Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Parijs - Roubaix 2011 topic

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 11 apr 2011 12:25

wat een gezeur over het rijden van hushovd zeg; als je een ploegmaat vooraan heb rijden die de sterkste is van de groep die vooraan rijdt, dan ga je niet meerijden om een zeer sterke Cancellara terug vooraan te brengen; ja, hij had schrik voor Fabian, en geeft dat toe aan de ploegleiding. Dan past er maar 1 tactiek, en dat is de positie van Summie verdedigen, en dat hebben ze gedaan. In de laatste kilometers blijkt ook waarom Hushovd schrik had van Fabian, die laatste reed wel heel hard weg.

Als hij wel had meegereden en Fabian reed vervolgens weg had iedereen geroepen; waarom werkt hij nou mee terwijl hij een ploegmaat vooraan heeft zitten?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2011 12:30

Michon schreef:Ik snap niet dat die van petegem met droge ogen durft te zeggen dat ze met een sterke tactiek hebben gekoerst. Van Summeren heeft de winst aan zichzelf te danken. Hushovd stopte Cancellara zeker niet af voor van Summeren, maar was gewoon te laf om te rijden. Wereldkampioen onwaardig wat ie hier liet zien. Zeker na zijn babbels over het winnen van PR in de kampioenstrui. Ik vond het een mooie koers, iets te veel valpartijen maar wel een supermooi podium! Alle 3 meer dan verdiend!


Als Hushovd niet in het wiel van Cancellara had gezeten was die gewoon door gereden naar de kopgroep. Dan nam hij enkel Ballan mee en dan zou hij in een sprint zeker niet kansloos zijn, terwijl sprinten tegen Hushovd niet zo'n goed plan zou zijn.

Van Summeren heeft zich in de kopgroep heel lang kunnen wegsteken omdat z'n kopman eraan kwam. Toen was Tjallingi al zeer actief met demarreren, die had de pech dat Boom lek gereden was en daardoor niet aan kon sluiten. Uiteindelijk komt hij die krachten te kort in de finale.

Het was niet aan Garmin om dat gat dicht te rijden op de kopgroep, zij hadden een mannetje erbij zitten. Ballan had net zo goed mee kunnen rijden als Hushovd, maar deed dat ook niet, omdat hij er een ploeggenoot voor had zitten. Je moet wel heel erg zeker van je zaak zijn wil je Cancellara mee helpen om voorin te komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 11 apr 2011 12:31

@Sparko: Het was al een hele lange tijd bekend dat Hushovd PR wilde winnen in de regenboog trui en die tactiek zouden ze tot het einde aanhouden. Op het moment dat Thor op zo'n manier ging rijden was er nog geen sprake dat Summie kans op de winst had en dus konden ze moeilijk zijn plaats verdedigen. Sterker nog hij zou op het laatst voor Thor moeten rijden. Ik denk dat Thor veel sympathie verloren heeft.
Dit is allemaal achteraf gepraat. Als boonen er was geweest was het ook heel anders geweest en daar hebben we het ook niet over:p
Desondanks een mooie koers om naar te kijken.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 apr 2011 12:42

Mij beklijft ook het gevoel dat Hushovd gisteren de allerbeste was. Ik denk dat het peleton de laatste maanden veel teveel respect heeft voor Cancallara. Hij is geen supermens. Hij kon al demarrerend niemand eraf krijgen. Hushovd zat fluitend in zijn wiel. Pas een paar km voor het einde, na een aantal demarrages van anderen, lukte het hem. Alle respect voor iemand als Lars Boom, maar als Cancallara hem er niet af kan rijden, dan heb je niet de supervorm van welleer.

Ik schat zo dat Hushovd zou hebben gewonnen, als hij met C. en Ballan naar de kop was gereden. Veel te aardig die jongens. Cancallara ook trouwens: Hij rijdt langs het groepje van Bak en Tjallingi. Hij mindert even vaart, schuift langzaam langs ze heen, zodat iedereen in zijn wiel meekan. Had hem nog het podium kunnen kosten. Wat een rare slappe hap, zeg. Wel aardig natuurlijk.

michon
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 feb 2008 19:43

michon 11 apr 2011 12:47

Tja ik denk dat het Hushovds pech was dat Boonen er niet aan te pas kwam, omdat ik denk dat Boonen wel had gereden (het blijft allemaal natuurlijk gissen). Ik snap ook wel dat het niet aan Garmin was om het gat te dichten, maar dat was gewoon een mooi argument om zich achter te verschuilen, want volgens mij was dat juist wel de tactiek (dat dat gat gedicht zou worden, niet dat Garmin het zou doen) In de sprint op het Velodrome zou Hushovd zeker Cancellara geklopt hebben, maar dan moest ie wel eerst met hem aankomen bij het Velodrome. Dat viel natuurlijk nog maar te bezien. Echter vind ik, dat als je wil winnen, je daar ook iets voor moet doen. Ballan heeft nog even gereden, al was het van korte duur, maar dat was volgens mij ook omdat hij zoiets had van; alle 3 en anders ik ook niet. Zoals eerder gezegd was het koersgedrag van Hushovd al iets van voor van Summeren groen licht kreeg. Mijn inziens had Hushovd dus best kunnen helpen de sprong te maken om daarna van summeren te gebruiken, waarvoor hij daar zat. Dat hij dat naliet, is voor mij een teken dat hij helemaal niet zo goed zat als hij zei tegen de ploegleider en ik kan niet geloven dat dit de tactiek van de ploeg was. Het liep zoals het liep, van Summeren heeft de winst niet gestolen maar er keihard voor gereden. Cancellara heeft die 2e plaats niet gestolen maar zeer verdiend en Tjallingi, die had moeten winnen, de vraag is alleen of ze dan constant vooruit waren gebleven...

