. . . en als je snel genoeg bent blijft er nog voldoende druk in de band om meteen weg te rijden.db87 schreef: ↑17 jun 2020 14:49 Met Schwalbe Easy Fit de hieldraad goed insmeren zal de band veel sneller op z'n plek vallen. Vorig jaar nog gehad dat een band (38mm Marathon Almotion) dat er bijna 8 bar nodig was en een uur in de zon laten staan om de band op z'n plek te krijgen. Ook een bandentang hielp niet tot nauwelijks. Later een potje Schwalbe Easy Fit aangeschaft en met minder dan 3,5 bar viel de band op z'n plek...
Dus probeer dat eens (of een zelf gemaakt sopje / bandenvet). Eenmaal de band op z'n plek met een binnenband erin eerst wat kliometers maken zodat de band zich wat vormt naar de velg.
En tubeless maken zou je zeg over een week nog eens kunnen proberen. Probeer daarbij de binnenband te verwijderen zonder dat daarbij de hieldraad uit de velgrand springt aan één zijde. Vervolgens zo snel mogelijk oppompen zonder het ventiel erin. Indien gelukt de pomp los halen en zo snelmogelijk je vinger op het ventiel houden, vervolgens kun je het ventiel erin draaien.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Maar vlgns mij zou je toch ook proberen om de band bij de fietsenmaker op te pompen met zijn compressor, is dat dan ook niet gelukt.? Ik moet erbij zeggen dat ik jaren terug toen ik met tubelessbanden ging rijden meteen een goede compressor met 24ltr. voorraadvat heb gekocht want anders is het een gekloot en krijg je het meestal niet voor mekaar.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Met mijn kleine cassettecompressor lukt het voorlopig prima (maar misschien heb ik geluk).
Bij mijn DT Swiss TLR velgen gaat het gewoon met de vloerpomp trouwens.
Bij mijn DT Swiss TLR velgen gaat het gewoon met de vloerpomp trouwens.
Als die cassettecompressor voldoende volume kan pompen is het geen probleem en vwb die DT Swiss TLR velgen deze geven bij @mtvanb voorlopig geen geluk(t).
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Toen ik de wielen net had, zonder moeite en gewoon met de handpomp in een keer de voorband kunnen monteren. Pas bij het achterwiel ging het mis. Nu mijn derde keer een bandje monteren, 3 keer gezeik.
Zo'n mega compressor klinkt goed...
Ik zou wachten op DT 350, maar ja, wie ben ik.twido schreef: ↑17 jun 2020 10:36 Wou mijn tubeless setje ( met 28 of 32mm banden) Voor mijn fitness bike laten maken , maar er is behoorlijk wat wachttijd.
Het ging om een DT swiss 350 naaf met RR521 velg voor 510 euro. 20 mm binnenbreedte
Maar voor ik kan eventueel een fulcrum racing 3 setje aan 450 euro kopen. 19mm binnenbreedte
En dan heb ik nog een setje uit overstock gevonden:DT Swiss G540 de wielset / DT Swiss 240S Disc voor 575 euro 24mm binnenbreedte
Welk zou de beste keuze zijn voor mijn woon werk rit van 25km enkel. Vlakke rit met 3 bruggen en ook wel wat vervuilde wegen door industrie en werken aan de bruggen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Bij mij ging de Schwalbe Pro One heel makkelijk met een gewone fietspomp, op een setje niet tubeless ready velgen.
Nu wil ik op m’n crosser ook tubeless. Specialized Terra op Roval Control velgen. Die zijn hookless.
Denken jullie dat dat ook zonder compressor lukt?
Nu wil ik op m’n crosser ook tubeless. Specialized Terra op Roval Control velgen. Die zijn hookless.
Denken jullie dat dat ook zonder compressor lukt?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zonder compressor gaat het gewoon niet altijd. Zeg zeker 50% niet ongeveer.
Je kan geluk hebben race bandjes gaan redelijk, maar mtb kan je vaak schudden.
Extra velglint is niet altijd de oplossing, twee tot drie lagen zijn echt voldoende meer werkt averechts.
Ik heb ook wel eens een mtb band die niet lukte, twee dagen laten staan uit frustratie, probeer ik het weer plop klaar.... ik denk dat het soms ook aan de temperatuur/soepelheid ligt.
Je kan geluk hebben race bandjes gaan redelijk, maar mtb kan je vaak schudden.
Extra velglint is niet altijd de oplossing, twee tot drie lagen zijn echt voldoende meer werkt averechts.
Ik heb ook wel eens een mtb band die niet lukte, twee dagen laten staan uit frustratie, probeer ik het weer plop klaar.... ik denk dat het soms ook aan de temperatuur/soepelheid ligt.
er is ook nog de truc om met een bandenlepel de band linksom en rechtsom al uit het velgbed te trekken, dus dat hij al op het 'tubeless randje' (geen idee hoe je dat noemt) zit. Links en rechts om doen tot je niet meer verder kan en dan pompen maar.
Dat lukte bij mijn gavelwielen/banden combo goed, maar bij mijn racewielen/banden combo dan weer niet, daar gleed de band steeds terug het velgbed in.
voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=tE3h4nmDdOo&t=484s
Dat lukte bij mijn gavelwielen/banden combo goed, maar bij mijn racewielen/banden combo dan weer niet, daar gleed de band steeds terug het velgbed in.
voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=tE3h4nmDdOo&t=484s
Bij mij lukte het ook niet om de atb band te laten ploppen ,tommeke14 schreef: ↑17 jun 2020 22:16 Bij mij ging de Schwalbe Pro One heel makkelijk met een gewone fietspomp, op een setje niet tubeless ready velgen.
Nu wil ik op m’n crosser ook tubeless. Specialized Terra op Roval Control velgen. Die zijn hookless.
Denken jullie dat dat ook zonder compressor lukt?
Wat ik toen heb gedaan midden over het loopvlak van de band een draad gespannen of (een spanband) zodat de zijkanten naar buiten werden gedrukt.
even de zijkanten van afwasmiddel voorzien en ? Hatseflats het was zo gepiept.