Nee, ligt niet aan jou, 't ligt aan mij, of eigenlijk aan Alltrails...
Even vooropgesteld dat ik het uiteraard prima vind dat mijn zelfverzonnen routes gedownload worden, met name als ik naderhand nog iets hoor of het wel/niet bevallen is. Echter, bij Alltrails kan eenieder mijn routes ook compleet — inclusief (uitgebreide) routebeschrijving, waypoints (veelal met lengte en stijgingspercentage van beklimmingen), foto's, et cetera — kopiëren naar een eigen Alltrails-account. En dat zonder enige referentie naar de 'owner'. Kan heel eenvoudig met één druk op de knop.
Prima als er op die manier gekopieerd is door iemand, die ik 'in real life' of van het www ken. Dat er inmiddels ook talloze keren gekopieerd is door anderen, vind ik toch niet zo'n fijn idee. Met name niet, als het commercieel gebruikt zou worden. Of dat degene (stilzwijgend) op Strava bedankt wordt voor zijn/haar prachtige route(s) en/of complimenten krijgt voor zijn/haar terreinkennis (hetgeen inmiddels meerdere keren geconstateerd is).
Lang verhaal, iets korter... Momenteel overweeg ik om betreffende routes op een andere routeplanner te publiceren. Nog even geduld dus.
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)