Medio zomer heeft Pilot de laatste jaren een midzomer sale. Mooi nederlands merk van titanium fietsen. En dan gaan ze ook nog wat langer mee dan de door jou gewemste 10 jaarGlobeskater1983 schreef: ↑12 jun 2020 13:28
Het liefste zou ik een mooie titaniumfiets uitzoeken maar dat ligt echt wel boven mijn budget ben ik bang..
Wel of niet elektronisch schakelen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Mechanische versnellingen kunnen soms een beetje lastiger in te regelen zijn dan Di2 maar daarmee in mijn ervaring niet ingewikkeld, hooguit een geduldwerkje. Tegelijk is het ook niet zo dat je iedere week uren staat te prutsen, zo vaak komt het niet voor dat de boel ontregelt is. Ik hoef vaak niet meer te doen dan ergens een kwart of halve slag aan te draaien. Niet ingewikkeld om te leren ( internet staat vol met handleidingen en filmpjes) voor je er erg in hebt heb je het instellen onder de knie.
Als je kijkt naar een Canyon Endurace Di2 dan heb je het over een budget van 3000+. Toch?
Dan komt een titanium fiets met mechanisch ultegra ook al aardig in zicht, helemaal als je de tijd kan nemen om flink rond te kijken en af kan wachten voor een aanbieding.
Als je kijkt naar een Canyon Endurace Di2 dan heb je het over een budget van 3000+. Toch?
Dan komt een titanium fiets met mechanisch ultegra ook al aardig in zicht, helemaal als je de tijd kan nemen om flink rond te kijken en af kan wachten voor een aanbieding.
Zelf ook begonnen met een fiets met de hefbomen op de onderbuis.
Heb er nooit aan kunnen wennen en na 3 jaar zelf een fiets opgebouwd met Shimano Dura Ace.
Dat was een behoorlijke stap voorwaarts maar na bijna 20 jaar gebruikt te hebben op zoek naar iets nieuws en dat is de Synapse geworden met Ultegra. Was ook geen gelukkig huwelijk mag ik wel zeggen.
De schakelslag bij de DA was veel directer en korter de Ultegra daarentegen had een vreselijk lange haal voordat je eindelijk het punt had bereikt dat deze ging schakelen.
Dat heeft mij er toe aangezet voor de overstap naar de e-tap en tot op heden ben ik daar uitermate blij mee.
Afgelopen een kleine hobbel gehad maar dat is met hulp van de FM en SRAM perfect opgelost.
Er zijn dus meerdere motivaties denkbaar waarom je iets wel of niet doet.
In mijn geval ging ik voor convenience.
Heb er nooit aan kunnen wennen en na 3 jaar zelf een fiets opgebouwd met Shimano Dura Ace.
Dat was een behoorlijke stap voorwaarts maar na bijna 20 jaar gebruikt te hebben op zoek naar iets nieuws en dat is de Synapse geworden met Ultegra. Was ook geen gelukkig huwelijk mag ik wel zeggen.
De schakelslag bij de DA was veel directer en korter de Ultegra daarentegen had een vreselijk lange haal voordat je eindelijk het punt had bereikt dat deze ging schakelen.
Dat heeft mij er toe aangezet voor de overstap naar de e-tap en tot op heden ben ik daar uitermate blij mee.
Afgelopen een kleine hobbel gehad maar dat is met hulp van de FM en SRAM perfect opgelost.
Er zijn dus meerdere motivaties denkbaar waarom je iets wel of niet doet.
In mijn geval ging ik voor convenience.
...
Ik kan alleen voor mezelf spreken en en dan spreek ik niet over een betere fiets , maar mogelijke storingen die je gefrustreerd laten staan, hoe klein die kans ook is.rene schreef: ↑14 jun 2020 11:59
Dus gastheerg en keezx, volgens jullie is er voor TS geen beter fiets dan deze voor de toekomstige ritjes : Campagnolo ( weinig versnellingen ) - geen electronische shizzle - simpele niet weg gewerkte kabels. Ideaal voor reparatie en of montage waar ook ter wereld. Wel gelukkig al een modern pedaal systeem.
Of de derailleur via een kabeltje of met een elektrisch motortje beweegt, het blijft verder een gewone kettingschakeling, wat zich heeft uitgekristalliseerd als beste schakelsysteem voor racefietsen door betrouwbaarheid, veelzijdigheid, weegt weinig.
Misschien is voor diegenen voor wie de aandrijving van een racefiets een "zwarte doos" is, elektrisch wel beter, maar het mogelijke nadeel moet wel meegewogen worden....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik rij op winterfietsen nog wel met buiscommandeurs en het stoort me niet, je bent er na 3x schakelen alweer aan gewend, als je er vroeger ook mee reed.
Een paar jaar geleden verscheen ik in clubwedstrijden nog wel eens met buiscommandeurs als provocatie en er werd altijd om gelachen , maar je hebt er eigenlijk geen last van .
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Globeskater1983
- Forum-lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23
Mijn vriend heeft sinds 2 weken een fiets met elektronisch schakelen. Dus ga zeker een proefritje op zijn fiets maken.
Daarnaast heb ik bij Canyon in Koblenz al eens een proefritje met elektronisch schakelen op de parkeerplaats gemaakt.
Bang voor storingen ben ik niet en vroeger was ik bang dat je na elke rit moest opladen. Dan had ik er geen zin in want je moet al zoveel opladen.
Met mijn huidige fiets had ik in Frankrijk ineens een probleem wat snel opgelost is. Di2 is wel zo in opkomst dat ik mij daar in buitenland niet druk om maak. In Italië hebben ze zelfs de grove fouten van fietsenmaker Koers bij mijn fiets opgelost.
Daarnaast heb ik bij Canyon in Koblenz al eens een proefritje met elektronisch schakelen op de parkeerplaats gemaakt.
Bang voor storingen ben ik niet en vroeger was ik bang dat je na elke rit moest opladen. Dan had ik er geen zin in want je moet al zoveel opladen.
Met mijn huidige fiets had ik in Frankrijk ineens een probleem wat snel opgelost is. Di2 is wel zo in opkomst dat ik mij daar in buitenland niet druk om maak. In Italië hebben ze zelfs de grove fouten van fietsenmaker Koers bij mijn fiets opgelost.
Er zijn er genoeg die het naast elkaar gebruiken, ik ook. Mijn fiets met mechanisch schakelen blijft nog wel even.
-
- Forum-lid
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 04 jun 2020 12:17
Ik ben nu een week of 4 over naar Ultegra Di2 en ik wil echt niet meer anders. Het fijnst vind ik dat het meer een tip toets bediening heeft, dus even aanraken is al genoeg. Met mechanische schakelen moet je toch een bepaalde druk zetten. Als je volle bak aan het rijden bent kost dat veel meer concentratie dan even het handeltje aantikken.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Voor mij blijft het een oplossing waar we naderhand het probleem voor hebben bedacht. Zolang ik het kan voorkomen echt niet elektronisch schakelen. Heb het geprobeerd maar voegt voor mij echt niets toe, En weer iets waar je aan moet denken om op te laden en dat gewoon storings/ schade gevoeliger is dan wat er was en gelukkig nog steeds is.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ja, da's wel een heel groot probleem....Wouter2020 schreef: ↑15 jun 2020 09:26 Ik ben nu een week of 4 over naar Ultegra Di2 en ik wil echt niet meer anders. Het fijnst vind ik dat het meer een tip toets bediening heeft, dus even aanraken is al genoeg. Met mechanische schakelen moet je toch een bepaalde druk zetten. Als je volle bak aan het rijden bent kost dat veel meer concentratie dan even het handeltje aantikken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig