Ik had vorige week een gesprek met mijn lbs. Door de Corona crisis is er toch één en ander veranderd bij de diverse merken.daniel1975 schreef: ↑15 jun 2020 19:06 Vind ik niet acceptabel voor zo’n fiets.
Canyon kan het maar niet opgelost krijgen.
Ik ga geen naam noemen van het fietsmerk in kwestie, maar ze spelen het leep. Omdat de vraag naar alle koersfietsen zeer groot is, vraagt het merk om je fiets alleen nog online te bestellen (via hun eigen website). Bij de lbs kan het (tijdelijk) niet. Maar de bestelde fiets kan wel naar je lbs worden opgestuurd. Hij zet de fiets dan verder in orde voor je. Daarvoor krijgt de lbs een (klein) percentage, waar hij normaal gezien een mooi bedrag op verdient.
Nog andere merken werken via een online bestelsysteem (voor de lbs). De handelaar ziet een fiets die zijn klant wilt, en maakt per direct de reservatie. De dag nadien annuleert de firma de bestelling. Wordt je als lbs mooi in je hemd gezet.
Bovendien is de vraag zo groot, dat je voor september geen koersfiets kan kopen.
Hoe het werkt bij Canyon weet ik niet, maar ik denk dat de bestellingen daar ook het aanbod overtreffen. Persoonlijk zit ik te wachten (hopen) op een korting (5%) bij de start van de tour de France (wat ze elk jaar doen). Of ze het dit jaar echter gaan doen is nog maar de vraag.
Dus mocht er iemand een code hebben, en niet zal gebruiken, je kan er me een plezier mee doen