Hebben jullie een racefietsverzekering en welke?
- brasileric
- Forum-lid
Ik heb een nieuwe Cube racefiets gekocht en zou deze graag willen verzekeren tegen diefstal. Ik vind het echter een beetje lastig om een goede verzekering hiervoor te vinden. De meeste verzekeraars eisen dat je de fiets op slot zet om verzekerd te zijn voor diefstal, maar een racefiets heeft natuurlijk geen slot. Een los slot meenemen kan, maar dat moet dan volgens de eisen van de verzekering een speciaal slot zijn die vrij lomp en zwaar zijn.
Hebben jullie je racefiets verzekerd en zo ja, waar? Ik heb deze verzekeringen voor racefietsen gevonden: https://www.kieszeker.nl/racefiets-verzekeren/, maar daar staan er niet veel en volgens mij zijn dit toch ook niet de beste voor racefietsen.
Is er een verzekering die wat minder eisen stelt aan het op slot zetten van je racefiets?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Hebben jullie je racefiets verzekerd en zo ja, waar? Ik heb deze verzekeringen voor racefietsen gevonden: https://www.kieszeker.nl/racefiets-verzekeren/, maar daar staan er niet veel en volgens mij zijn dit toch ook niet de beste voor racefietsen.
Is er een verzekering die wat minder eisen stelt aan het op slot zetten van je racefiets?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Ik heb alleen mijn woon werk fiets verzekerd. En die heeft een ringslot. Mijn twee racefietsen zijn niet verzekerd. Op vakantie vallen ze wel onder de reisverzekering, maar die keren niet super veel uit.
Live fast; die young. mijn blog
Je moet een zeer zwaar slot gebruiken voor je racefiets. Ik had hem verzekerd voor vnl. Fietsvakantie (transport in vliegtuig). Thuis staat de racefiets in een afgesloten garage en onderweg neem je het slot niet mee. Na 4 jaar verzekering stopgezet, fiets is dan te ver afgeschreven t.o.v. De premie.
Diefstalverzekering voor een racefiets is m.i. zinloos. De afschrijving van de waarde van de fiets gaat heel steil omlaag. Na drie jaar nog maar eenderde ofzo. Kettingslot verplicht etc.
Voorzichtig zijn, altijd in het oog houden, tussen achter slot en grendel eventueel met een kettingslot in de schuur nog extra vast maken, in een hotel altijd binnen op de kamer (het hotel is ook verzekerd al zeggen ze van niet)
Voorzichtig zijn, altijd in het oog houden, tussen achter slot en grendel eventueel met een kettingslot in de schuur nog extra vast maken, in een hotel altijd binnen op de kamer (het hotel is ook verzekerd al zeggen ze van niet)
Op mijn gewone stads/woonwerk fiets wel een verzekering afgesloten tegen diefstal. 3 jaar verzekerd tegen nieuwprijs. kostte mij bij aanschaf €128,- + €5,63 administratiekosten. verzekeringswaarde €1500,-
Fm heeft dit geregeld, voorwaarde is dat ik aantoonbaar 2 (originele) fietssleutels in bezit heb bij diefstal. type slot staat op mijn polisblad.
oja, afgesloten bij Vico verzekeringen
Fm heeft dit geregeld, voorwaarde is dat ik aantoonbaar 2 (originele) fietssleutels in bezit heb bij diefstal. type slot staat op mijn polisblad.
oja, afgesloten bij Vico verzekeringen
Wat ben je van plan met de fiets te gaan doen?
Thuis zoals geopperd fiets achter fatsoenlijk hang en sluitwerk wegzetten.
Terrasje: fiets in zicht, stop bij toertocht idem (of je moet echt zeker zijn dat de stalling goed bewaakt is)
Dan is voor die situaties een verzekering eigenlijk niet nodig.
Fiets mee op vakantie blijft altijd wel een hekel punt;
maar stel je fiets wordt uit de tent / caravan of wat dan ook gestolen, valt dit dan niet onder een reisverzekering?
Thuis zoals geopperd fiets achter fatsoenlijk hang en sluitwerk wegzetten.
Terrasje: fiets in zicht, stop bij toertocht idem (of je moet echt zeker zijn dat de stalling goed bewaakt is)
Dan is voor die situaties een verzekering eigenlijk niet nodig.
Fiets mee op vakantie blijft altijd wel een hekel punt;
maar stel je fiets wordt uit de tent / caravan of wat dan ook gestolen, valt dit dan niet onder een reisverzekering?
-
- Forum-lid
Dat hangt van je reisverzekering af. Die van mij dekt het alleen als de fiets op slot staat (met een slot uit een bepaalde klasse) en dan ook nog beperkt (ik meen Max 2000 euro) Ik heb daarom toch maar zo’n slot gekocht om de fiets op de camping op slot te zetten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het leven wordt zoveel makkelijker als je enkel risico's verzekert die je zelf niet wilt of kunt opvangen. Kan meteen de helft stop gezet worden. In dit geval gewoon zelf geen onnodige risico's nemen, als mijn fiets tijdens de vakantie gestolen wordt is die vakantie aardig verstoord, ongeacht of ik er nog wat geld voor terug ga krijgen. Nieuwe fiets kopen, slikken en weer verder gaan.
-
- Forum-lid HC
Een fiets schrijft volgens mij af naar 0 in 5 jaar. In dat licht zijn de meeste verzekeringen duur denk ik.
Voor mijn fietsen heeft het niet zoveel zin. Allemaal losse onderdelen, sommige 2e hands, maken het onmogelijk om de oorspronkelijke waarde en leeftijd te bepalen. Verder zijn de voorwaarden gewoon erg lastig voor sportfietsen. Thuis zullen ze waarschijnlijk verwijzen naar je inboedel, onderweg willen ze een goedgekeurd slot zien en dan blijft er nog maar weinig over dat je écht verzekerd bent.
Voor mijn fietsen heeft het niet zoveel zin. Allemaal losse onderdelen, sommige 2e hands, maken het onmogelijk om de oorspronkelijke waarde en leeftijd te bepalen. Verder zijn de voorwaarden gewoon erg lastig voor sportfietsen. Thuis zullen ze waarschijnlijk verwijzen naar je inboedel, onderweg willen ze een goedgekeurd slot zien en dan blijft er nog maar weinig over dat je écht verzekerd bent.
Maar die reisverzekering heb je waarschijnlijk toch al wel.amclassic-fan schreef: ↑29 mei 2020 11:33 Het leven wordt zoveel makkelijker als je enkel risico's verzekert die je zelf niet wilt of kunt opvangen. Kan meteen de helft stop gezet worden. In dit geval gewoon zelf geen onnodige risico's nemen, als mijn fiets tijdens de vakantie gestolen wordt is die vakantie aardig verstoord, ongeacht of ik er nog wat geld voor terug ga krijgen. Nieuwe fiets kopen, slikken en weer verder gaan.
Als je dan op vakantie alleen een slot met het juiste keurtje eraan hoeft te hangen om je fiets meeverzekerd te hebben, dan is dat een kleine moeit toch?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Om dan tegen je zin met een loodzwaar slot te gaan rondfietsen dan is het ook geen hobby meer.
Een racefiets is toch pure luxe.
Luxeproducten koop je enkel als je ze kan betalen.
Daar neem ik echt geen verzekering voor.
Een racefiets is toch pure luxe.
Luxeproducten koop je enkel als je ze kan betalen.
Daar neem ik echt geen verzekering voor.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend