Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 jun 2020 16:25

senior schreef: 10 jun 2020 19:32 Dat zou dan wel betekenen dat er positief over mensen op een racefiets wordt gedacht. En dat kunnen we hier echt niet hebben.
Geen zorgen, daar zorgen nog zat wielertokkies voor. Dit topic blijft echt wel bestaan....................
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 11 jun 2020 16:31

Sulla
Forum-lid

Sulla 11 jun 2020 16:52

RVV schreef: 11 jun 2020 16:31 Dan weer eens een leuk bericht !

https://www.rtlnieuws.nl/sport/artikel/ ... N6QC33VSsE
Dat filmpje had ik gister hier ook al geplaatst, maar die sneeuwde wat onder door de discussie over 'ons' rijgedrag. Altijd leuk als een prof even te kakken wordt gezet door een underdog......zeker als hij ook nog sportief reageert..

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 11 jun 2020 18:03

Oops zie het nu hier staan terwijl ik het ook al in ‘wielerseizoen 2020’ heb geplaatst.
Nouja, het leuk genoeg om twee keer te posten toch? 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 jun 2020 20:29

Heel leuk! mooi ook om die man te zien glimmen!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 11 jun 2020 21:01

https://www.gelderlander.nl/ede/wielren ... ~a722f2c0/

Zware val op een plek die er om vraagt. Je komt naar beneden vanaf Hoederloo en hebt lekker de gang erin. En bij dat wildrooster moet je echt je benen stilhouden en niet doortrappen. Freak accident.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 11 jun 2020 21:12

Ja dat wildrooster ken ik wel. Daar heb ik ook al eens een wat onzeker achterwieltje op gehad.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 12 jun 2020 08:17

En geen stuurbewegingen maken, rechtdoor over zo'n rooster fietsen, anders ga je! :(

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 jun 2020 11:16

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 12 jun 2020 12:22

depoldertoerist schreef: 12 jun 2020 11:16 De reacties laten zich raden...
Van die heerlijke zuurpruim reacties. Mensen die niet tevreden zijn met zichzelf en zich alleen maar ergeren aan anderen. Het heeft ook helemaal geen zin om het te lezen of er op te reageren gezien je die energie beter ergens anders aan kunt spenderen.
Ik stel me dit soort mensen voor als ik dat soort reacties lees:

Afbeelding

JoostG
Forum-lid

JoostG 12 jun 2020 12:43

Tja, iemand op de fiets, die een auto over het hoofd ziet, is zelf flink de klos. Een automobilist die een fietser over het hoofd ziet.............. Sinds ik veel fiets let ik nog beter op in het verkeer (ook als automobilist). Dat kwam ook naar voor uit een engels onderzoek (wielrenners zijn gemiddeld gezien betere/veiligere automobilisten). Je zou bijna de conclusie trekken dat automobilisten eerder de fietser over het hoofd zien, dan andersom.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

codex
Forum-lid

codex 12 jun 2020 15:40

Je leert wel op de fiets, om te anticiperen op autoś. (en overig verkeer).
Zeker nu het zo druk wordt in het verkeer, zelfs hier ! Mensen kijken ook veel op hun navigatie(als ze vreemd ergens zijn) en dan letten ze helemaal niet meer op,Of stoppen opeens met de auto en zwaaien zo de portierdeuren open.

Zeker in de vakantieperioden hier met veel "vreemd"verkeer op de weg en op de fietspaden. Of ze wandelen zo de weg over als vakantieganger. Je hebt bovendien best veel echt ouderen die nog lekker met hun ebike fietsen en die ook "vreemde fratsen"uithalen van opeens afslaan of te stoppen op de weg en fietspaden.

Maar ook in de auto moet je blijven oppassen en "met alles en iedereen rekening houden".

Dat gaat op het platteland natuurlijk een stuk beter dan in de stad. Toen ik voor het eerst in Amsterdam kwam met de vrachtauto(ruim 35 jaar terug) , wist ik niet wat me gebeurde.
Ze klapten zo de auto van een zijweg! op een voorrangsweg en dan moest je maar in de remmen.Of met die korte(had je toen veel) rijstroken van de snelweg. Hup zo ervoor.

Je hebt tegenwoordig ,wel veel meer echt "opgefokte"mensen in het verkeer. Zelf vrouwen soms.! En inderdaad mensen die voor eigen rechter gaan spelen als ze in de auto zitten .Ze zullen dan wel even bepalen aan welke regels je moet houden.(er zijn boeken vol geschreven waarom op het oog, normale bestuurders zo kunnen veranderen in asociale types, als ze in een auto zitten.

Probeer zelf zo relaxt mogelijk te wezen."Ze zijn niet wijzer"denk ik dan maar. Dat werkt het beste :)

Plaats reactie