Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Parijs - Roubaix 2011 topic

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 11 apr 2011 15:17

Werd van Summeren gister niet gewoon als een vooruit geschoven pion beschouwd? Hushovd liet wel opschrijven dat hij PR wilde winnen in de regenboogtrui maar heeft niet echt laten blijken dat hij ook reed om te winnen. Van Summeren was een vroege vluchter die zich duidelijk zat te sparen in die kopgroep, mede om een eventueel aansluitende kopman bij te staan in de finale.

Door het afwachtende rijden van o.a. Hushovd kwam het niet tot die aansluiting en kon van Summeren uiteindelijk voor eigen kans rijden en op de mooiste manier mogelijk (solo het velodrome binnenrijden) PR winnen.

Het is hem gegund hoor, van Summeren is een goede renner, leuke gozer (beetje te lang misschien;-)) maar als de favorieten gewoon kiezen voor hun eigen kans en niet allemaal de Pozzato shuffle dansen wint gewoon 1 der favorieten en niet een (super?)knecht.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 11 apr 2011 15:19

De sterkste is inderdaad net wat over de top. Zeker als je ziet wat Maarten heeft nog kon na 15km voor de streep. Hij kon aardig stand houden tegen Johan.

De laatste 15km ben ik wel overgeschakeld van Sporza naar Eurosport. Het was mij toch iets te gortig wat Wuyts deed. Ik vind dat je als commentator toch wat meer neutraal moet opstellen. Het is natuurlijk wel een landgenoot voor de Sporza commentatoren maar dan nog.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 11 apr 2011 15:24

Stefan schreef: De laatste 15km ben ik wel overgeschakeld van Sporza naar Eurosport. Het was mij toch iets te gortig wat Wuyts deed. Ik vind dat je als commentator toch wat meer neutraal moet opstellen. Het is natuurlijk wel een landgenoot voor de Sporza commentatoren maar dan nog.


Ik heb ook op de belg gekeken, omdat ik Mart Smeets niks vind.

Maar ik vind het wel begrijpelijk dat ze een Belg aanmoedigen als de finale er zo uitziet. Als het Tjallingi was geweest, had een Nederlandse commentator dat denk ik ook gedaan.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 apr 2011 15:56

Mr. Chrono schreef:maar als de favorieten gewoon kiezen voor hun eigen kans en niet allemaal de Pozzato shuffle dansen wint gewoon 1 der favorieten en niet een (super?)knecht.


Tja, dan hadden ze dat maar moeten doen... Quod non dus.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 11 apr 2011 16:01

Ik ben blij dat ik niet naar Eurosport heb gekeken. Daar lag Boom namelijk tussen de brokstukken met Boonen, en sprintte Boom nog naar de 3de plaats op de wielerbaan.
Zelden zo een amateurs gezien die geen renner kunnen herkennen.

Waar ik andere jaren niet veel had aan te merken op de regie, viel me nu toch op het een zootje was. In de weg rijden in Wallers, in de weg rijden op Carrefour, geen overzicht met de helikopter (kon nochtans eenvoudig), geen beelden van de versnelling van Van Summeren op Carrefour (Flecha in beeld brengen was op dat moment belangrijkst), en nog tientallen onbegrijpelijke beeldwisselingen/slechts halve groepen in beeld/te weinig camera's...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5807
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 apr 2011 16:44

Hushovd had buiten van summeren ook nog Rast ( ook geen pannenkoek) vooraan fietsen.
Hij moest toch niet achter twee ploegmaats fietsen?
Daarom was het aan Cancellara om het gat dicht te rijden. Als je ziet hoe dicht Cancellara nog bij van summeren kwam heeft Hushovd de juiste beslissing genomen om niet te rijden met Cancellara. Dat er toch nog wat kopwerk werd gedaan door de ploegmaats van hushovd heeft te maken met de mogelijkheid dat van summeren en rast vooraan zouden gelost worden. Op dat ogenblik kon Hushovd nog altijd met de hulp van de altijd rijdende Cancellara voor de overwinning koersen.
Hushovd krijgt nu het verwijt dat hij niet achter zijn ploegmaats koerst terwijl Boonen verleden week het verwijt kreeg dat hij wel achter zijn ploegmaat koerst!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 11 apr 2011 17:01

fiedoo schreef:Hushovd had buiten van summeren ook nog Rast ( ook geen pannenkoek) vooraan fietsen.

Hushovd krijgt nu het verwijt dat hij niet achter zijn ploegmaats koerst terwijl Boonen verleden week het verwijt kreeg dat hij wel achter zijn ploegmaat koerst!


Je bedoeld Gabriel Rasch ipv Gregory Rast.

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Achteraf praten is o zo makkelijk. Dan heb je altijd gelijk.

De Garmin tactiek klopte gisteren gewoon. Mannetjes meesturen en hushovd zo lang mogelijk sparen en op de sprint laten wachten (het is toch ook een veredelde sprinter?).
Dat sommigen het hier graag anders gezien hadden, kan ik ook nog wel begrijpen. Advies aan hen; wordt geen ploegleider ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 11 apr 2011 17:06

Probeerden Hushovd z'n maten het gat wel dicht te rijden?
Misschien reden ze net zo hard als de kopgroep, en probeerde zo een beetje af te stoppen??

Want ze reden er geen seconde vanaf!

michon
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 feb 2008 19:43

michon 11 apr 2011 17:11

Ik ben geen ploegleider, noch heb ik die ambitie. Ook had ik het podium niet anders hoeven zien, vond t prima zoals t was. Ik vond de manier van koersen van Hushovd gewoon wat laf en de babbels van van Petegem te groot, da's al.

Ander vraagje, heeft iemand nog meegekregen wat dat was tussen Flecha en Boom?
Don\'t argue with fools, they\'ll drag you down to their level and then beat you with experience

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 11 apr 2011 17:11

Daniel1975 schreef:Ponsteen, volgens mij heb je echt naar een andere koers zitten kijken dan ik :)

Ik ga mee met Bottecchia. Achteraf is het makkelijk lullen dat Summie het wel even af zou maken, maar op dat moment was dat absoluut niet zo zeker. En zeker gezien het feit dat zo'n kopgroep met een duidelijk doel wordt weggestuurd: een brug vormen voor de kopmannen. Die mannen reden daar echt niet de hele vlucht met de intentie om te winnen. Hushovd heeft het lelijk laten lopen; het is vooral de grote mond vooraf icm zijn laffe manier van rijden die kwaad bloed zet.
Wel leuk voor de subtoppers dat alle favorieten op het wiel van 1 persoon rijden. Krijg je onverwachte kansen!!! En voor ons als wielerliefhebber is dat toch ook weer mooi om te zien. Heb de laatste weken ene paar prachtige koersen gezien.
Benieuwd op wie zijn wiel ze het komend weekend gaan rijden....


Helemaal mee eens Daan en wat komend weekend betreft: Schlecks wiel (Frank of Andy) zal druk bezet zijn denk ik, met Garmin renners want dat is tactisch het beste...
Niets is wat het lijkt..

dirkjan
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:57

dirkjan 11 apr 2011 17:24

Eerder vino of Gilbert zal de te kloppen man zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2011 17:24

Ik ga er vanuit dat Trek nu idd wel een andere koers zal gaan rijden. Meerdere potentiele winnaars, dus lastig om op te koersen.
En waarschijnlijk een outsider die wint :)
Less is bore

Plaats reactie