Het grote domme vragen topic
Ik heb hier nog kettingschakels liggen, alleen weet ik niet meer welke het precies zijn...
Ik heb een racefiets met 11 speed en een mtb met 12 speed.
Ik weet dat je missing links hebt voor 11 speed en 12 speed, maar zou ik deze kettingschakel op beide kettingen eventueel kunnen gebruiken ? (al is het maar om thuis te komen bij kettingbreuk)
Ik weet dat je missing links hebt voor 11 speed en 12 speed, maar zou ik deze kettingschakel op beide kettingen eventueel kunnen gebruiken ? (al is het maar om thuis te komen bij kettingbreuk)
Mijn broer zijn achterband van zijn oma-fiets is versleten (gat erin), dit staat op de velg:
Dit op de band:
Ik had hier nog een Decathlon band liggen in maat 700x42mm, ik ging ervan uit dat dit ging passen. Plaats de band, binnenband en opgepompt naar 3 bar, na 20 seconden springt de binnenband vanonder de buitenband uit en nog iets later ontploft de binnenband.
Wat mis ik hier? Klopt de maat toch niet of doe ik anders verkeerd?
Dit op de band:
Ik had hier nog een Decathlon band liggen in maat 700x42mm, ik ging ervan uit dat dit ging passen. Plaats de band, binnenband en opgepompt naar 3 bar, na 20 seconden springt de binnenband vanonder de buitenband uit en nog iets later ontploft de binnenband.
Ik herken deze schakel niet als een Shimano Quick Link of een KMC fastlink schakel. Lijk mij qua totale breedte meer op een 7 of 8 speed.Gerwin89 schreef: ↑01 jun 2020 16:20 Ik heb hier nog kettingschakels liggen, alleen weet ik niet meer welke het precies zijn...
...
Op zich zou je de ketting er wel mee kunnen sluiten (want gewoon 1/2 inch) maar de schakel zou te dik kunnen zijn voor 11 0of 12 speed cassette. Kortom ... meet je oude kettingen op en een gesloten sluitschakel om te weten of de sluitschakel op de cassette past.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
De schakel is 10mm breed, 12speed 6 mm en 11speed ook 6 mm.De Tukker schreef: ↑01 jun 2020 19:33Ik herken deze schakel niet als een Shimano Quick Link of een KMC fastlink schakel. Lijk mij qua totale breedte meer op een 7 of 8 speed.Gerwin89 schreef: ↑01 jun 2020 16:20 Ik heb hier nog kettingschakels liggen, alleen weet ik niet meer welke het precies zijn...
...
Op zich zou je de ketting er wel mee kunnen sluiten (want gewoon 1/2 inch) maar de schakel zou te dik kunnen zijn voor 11 0of 12 speed cassette. Kortom ... meet je oude kettingen op en een gesloten sluitschakel om te weten of de sluitschakel op de cassette past.
Het zal dus niet gaan.
Nu wil ik nieuwe schakels bestellen, die zitten met 2stuks verpakt.
Kan ik die van 11speed ook voor 12 speed gebruiken, of andersom ?
(Lijkt me niet dan )
De foute kleur. Lijkt me eenvoudigTL@ schreef: ↑01 jun 2020 18:30 Mijn broer zijn achterband van zijn oma-fiets is versleten (gat erin), dit staat op de velg:
Dit op de band:
Denk dat het wel kaan, maar is de toestand van je huidige kettingen nog goed? En heb je geen haast? Voor een paar euro heb je er vijf per soort (11 en 12v) bij mijn vriend Ali E te Ch
Altijd fijn om er een paar op voorraad te hebben; beter er mee verlegen dan er om verlegen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Ja kettingen zijn nog goed, is puur om onderweg mee te nemen.De Tukker schreef: ↑01 jun 2020 21:09Denk dat het wel kaan, maar is de toestand van je huidige kettingen nog goed? En heb je geen haast? Voor een paar euro heb je er vijf per soort (11 en 12v) bij mijn vriend Ali E te Ch
Altijd fijn om er een paar op voorraad te hebben; beter er mee verlegen dan er om verlegen.
Maar dan bestel ik ze daar, thnx.
Niet aan gedacht.
Nee_Nee schreef: ↑01 jun 2020 20:51De foute kleur. Lijkt me eenvoudigTL@ schreef: ↑01 jun 2020 18:30 Mijn broer zijn achterband van zijn oma-fiets is versleten (gat erin), dit staat op de velg:
Dit op de band:
Hij komt schooien bij mij, moet hij maar tevreden zijn met de kleur die ik heb liggen
Boa bied levenslange garantie, dus als je schoenen nog goed zijn gratis even de juiste boas bestellen