conversie van 12 x 135 mm naar 12 x 142mm
Hallo, mijn racefiets heeft achter een inbouwbreedte van 135mm met een 12 mm steekas. De meeste wielsets hebben tegenwoordig achter 12 x 142 mm. Bestaat er een conversion kit om deze naar 12 x 142 mm om te bouwen? Of moet ik dan omschakelen naar een quick release naaf?
Franco
Franco
Sorry, ik snap je vraag niet. Wat wil je ombouwen, je naaf of je frame?
-
- Forum-lid HC
Zoals jij de vraag stelt wil je je wielen ombouwen naar 12x142, maar dan passen ze niet meer in je fiets!!
Of wil je een nieuw frame aanschaffen waar dan je huidige wielen in moeten, nadat ze zijn aangepast naar 12x142??
Dus iets duidelijker zijn, dan komt er wat meer respons op je vraag...
Of wil je een nieuw frame aanschaffen waar dan je huidige wielen in moeten, nadat ze zijn aangepast naar 12x142??
Die vragen kwamen bij mij dus ook op...scottpch schreef: ↑19 jun 2020 07:54 Zoals jij de vraag stelt wil je je wielen ombouwen naar 12x142, maar dan passen ze niet meer in je fiets!!
-
- Forum-lid HC
Nou ik lees dat hij een 142mm wiel wil kopen en in z,n 135mm frame wil gaan zetten middels de naaf aan te passen. Goed nu is taal niet mijn sterkste kant dus wellicht zit ik er naast,
Maar als dit de vraag is, dan is het antwoord waarschijnlijk bij vrijwel elke naaf en wielset "nee"
Maar als dit de vraag is, dan is het antwoord waarschijnlijk bij vrijwel elke naaf en wielset "nee"
Als de meeste wielsets al een steekas hebben van 12 x 142 wat wil je dan ombouwen naar 12 x 142.?franco2 schreef: ↑18 jun 2020 15:20 Hallo, mijn racefiets heeft achter een inbouwbreedte van 135mm met een 12 mm steekas. De meeste wielsets hebben tegenwoordig achter 12 x 142 mm. Bestaat er een conversion kit om deze naar 12 x 142 mm om te bouwen? Of moet ik dan omschakelen naar een quick release naaf?
Franco
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Voor dt naven 350 370 240 zijn conversie endcaps te krijgen.
Als jouw wielen dus bonty aeolussen zijn van na, pak m beet 2015, zijn ze te converten.
Bij een aantal hope naven kan het ook. White industries heeft er ook en zo zullen er nog wel zijn, maar in bonty's zitten formula's dt's of joytechs.
Je bent niet scheutig genoeg met informatie om je echt te helpen iig.
Als jouw wielen dus bonty aeolussen zijn van na, pak m beet 2015, zijn ze te converten.
Bij een aantal hope naven kan het ook. White industries heeft er ook en zo zullen er nog wel zijn, maar in bonty's zitten formula's dt's of joytechs.
Je bent niet scheutig genoeg met informatie om je echt te helpen iig.