Idiote vraag waarschijnlijk...
Ik heb gemerkt dat er speling op mijn voorvork zit, maar ik krijg mijn topcap niet los zonder deze te beschadigen. Gaat over Deda cap, zie foto. Vind niets op hun website en Google of Youtube bracht ook geen hulp.
https://flic.kr/p/2jaFKWe
Krijg Deda top cap niet los.
Zo heb ik er ook eentje. Dat bovenste plaatje zit gewoon geklemd in de ring.
Er is in die uitsparing al wat gewrikt maar je moet net onder de rand van het plaatje zijn.
Ofwel met een (stevig) mes tussen het plaatje en de ring wrikken ofwel met een schroevendraaiertje schuin (van onder naar boven) op die plaats waar de uitsparing zit naar boven tegen het dekseltje/plaatje tikken.
Het zit normaal niet echt heel vast...
Er is in die uitsparing al wat gewrikt maar je moet net onder de rand van het plaatje zijn.
Ofwel met een (stevig) mes tussen het plaatje en de ring wrikken ofwel met een schroevendraaiertje schuin (van onder naar boven) op die plaats waar de uitsparing zit naar boven tegen het dekseltje/plaatje tikken.
Bedankt, een mes deed de truc. Zat toch redelijk vast en wilde niet met brute kracht proberen. Na tijdje kwam het los.Raymond62 schreef: ↑11 jun 2020 11:17 Zo heb ik er ook eentje. Dat bovenste plaatje zit gewoon geklemd in de ring.
Top dat hij nu los is! Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, wat is er bij jou anders? Is het niet bovenstaande met het magneetje? Bij mij zit hij zo los dat ik hem ook kan draaien, sterker nog, hij zit af en toe 'uit het lood' en de autist in mij moet het logootje natuurlijk precies recht hebben..
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!