Hoi,
Ik ben een frame aan het opbouwen met allerlei materialen die ik verzameld heb.
Nu heb ik een KRUSH gravelframe voor disc en wielen met 12x100 en 12x142 wielen.
Nu is mijn probleem dat het frame geen schroefdraad heeft in de vork en achter.
ik heb een setje Thru axles die passen en bij de wielen zaten, maar zoek dus einddopjes die ik kan gebruiken om de assen sluitend te maken.
Hoe los ik dit op? Bestaat er een soort screw in optie voor? Bedankt voor de hulp
thru axles HELP!
-
- Forum-lid
Ik zou in eerste instantie KRUSH vragen welke steekassen zij adviseren.
DT Swiss biedt steekassen aan met de dop inclusief schroefdraad. Je zou in dat geval moeten checken of de diameter klopt.
Last but not least: een metaalbewerkingsbedrijf kan je goed helpen. Ik had wel een nut met schroefdraad in mijn voorvork, maar dat was afwijkend van wat de grote fabrikanten hanteren. De meegeleverde steekas begaf het snel. Een metaalbewerkingsbedrijf heeft toen van 30 euro de nut gemaakt die past in het frame, en compatible is met een DT Swiss steekas.
DT Swiss biedt steekassen aan met de dop inclusief schroefdraad. Je zou in dat geval moeten checken of de diameter klopt.
Last but not least: een metaalbewerkingsbedrijf kan je goed helpen. Ik had wel een nut met schroefdraad in mijn voorvork, maar dat was afwijkend van wat de grote fabrikanten hanteren. De meegeleverde steekas begaf het snel. Een metaalbewerkingsbedrijf heeft toen van 30 euro de nut gemaakt die past in het frame, en compatible is met een DT Swiss steekas.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
@JoostG onwijs bedankt voor deze 3 oplossingen, ga ik mee aan de slag! echt super
-
- Forum-lid HC
Dus je hebt een frame voor gewone ouderwetse (niet slecht hoor) snelspanners. Je wilt daarin de wielen zetten die wel zijn voorzien van naven voor steekassen.
Hiervoor zal je de naven moeten aanpassen. Afhankelijk van het merk naven is dit wel of niet mogelijk. DT swiss heeft hiervoor speciale eindstukken ter vervanging van de huidige. Zelf iets laten maken gaat zeer waarschijnlijk niet lukken, zeker aangezien het frame aan de achterkant maar 135mm breed zal zijn.
Hiervoor zal je de naven moeten aanpassen. Afhankelijk van het merk naven is dit wel of niet mogelijk. DT swiss heeft hiervoor speciale eindstukken ter vervanging van de huidige. Zelf iets laten maken gaat zeer waarschijnlijk niet lukken, zeker aangezien het frame aan de achterkant maar 135mm breed zal zijn.
- thestudent
- Forum-lid HC
@scottwiko. Het gaat hier niet om snelspanners. Maar om thru axles met eindmoer. Die gaan dus links en rechts door de dropout ipv dat ze rechts erin schroeven. Dus je hebt langere assen nodig waar op het rechtereinde een soort van bijhorende moer op kan. Krush zal wel helpen met het juiste type en de juiste lengte denk ik.
https://www.mantel.com/fouriers-x12-mtb-steekas
Link is als voorbeeld
https://www.mantel.com/fouriers-x12-mtb-steekas
Link is als voorbeeld
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!