Hallo allemaal,
misschien een domme vraag maar ik ben niet erg thuis in oude fietsen. Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een Gazelle Sprinter Race van eind jaren 70. Hij heeft 40 jaar ergens op zolder gelegen en is nog in tiptop conditie. Ik heb hem afgelopen weekend eens flink onderhanden genomen, nieuwe bandjes, kabels et cetera. Alleen het stuurlint moet nog bezorgd worden, de lokale fietsenboer had geen katoenen lint en ik wil hem wel graag authentiek houden. Nu viel mij op dat de derailleur niet mooi recht staat en ik heb het idee dat dat niet zo hoort. Het gaat om een Suntour VX derailleur.
Suntour VX
Sprinter Race
Alvast bedankt!
Suntour VX scheef?
Een derailleur hoort recht te staan inderdaad. Om te kunnen beoordelen hoe scheef je derailleur staat heb je je foto net onder een verkeerde hoek genomen. Ga niet aan de derailleur trekken om te corrigeren. Het gaat om het derailleuroog.
- thestudent
- Forum-lid HC
Volgens mij staat de hele dropout rechts er scheef in. Niet alleen het derailleuroog.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Je kan een hoop buigen aan een stalen dropout.
Grote Bahco erop aan de onderkant en voorzichtig naar buiten trekken.
Gaat het beste met het frame plat op de grond......
Grote Bahco erop aan de onderkant en voorzichtig naar buiten trekken.
Gaat het beste met het frame plat op de grond......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig