Als alles meezit ben ik binnen een maand 64 en ik rij nog prima een vlakke solorit van 100km met een gemiddelde van 30.
En met gemiddeld bedoel ik afstand/(eindtijd-starttijd)
Dus niet van die trucjes om iedere pauze/stop van de totaaltijd af te trekken.
Als Tom in de kant gaat zitten poepen loopt de tijd ook door. Wie wielrennertje wil spelen moet dat wel echt doen en de tijd door laten lopen!
Maar het boeit mij zoveel dat ik GEEN teller/computer op m'n stuur heb. Heel vaak vergeet ik mijn telefoon. Foto;s maak ik immers met een kleine camera.
Als ik m'n telefoon al meeneem vergeet ik heel vaak de tracker aan te zetten. Of uit zie ik net
Op het vlakke is de snelheid nog prima alleen explosiviteit is helemaal weg.
Dat heeft strikt genomen wel invloed op een gemiddelde snelheid.
Als je na iedere bocht even aanzet of jezelf gewoon in het zadel weer op gang trekt merk je serieus in "de cijfers".
Ik ga niet meer na iedere bocht aanzetten als in een criterium. Waarom? Voor het gemiddelde? Voor wie?
Vrijdag een rondje van 124km in precies 5 uur. Daarin zat een stop van minimaal 10 minuten bij een brug waar een kraan (foto vandaag gefietst) door moest. 1 x plaspauze, 1 keer bidon vullen en paar keer een foto. Nou dan maak ik mij om mijn snelheid nog niet zo druk. Alleen het gemiddelde is niet om in en lijstje te stoppen.
Maar langs het Merwedekanaal heb ik heel serieus zitten trappen.
Alleen het boeit me niet hoe hard. Ik ben na 50 jaar onafgebroken fietsen nog steeds mega gemotiveerd.
Voor mij is er maar 1 vraag relevant als ik van de fiets stap: heb ik mij vermaakt?
Vermaakt mag afzien zijn. Vermaakt mag ook een keertje nat of koud zijn. Goed voor de verhalen. Maar vermaakt wordt bij mij nooit bepaald door het gemiddelde. Ik kijk zelden en ik kijk alleen maar naar m'n tracker als ik een paar nieuwe weggetjes heb genomen om die weer te kunnen vinden als ik daar nog een keer wil fietsen (of wandelen)
Genoeg gekletst. M'n vrouw heeft de auto niet nodig dus die pik ik even en stap NU in de auto naar de Veluwe. Kijken of ik iets aan m'n NIET-gemiddelde kan doen.
En voor de TSer Fred: cijfers die je plaatst boeien me niet. De foto;s die je plaatst smul ik altijd van