Hoi allen,
Vandaag heb ik proefgereden op een nieuwe Bianchi Infinito CV in de maat 59. Mijn huidige fiets is een Bianchi Intenso maat 59 met een hogere stuurpen. ( maat 61 )
Tijdens de proefrit merkte ik dat wat dieper zat maar dat leek opzich geen probleem. Later begon mijn onderrug licht te zeuren. Mijn lichaam is na 4 jaar natuurlijk gewend aan die hoge zit. Vraag is of mijn lichaam er dan uberhaupt aan kan wennen. Er zaten nu de maximale 5 spacers onder. Heb ook al een kortere stuurpen van 9 mm geprobeerd maar dat hielp eigenlijk niet.
Wat zouden jullie adviseren? De stuurpen evt omdraaien ? Of laten staan? Of doortrainen en kijken of het weggaat?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr,
Jan Pieter
Onderrug zeurt
-
- Forum-lid
Fiets laten staan. Veel trainen op core stabiliteit en flexibiliteit (hamstrings!), stukje bij beetje op je huidige fiets je stuur verlagen / vaker / langer in de beugels rijden. Misschien t.z.t. nog eens een "lage" fiets proberen. In de tussentijd wordt je sneller doordat je meer aero rijdt
-
- Forum-lid
Het eerste jaar zeurde mijn onderrug ook. Daarna niet meer. Uitharden hoort erbij. Core stabily oefeningen helpen. Een zadelpen die wat meer dempt ook.
probeer ook eens een langere stuurpen . Een stuurpen loopt ( meestal toch ) schuin omhoog . Een kortere stuurpen betekent dat je nog dieper komt te zitten ipv hoger .. je kan dit berekenen met de ' stem comparison tool ' : http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php
ccc