Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Je rijdt hier bergafwaarts en ik heb zelf ‘the hard way’ geleerd wat het effect is als je er met snelheid overheen gaat terwijl je ook nog om het hardst op de pedalen duwt. Dan sta je dus ineens dwars op het rooster en maak je een schuiver.
(Niet gevallen overigens)
(Niet gevallen overigens)
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Rooster is absoluut niet gevaarlijk, alleen gewoon opletten/anticiperen. Dit type roosters vindt je overal in NL.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Het gaat (mij) metname om de combinatie met dat vervelende sluisje (smalle inritten, het vaak wat zanderige bochtje). Ik kom deze situatie nergens anders tegen en moet me er altijd op concentreren.
https://www.google.nl/maps/@52.0779631, ... 384!8i8192
https://www.google.nl/maps/@52.0779631, ... 384!8i8192
Ja, ik kom ze in de duinen ook overal tegen en het is een automatisme om daar attent te zijn , net zoals bochten met los zand of grind, kuilen en degelijke.fredmtb-sport schreef: ↑14 jun 2020 07:54
Rooster is absoluut niet gevaarlijk, alleen gewoon opletten/anticiperen. Dit type roosters vindt je overal in NL.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dat kan je wel stellen ja. Ik heb bijvb. een bmx achtergrond. En terwijl ik in principe de langzaamste van mijn fietsgroepje ben, ben ik dus met lastige/onverwachtse/gevaarlijke dingen meestal weer de snelste. Ik vind het juist weer eng hoe hard sommigen menen te moeten remmen voor 'makkelijke' bochten
Als je ergens voor moet opletten of op moet anticiperen is het gevaarlijk lijkt me.fredmtb-sport schreef: ↑14 jun 2020 07:54Rooster is absoluut niet gevaarlijk, alleen gewoon opletten/anticiperen. Dit type roosters vindt je overal in NL.
-
- Forum-lid
Elk kruispunt, elke bocht, elk slecht wegdek, elke andere verkeersdeelnemer is ook gevaarlijk...
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dat doet hieraan denken:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Echt niet, laat ik het dan opletten noemen.Joseba schreef: ↑16 jun 2020 10:30Als je ergens voor moet opletten of op moet anticiperen is het gevaarlijk lijkt me.fredmtb-sport schreef: ↑14 jun 2020 07:54Rooster is absoluut niet gevaarlijk, alleen gewoon opletten/anticiperen. Dit type roosters vindt je overal in NL.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Allebei gelijk.
In het verkeer moet je altijd opletten voor van alles. (wegdek, andere weggebruikers, beesten.... )
Het verkeer is gevaarlijk.
Dat laatste is iets relatiefs. Je kan je in Nederland behoorlijk veilig door het verkeer begeven. Maar ongevaarlijk is het zeker niet want een ongeluk zit in een klein hoekje en de verschillen in snelheid en masse tussen deelnemers is erg groot.
Maargoed, evenzo is het thuis best gevaarlijk, gezien het grote aantal ongelukken in en om het huis .
In het verkeer moet je altijd opletten voor van alles. (wegdek, andere weggebruikers, beesten.... )
Het verkeer is gevaarlijk.
Dat laatste is iets relatiefs. Je kan je in Nederland behoorlijk veilig door het verkeer begeven. Maar ongevaarlijk is het zeker niet want een ongeluk zit in een klein hoekje en de verschillen in snelheid en masse tussen deelnemers is erg groot.
Maargoed, evenzo is het thuis best gevaarlijk, gezien het grote aantal ongelukken in en om het huis .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013