Verbeterd, de Pro.
Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
mtvb, je kan een laag bovenop de bestaande laag aanbrengen, alleen wel eerst goed schoonmaken en ontvetten met wasbenzine.
Lukt het dan niet om de band tubeless te maken, dan nog een laagje erin. De buitenband moet er ook met moeite opgaan, dan dicht ie beter af.
Probeer de band eerst zonder latex te monteren en op te pompen, wanneer ie in de velgrand plopt, dan pas latex bijvullen.
Zo voorkom je geklieder.
Lukt het dan niet om de band tubeless te maken, dan nog een laagje erin. De buitenband moet er ook met moeite opgaan, dan dicht ie beter af.
Probeer de band eerst zonder latex te monteren en op te pompen, wanneer ie in de velgrand plopt, dan pas latex bijvullen.
Zo voorkom je geklieder.
Ook flauw; setje Mavic Ksyrium UST disc gekocht. Daar worden de banden meegeleverd. Maar de banden worden gemonteerd geleverd. Even de pomp erop en klaar...
Ik hoopte een gevecht met de band aan te gaan en de compressor te moeten boven halen... niet dus.
Ik hoopte een gevecht met de band aan te gaan en de compressor te moeten boven halen... niet dus.
Het is niet de druk die de tubelessband op zijn plaats druk en laat ploppen maar het uitstomend volume wat uiteindelijk voldoende druk in de band opbouwt om die te laten ploppen. Verder maakt het niet zo veel uit als je het wiel op de grond laat rusten, tenzij het van die 'slappe' tubeless ready banden zijn natuurlijk of als je het wiel gemonteerd in de fiets probeert op te pompen. Wel belangrijk kan het verwijderen van de binnenkern van het ventiel zijn dat verbetert n.l. de doorstroming van de lucht bij het oppompen.thestudent schreef: ↑11 jun 2020 21:35 Tire booster kan 11 bar hebben ( wss nog wel meer ). Als het wiel op de grond rust wil het niet. Leg m plat zijwaarts bijvoorbeeld op een emmer. Haal de ventielkern eruit en probeer het nog eens, als hij plopt maakt het daarna niet uit als hij weer leegloopt. Je kan je pomp aangesloten laten op de tire booster. Tire booster openen en je kan dus meteen bijpompen. Ander velglint heeft weinig zin. ( mocht je een dikker velglint hebben, wordt het weer lastig de band te monteren )
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bedankt voor alle reacties. Ik had de ventielkern al verwijderd, en zelfs een ander tubeless ventiel geplaatst, omdat hier een grotere opening in zat. Ook het plaatsen op een emmer leverde niet het gewenste resultaat op.
Ik ga denk ik toch eens een extra velglint proberen om de 'gleuf' in het midden wat minder groot te maken.
Ik ga denk ik toch eens een extra velglint proberen om de 'gleuf' in het midden wat minder groot te maken.
Ik vind die Mavic's echt super fijne banden. Gooi ze er met de hand omheen, pomp ze met me fietspompje op. Nergens gezeur mee, rij er ook nooit lek mee (althans niet dat ik weet). Ik rij ook overal overheen, gravel puin etc.
Als ik van de winter er in het ergste geval toch een binnenband in moet stoppen is het zo gepiept. Als je al met banden lichters je band erom heen moet doen, hoe ga je dat doen als er een binnenband in zit?
+1 voor Mavic banden (wat gewoon Hutchinson banden zijn).
@DDX je reed er ook altijd mee, waarom ben je er vanaf gestapt?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Bedankt voor het weetje! Ik heb le al altijd afgevraagd hoe een wielen fabrikant ook banden maakt -beetje als de specialized banden.
Weet je of de mavic Yksion banden een copy zijn van welke Hutchinson banden? Of is het een unieke samenstelling aan rubbers/maten....?
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 05 mei 2017 16:01
Pfff ik had nu ook wat gedoe met tubeless. De eerste keer tubeless maken ging voortreffelijk, maar toen kreeg ik een spaakbreuk.
Ik heb het wiel naar de FM gebracht, maar was vergeten om de band eraf te halen... Werd het terug tubeless maken in rekening gebracht. En het velglint zat er ook niet echt geweldig op, maar na een paar ritjes was het weer luchtdicht.
Kreeg ik vervolgens weer een spaakbreuk, toen heb ik de band er maar even zelf af gehaald. Na de reparatie probeerde ik de band weer erop te krijgen maar hij plopte niet: het velglint zat er weer slecht op. Ging ik terug naar de FM, hebben ze er een nieuw velglint opgelegd en de band er netjes op geplopt. Maar onderweg naar huis blijkt er iets in de velg te zitten, een metalen ringetje o.i.d... Maar ik had het er inmiddels mee gehad en ben door naar huis gereden.
Niet trager dan 5km/u rijden dan maar...
Ik heb het wiel naar de FM gebracht, maar was vergeten om de band eraf te halen... Werd het terug tubeless maken in rekening gebracht. En het velglint zat er ook niet echt geweldig op, maar na een paar ritjes was het weer luchtdicht.
Kreeg ik vervolgens weer een spaakbreuk, toen heb ik de band er maar even zelf af gehaald. Na de reparatie probeerde ik de band weer erop te krijgen maar hij plopte niet: het velglint zat er weer slecht op. Ging ik terug naar de FM, hebben ze er een nieuw velglint opgelegd en de band er netjes op geplopt. Maar onderweg naar huis blijkt er iets in de velg te zitten, een metalen ringetje o.i.d... Maar ik had het er inmiddels mee gehad en ben door naar huis gereden.
Niet trager dan 5km/u rijden dan maar...