Als extra opmerking wil ook nog wel even kwijt dat de 2e plek van Hushovd vorig jaar al gestolen was.

@ Ponsteen, heb je wel goed gekeken gister?
Don\'t argue with fools, they\'ll drag you down to their level and then beat you with experience

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 11 apr 2011 12:56

De derde overwinning op een Cervélo R3. Maar wat een hekwerk die fiets van Van Summeren :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

metor
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 11 apr 2011 12:58

Amclassic-fan schreef: Het was niet aan Garmin om dat gat dicht te rijden op de kopgroep, zij hadden een mannetje erbij zitten. Ballan had net zo goed mee kunnen rijden als Hushovd, maar deed dat ook niet, omdat hij er een ploeggenoot voor had zitten. Je moet wel heel erg zeker van je zaak zijn wil je Cancellara mee helpen om voorin te komen.


Mee eens, maar waarom rijdt Hushovd dan niet als het gat 20 seconden is en je rap kan aansluiten en laat hij even later wel 2 ploeg genoten op kop rijden als het gat meer dan 1 minuut is? Dan hadden die 2 knechten ook niet mogen rijden met die redenering.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 11 apr 2011 13:09

Nu even iets anders dan Hushovd.
Waarom was er niemand van Leopard mee met Cancellara? Dat mag toch niet gebeuren. Rabobank zat bijvoorbeeld met drie man voorin. Het team met één van de favorieten lukt het dan niet om twee man extra mee naar voren te krijgen als Cancellara gaat. Twee man die het gat voor hem dicht rijden als het echt nodig is.
Ik ben zelf wel benieuwd wat ze daar over te zeggen hebben. Is het team minder sterk dan dat ze gehoopt hadden?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2011 13:16

metor schreef:
Amclassic-fan schreef: Het was niet aan Garmin om dat gat dicht te rijden op de kopgroep, zij hadden een mannetje erbij zitten. Ballan had net zo goed mee kunnen rijden als Hushovd, maar deed dat ook niet, omdat hij er een ploeggenoot voor had zitten. Je moet wel heel erg zeker van je zaak zijn wil je Cancellara mee helpen om voorin te komen.


Mee eens, maar waarom rijdt Hushovd dan niet als het gat 20 seconden is en je rap kan aansluiten en laat hij even later wel 2 ploeg genoten op kop rijden als het gat meer dan 1 minuut is? Dan hadden die 2 knechten ook niet mogen rijden met die redenering.


Jawel, want als het gat groter wordt dan is er voor de kopgroep geen dreiging meer van achteren en is van Summeren z'n goede positie in de kopgroep kwijt. Althans zo zouden ze het goed kunnen praten. Maar punt was natuurlijk dat Hushovd kans wilde houden om P-R te winnen.

Leopard is zeker geen zwakke ploeg. Alleen voor het Vlaamse voorjaar is de ploeg te beperkt. Nu O'Grady niet in goede doen is Cancellara op zichzelf aangewezen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dirkjan
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:57

dirkjan 11 apr 2011 13:19

DNF Dominic Klemme (Ger) Leopard Trek
DNF Giacomo Nizzolo (Ita) Leopard Trek
HD Stuart O'Grady (Aus) Leopard Trek
DNF Joost Posthuma (Ned) Leopard Trek
DNF Tom Stamsnijder (Ned) Leopard Trek
DNF Wouter Weylandt (Bel) Leopard Trek

slechts 2 man aan de finish alleen movistar en Euskatel deden het slechter met slechts 1 man. (maar die hebben volgens mij ook niks te zoeken in de voorjaarsklassiekers)

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 11 apr 2011 13:36

Ik doel dan ook op het Vlaamse voorjaar, dat de ploeg daar niet goed genoeg voor is. Dat de ploeg voor het overige sterk genoeg is lijkt mij geen discussie:p
Wie hadden ze nog meer aan moeten kopen?
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

eelcoz

eelcoz 11 apr 2011 13:43

Ik krijg het idee dat de Cancellara-fans een beetje gefrustreerd zijn over het rijden van Hushovd. Volgens mij was het niet mee rijden van Hushovd volkomen begrijpelijk als je een ploegmaat voorin hebt zitten. Het is nu dus 2 weken achtereen gebleken dat koersen meer is dan wie het hardste kan rijden en daarnaast een teamsport is. Ik vind het prachtig voor Van Summeren dat hij gewonnen heeft. Sterk gereden!

Plaats reactie