Enthousiasting voor Shifters gezocht!
-
- Forum-lid
Hallo allen,
Ik ben nieuw op dit forum, en kom, zoals velen waarschijnlijk, gelijk met een grote vraag! Ik heb net een fiets gekocht, maar lijk een beetje belazerd te zijn. De fiets valt heel erg tegen. Veel mankementen. Grootste ding is de Shifters, Shimano SORA St 3303 en St 3300. Na een hoop WD40 dacht dat ik dat ik niks te verliezen had, en ben met een YouTube video de achtershifter uit elkaar gaan halen. Helaas ben ik er niet uitgekomen. Daarom deze oproep. Zijn er enthousiastelingen die zin hebben eens te helpen. Mij te leren wat wat is en wat wat doet! Tegen betaling kan altijd, ik heb geen idee of er überhaupt mensen voor te paaien zijn Ik woon zelf in Den Haag, maar wil er graag voor reizen. Ben heel benieuwd naar de reacties.
Gr. Jeffrey Italiaander
Ik ben nieuw op dit forum, en kom, zoals velen waarschijnlijk, gelijk met een grote vraag! Ik heb net een fiets gekocht, maar lijk een beetje belazerd te zijn. De fiets valt heel erg tegen. Veel mankementen. Grootste ding is de Shifters, Shimano SORA St 3303 en St 3300. Na een hoop WD40 dacht dat ik dat ik niks te verliezen had, en ben met een YouTube video de achtershifter uit elkaar gaan halen. Helaas ben ik er niet uitgekomen. Daarom deze oproep. Zijn er enthousiastelingen die zin hebben eens te helpen. Mij te leren wat wat is en wat wat doet! Tegen betaling kan altijd, ik heb geen idee of er überhaupt mensen voor te paaien zijn Ik woon zelf in Den Haag, maar wil er graag voor reizen. Ben heel benieuwd naar de reacties.
Gr. Jeffrey Italiaander
Lag het slechte schakelen niet eerder aan wrijving in de kabels, slijtage ketting en cassette, of de afstelling van de derailleurs?
Shifters kun je spoelen met WD40 maar zomaar uit elkaar halen is, zoals je gemerkt hebt, zelden een goed idee.
Shifters kun je spoelen met WD40 maar zomaar uit elkaar halen is, zoals je gemerkt hebt, zelden een goed idee.
Laatst gewijzigd door scepticus op 06 jun 2020 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Op de Duitse forums is er wel eens iemand geweest die Shimano shifters uit elkaar haalde en ombouwde, maar dat waren oudere Dura Ace en Ultegra's (zoek op @panchon), het kan dus soms wel...
Een technische beschrijving:
https://www.paul-lange.de/tradepro/shop ... Y0B-EN.pdf
Ik ben zelf ook zo iemand, maar aan Shimano heb ik me nooit gewaagd...
Een technische beschrijving:
https://www.paul-lange.de/tradepro/shop ... Y0B-EN.pdf
Ik ben zelf ook zo iemand, maar aan Shimano heb ik me nooit gewaagd...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
Shifters uit elkaar halen gaat vaak prima. Ze weer in elkaar krijgen lukt bijna niemand.
Voor de tijd/energie die het kost ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit door gewoon nieuwe 2e hands shifters te kopen.
Voor de tijd/energie die het kost ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit door gewoon nieuwe 2e hands shifters te kopen.
Neem je verlies en beschouw dat als leergeld voor je eerste cursus DHZ aan de Fiets.
Ga nu op zoek naar een paar nieuwe shifters. Foto's van je fiets en onderdelen kun je hier neerzetten. Meestal krijg je dan veel goede adviezen.
Ga nu op zoek naar een paar nieuwe shifters. Foto's van je fiets en onderdelen kun je hier neerzetten. Meestal krijg je dan veel goede adviezen.
-
- Forum-lid
Dat is jammer om te horen. Bedankt voor de adviezen. Ik heb een andere fiets met Shimano RSX A410 dat maar 1 schakel opachakelt. Bij de rest van de schakels zie ik de derailleur (achter) bewegen maar klikt hij niet. Iemand dit ooit meegemaakt? Ook een YouTube filmpje van. Maar ik zal proberen er vanaf te blijven. Gr. Jeffrey
Dat laatste probleem is iets dat je soms met wd40 opgelost krijgt; shifters een paar keer volspuiten met wd40 en hopen dat die het vuil dat het 'pakken' van de shifter tegenhoud weg krijgt. Soms lukt het, soms niet.
Maar maar 1 keer echt schiften is wel heel weinig....
Of ook; uit je eerdere uitleg is me niet duidelijk of je echt doorhebt hoe schakelen werkt en is het gewoon een afstellingsprobleem....
Waarom was je eigenlijk de sora shifters beginnen uit elkaar te halen?
Walter
Maar maar 1 keer echt schiften is wel heel weinig....
Of ook; uit je eerdere uitleg is me niet duidelijk of je echt doorhebt hoe schakelen werkt en is het gewoon een afstellingsprobleem....
Waarom was je eigenlijk de sora shifters beginnen uit elkaar te halen?
Walter
-
- Forum-lid
Hi Walter,
Je hebt gelijk. De A410 RSX Shifters doen het weer. Na een nacht en een ochtend WD40 klikt hij weer lekker door. Nu zit ik weer ergens anders mee, maar ik ben geen held met afstellen. Zeker niet met dit systeem waar de schroefjes naar binnen gaan en je niet kunt zien wat ze bewegen.
De SORA Shifters ben ik mee begonnen omdat de linkershifter naar buiten was gebogen. Er lijkt een flinke klapper mee gemaakt te zijn. Hij klikt onregelmatig en ook onregelmatig qua afstand naar binnen (snap je?). Ik had nieuwe kabels gekocht en die leek hij ook niet echt goed te pakken, er leek iets gebogen aan de binnenkant. Toen kwam er interesse. Stukje uit elkaar gehaald. WD40. Weinig reactie. Toen losgegaan. Niet slim denk ik, maar ik weet nu wel dat het apparaat qua onderdelen compleet is en niks is afgebroken, omgebogen. Maar niet meer in elkaar gekregen. Hoor graag van je.
Gr. Jeffrey
Je hebt gelijk. De A410 RSX Shifters doen het weer. Na een nacht en een ochtend WD40 klikt hij weer lekker door. Nu zit ik weer ergens anders mee, maar ik ben geen held met afstellen. Zeker niet met dit systeem waar de schroefjes naar binnen gaan en je niet kunt zien wat ze bewegen.
De SORA Shifters ben ik mee begonnen omdat de linkershifter naar buiten was gebogen. Er lijkt een flinke klapper mee gemaakt te zijn. Hij klikt onregelmatig en ook onregelmatig qua afstand naar binnen (snap je?). Ik had nieuwe kabels gekocht en die leek hij ook niet echt goed te pakken, er leek iets gebogen aan de binnenkant. Toen kwam er interesse. Stukje uit elkaar gehaald. WD40. Weinig reactie. Toen losgegaan. Niet slim denk ik, maar ik weet nu wel dat het apparaat qua onderdelen compleet is en niks is afgebroken, omgebogen. Maar niet meer in elkaar gekregen. Hoor graag van je.
Gr. Jeffrey
Uit elkaar is makkelijk zei mijn collega altijd
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl