robbebopper schreef: ↑10 jun 2020 22:00
Je kunt ook twee keer een tocht van honderd kilometer rijden die dag
Ondanks de smiley is dit wel de basis voor een oplossing voor iedere grote uitdaging. Hak hem in twee.
Als je 200 op een dag gaat fietsen hangt het er eerst vanaf wat voor soort tocht?
Is het een offciele tocht met een tijdslot? In de Gran Fondo's in Italie moet je niet teveel foto's staan maken onderweg weet ik uit ervaring
Nooit te laat binnen maar als er een tijdslot is dan is het handig om een soort van planning te maken.
Is het tijdslot 12 uur maak dan een planning op 11 uur.
Ook hangt het wel af hoeveel hoogtemeters? Een rit van 100km met 2500 hm's vind ik echt zwaarder dan 200km vlak.
Fiets je naar je tante aan de andere kant van het land maakt het niet uit. Hooguit dat je een lampje mee moet nemen en een koude prak zit te eten.
Maar ga je vanuit huis een mooi rondje rijden van 200km?
Simpele dingen als vroeg op pad, niet met piepende banden uit het vertrek, goed eten en drinken. Juiste kleding aan/mee, geld, telefoon, bandjes
Ga je vroeg weg of denk je laat aan te komen dan verlichting
En waarom na 70km niet een korte koffiepauze en na 140 een lunch?
De terrassen zijn immers weer open.
Als er geen tijdslot is dan is een korte pauze gewoon een goede investering. Mijn oude beentje hebben ook moeite om na een pauze weer op gang te komen, maar op je gemak even wat eten kan echt een goede investering zijn. En gezellig.
Als het je eerste langere rit is dan liefst op vertrouwde fiets, schoenen en broek.
Niet te gek experimenteren met eten. Als ik een rondje Zandvoort (150-190km) doe haal ik in Noordwijk altijd een broodje paling. Dat zal niet ieder verdragen na goed 100km. Maar ik vind het heerlijk om later in een rit wat hartigs te eten.
M'n jaarlijkse rondje Zeeland van goed 200km ga ik over de helft lekker ergens een uitsmijter eten. Ik wordt na een tijdje van die zoete troep echt helemaal naar.
En verder? Genieten!