die maken ook vrijwel allemaal gebruik van standaard naven, spaken en kun je losse velgen bestellen ter vervanging.
De echte 'fabriekssets' zoals die van Mavic, Fulcrum en Campa zijn wel iets lastiger omdat die doorgaans hun eigen spaken en naven etc. gebruiken waardoor je vervangende onderdelen ook altijd van het merk zelf moet halen (en kans dat een FM/wielbouwer om de hoek ze op voorraad heeft is een stuk kleiner). Bij Fulcrum betaalde ik iets van €12,50 excl. verzending voor één losse spaak.