RD-9070 DI2 en wireless unit
-
- Forum-lid
Ik twijfel of de EW-WU111 wireless unit werkt met de RD-9070 DI2 groep.
Iemand die mij hier mogelijk wat helderheid in kan verschaffen?
Iemand die mij hier mogelijk wat helderheid in kan verschaffen?
-
- Forum-lid
Dat zal gewoon werken mits je de BT-DN110 batterij hebt.
Altijd onderweg...
-
- Forum-lid
Bij mij werkte het in ieder geval niet... ik dacht precies wat de andere 2 ook zeggen, maar na plaatsen van de wireless unit met de ‘oude’ batterij, deed mijn Di2 niks meer.
BT DN110 batterij gekocht en geplaatst et voila... alles werkte weer.
Maar misschien was er wat anders. (Oude batterij was geladen en werkte).
BT DN110 batterij gekocht en geplaatst et voila... alles werkte weer.
Maar misschien was er wat anders. (Oude batterij was geladen en werkte).
Altijd onderweg...
Dat komt omdat de firmware van al je DI2-componenten niet up-to-date was voordat je de D-fly installeerde.
Probleem was dan hoogstwaarschijnlijk de batterij aangezien het met de nieuwe wel ging.
Je moet altijd eerst de e-tube aan je fiets hangen, alle firmware updaten en dan pas de D-fly plaatsen (en die dan updaten met de app)
Probleem was dan hoogstwaarschijnlijk de batterij aangezien het met de nieuwe wel ging.
Je moet altijd eerst de e-tube aan je fiets hangen, alle firmware updaten en dan pas de D-fly plaatsen (en die dan updaten met de app)
Volgens de e-Tube compatibility charts werkt het in ieder geval niet. Die zeggen dat de SM-EWW01 werkt met de oude batterij en de EW-WU111 / EW-WU101 met de nieuwe.
Maar goed, ik zal eens een oude SM-BTR2 kopen om dat te testen
Maar goed, ik zal eens een oude SM-BTR2 kopen om dat te testen
-
- Forum-lid
Dat was dus mijn ervaring... maar nogmaals, er kan zomaar wat anders aan de hand geweest zijn.
Wat TL@ zegt ben ik mij van bewust. Ik heb hier in huis 2 fietsen met Di2 en allebei met D-Fly. Allebei van de oude versie naar de nieuwe overgestapt. Alle updates gedaan zoals (meermaals) in dit forum geadviseerd.
Verder ook geen problemen ondervonden, behalve dan de keer van overstap naar de nieuwe D-Fly, maar nog met de oude batterij. En dat was dan weer zo opgelost door de BT DN110 te plaatsen.
Wat TL@ zegt ben ik mij van bewust. Ik heb hier in huis 2 fietsen met Di2 en allebei met D-Fly. Allebei van de oude versie naar de nieuwe overgestapt. Alle updates gedaan zoals (meermaals) in dit forum geadviseerd.
Verder ook geen problemen ondervonden, behalve dan de keer van overstap naar de nieuwe D-Fly, maar nog met de oude batterij. En dat was dan weer zo opgelost door de BT DN110 te plaatsen.
Altijd onderweg...
Inmiddels zijn we een paar weken verder, maar ik kan nu dus bevestigen dat het inderdaad niet werkt
https://imgur.com/a/2TTeSth
-
- Forum-lid
Leuk dat je het ook nog even getest hebt .
Komt dus overeen met mijn ervaring... een niet werkend Di2 systeem.
Thanks voor de update.
Komt dus overeen met mijn ervaring... een niet werkend Di2 systeem.
Thanks voor de update.
Altijd onderweg...