Canyon
* Update
Eergisteren heb ik mijn fiets terug.
Ze hebben een nieuw frame kosteloos omgebouwd. Ik heb enkel een nieuwe ketting ea. moeten betalen ( slijtage). Dit heeft een 14 dagen geduurd, 19mei door mij verzonden en op 4 juni terug afgeleverd. Ik heb al eens vluchtig gekeken en ziet er perfect uit. Helaas nog wat wachten om hem te testen...ik heb vorige week 2 rugwervels gebroken tijdens een mtb-ritje. Ik ben alleszins tevreden van de Canyon service.
Dat is vlot gegaan. Ik ken er die minder geluk gehad hebben bij eerder vernoemde "a-merken".David VDB schreef: ↑06 jun 2020 09:18* Update
Eergisteren heb ik mijn fiets terug.
Ze hebben een nieuw frame kosteloos omgebouwd. Ik heb enkel een nieuwe ketting ea. moeten betalen ( slijtage). Dit heeft een 14 dagen geduurd, 19mei door mij verzonden en op 4 juni terug afgeleverd. Ik heb al eens vluchtig gekeken en ziet er perfect uit. Helaas nog wat wachten om hem te testen...ik heb vorige week 2 rugwervels gebroken tijdens een mtb-ritje. Ik ben alleszins tevreden van de Canyon service.
Ja, hopelijk wel....maar het zal langer duren dan een fiets herstellen. Hopelijk dit jaar nog op de fiets! Maar al bij al geluk gehad, voorkant van de helm was afgebroken...zonder helm fietsen is Nooit een goed idee.
- TheTourist
- Forum-lid
Dat klopt. Bij mij was mijn helm ook aan de voorkant gebarsten. Zonder was er denk ik weinig van mijn neus (en of gezicht) over geweest..
Na demontage bleek de voorvork inderdaad een dikke barst te hebben. Contact gezocht met Canyon en de nieuwe vork is in bestelling. Gaat helaas wel een week of 4 duren
Canyon Aeroad CF SLX 7.0
Nou... zo werkt het helaas niet helemaal
Volgens https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 931C1.html zou dat inderdaad zo moeten gaan.
Ik heb in mijn Garmin Edge 1000 inderdaad deze automatische berekening aan staan. Gisteren een tocht gedaan van 60 km waarin ik mij gedurende 20 minuten flink heb ingespannen (bijna 300 W gemiddeld over deze 20 minuten).
Ik ben 70 kg (is ook ingesteld op mijn Garmin), maar onder 'Mijn statistieken --> FTP' staat nog de 'standaard'waarde (althans, nooit ingevoerd) van 2,77. Terwijl deze (als ik het goed begrijp) 300*0.95/70=4 zou moeten zijn.
De VO2max waarde stelt hij wel zelf opnieuw bij. Ik heb de vermogensmeter 2x gebruikt, bij de eerste keer ging deze VO2max waarde naar 58 en gisteren naar 60. Maar de FTP-waarde die past mijn Garmin dus kennelijk niet automatisch aan?
Doe ik iets verkeerd?
(ik heb die Xert-app of de ingebouwde FTP-test van Garmin nog niet gebruikt. Ik was in de veronderstelling dat Garmin dan gewoon 'de beste 20 minuten' zou nemen en daar was ik voor nu tevreden mee...)
Hola canyon rijders,
Na mijn fiets besteld te hebben slaat gelijk de ongeduld toe .
Vorige week een canyon endurance cf al 8.0 disc di2 besteld. Verwachte leverdatum 10-14 aug voor een M.
Was nieuwsgierig wat de ervaringen zijn met de juistheid van de lever tijd indicatie: zijn ze vaak later? Lees hier en daar toch wat horror stories, maar dat zijn uiteraard ook juist de mensen die wat van zich laten horen.
Vorige week een canyon endurance cf al 8.0 disc di2 besteld. Verwachte leverdatum 10-14 aug voor een M.
Was nieuwsgierig wat de ervaringen zijn met de juistheid van de lever tijd indicatie: zijn ze vaak later? Lees hier en daar toch wat horror stories, maar dat zijn uiteraard ook juist de mensen die wat van zich laten horen.
Later zijn ze zo goed als nooit meer. Integendeel de meeste hebben hem een pak vroeger. Ik denk dat ze dat bewust aangepast hebben.phranck schreef: ↑07 jun 2020 16:46 Hola canyon rijders,
Net voor je nagezocht in mijn mail: bij bestelling was de verwachtte verzenddatum bij mij '24. - 28. Sep ' en ik heb 'm op 22 augustus geleverd gekregen.phranck schreef: ↑07 jun 2020 16:46 Hola canyon rijders,