Je fiets bijtellen vanaf 2020
Maar dat was toch ook eerst het plan van TS? De fietsen voor een marktconforme prijs aan de zaak overdoen, wat toch echt toevoegen aan het ondernemingsvermogen is. Bij de fiscus opgeven dat ze gedeeltelijk ook zakelijk gebruikt worden, vandaar de 7% bijtelling voor het privé gedeelte. En ze dan alleen privé gebruiken, omdat je voor de fiscus geen verantwoording over zakelijke of privé kilometers hoeft op te geven.
Dus dan kom je gewoon op mogelijkheid 2 uit:
Dus dan kom je gewoon op mogelijkheid 2 uit:
Dat je bedrijfsvorm een BV is, verandert hier niet zoveel aan. Je zoekt de randjes van de belastingwet op, omdat deze situatie niet helder beschreven wordt en je er mee weg denkt te kunnen komen en waarschijnlijk ook wel komt.- De fiets wordt deels zakelijk/deels privé gebruikt, bijvoorbeeld voor woon-werkverkeer. De DGA geniet hiervan een voordeel in privé. De DGA krijgt om die reden bijtelling a 7% van de cataloguswaarde van de fiets. Deze bijtelling wordt aangemerkt als loon van de directeur/werknemer. Gelijk als bij reguliere werknemer/werkgever situaties. De werkgever houdt loonheffing in hierover.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ja, dat is één van de drie opties die aangegeven worden. Maar TS heeft het over een andere optie, namelijk optie 2 met 7% bijtelling. TS geeft in het openingsbericht aan dat hij vier fietsen over wil zetten op de zaak en ze voor de fiscus op te geven als fietsen die zowel zakelijk als privé gebruikt worden, omdat daar niet meer op gecontroleerd wordt. Voor die regeling maakt het helemaal niet uit wat je bedrijfsvorm is.
TS was dus in eerste instantie al helemaal niet van plan om het volgens de in jouw link geschetste methode te gaan doen. Dat zou ook niet handig zijn, dan hoef je weliswaar die 7% bijtelling niet te betalen maar dan kom je in de situatie dat je ze eigenlijk alleen zakelijk mag gebruiken en dat was het plan niet.
TS was dus in eerste instantie al helemaal niet van plan om het volgens de in jouw link geschetste methode te gaan doen. Dat zou ook niet handig zijn, dan hoef je weliswaar die 7% bijtelling niet te betalen maar dan kom je in de situatie dat je ze eigenlijk alleen zakelijk mag gebruiken en dat was het plan niet.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Hier een knullig maar verhelderend filmpje van Nieuwsuur over de nieuwe maatregel.
Vooral vanaf 2:39 wordt het interessant qua informatie.
https://youtu.be/1bB2ZlZS0ms
Vooral vanaf 2:39 wordt het interessant qua informatie.
https://youtu.be/1bB2ZlZS0ms
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik schop dit topic even omhoog. Vandaag de bevestiging gekregen dat ik ook aan de leasefiets mag, ondanks dat ik al een leaseauto heb. Beter!
Hoe ik de netto bijtelling bereken over enkel de fiets is niet zo lastig.
Vraag is: heeft iemand al ervaring met het complete pakket: dus fiets + onderhoud + verzekering en wat dat per maand kost? Ik begrijp dat dit inkomensafhankelijk is en de prijs van de fiets speelt ook mee. maar wellicht kan iemand toch concrete cijfers noemen, online kom ik verrekte weinig tegen. Uiteraard gaat de voorkeur uit naar aanschaf van een racer.
Hoe ik de netto bijtelling bereken over enkel de fiets is niet zo lastig.
Vraag is: heeft iemand al ervaring met het complete pakket: dus fiets + onderhoud + verzekering en wat dat per maand kost? Ik begrijp dat dit inkomensafhankelijk is en de prijs van de fiets speelt ook mee. maar wellicht kan iemand toch concrete cijfers noemen, online kom ik verrekte weinig tegen. Uiteraard gaat de voorkeur uit naar aanschaf van een racer.
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990