Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
DeletedUser02
19 jun 2020 09:27
roelw schreef: ↑19 jun 2020 09:14
Wat een onzin; B-grade carbon, extreem lelijke 105 dsic shifters,....
Kan je ons even uitleggen waarom de 105 shifters bijvoorbeeld lelijker zijn dan de Ultegra shifters?
Omdat het kwartje schijnbaar niet valt; die van Ultegra zijn ook extreem lelijk.
B-grade carbon, tja. Ik ga gewoon af op de teksten die ik lees op de Trek site en die schrijven dat het 800 carbon superieur is aan het 500 carbon.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
- Berichten: 16905
- Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43
Ernie C.
19 jun 2020 09:45
Hoe oud het type carbon is, boeit niet. In genoeg moderne fietsen zitten oudere carbon soorten alleen zijn ze niet zo netjes het te vermelden
Trek er de gebruikelijke korting vanaf en je komt niet veel duurder uit dan een Canyon met 105 en disc. Het grote gemis zijn dus vooral de instappers met velgremmen maar de vraag is of iemand die nog gaat kopen.
Van idioot gestegen prijzen is dus totaal geen sprake.
Bedenk ook dat vroeger op een topmodel nog de meest basic wieltjes zaten.
Die grote letters op de onderbuis zijn dan wel weer foeilelijk. Met een paar spacers wordt het helemaal een optische ramp, maar zolang je geen kabeltjes meer ziet, is het koopvolk weer helemaal happy.
Campagnolo Ultra Dork
-
verhto
- Forum-lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37
verhto
19 jun 2020 11:39
versta die kabels niet aan het stuur... de' instap' van de madone van 4000euro had dat ook... een reden om niet te kopen...
-
velopierre
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
- Locatie: Midden Nederland
velopierre
19 jun 2020 18:08
Het lijkt wel of Trek een exclusiever merk wil worden. In het verleden had je de aluminium ALR modellen waarbij je voor de helft van wat nu de goedkoopste carbon fiets is een fiets met Shimano 105 had. Weliswaar met velgremmen maar toch.
-
pino
- Forum-lid HC
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
- Locatie: Apendorp NL
pino
20 jun 2020 10:50
velopierre schreef: ↑19 jun 2020 18:08
Het lijkt wel of Trek een exclusiever merk wil worden. In het verleden had je de aluminium ALR modellen waarbij je voor de helft van wat nu de goedkoopste carbon fiets is een fiets met Shimano 105 had. Weliswaar met velgremmen maar toch.
Er is nog steeds een ALR 5 disc
Niet zijken maar reiden !
-
velopierre
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
- Locatie: Midden Nederland
velopierre
20 jun 2020 19:53
Ik heb nog geen Emonda ALR modellen gezien voor 2021. Ook geen Domane ALR modellen trouwens. En Wim de Vos kan ook niet meer stunten met Trek
Ook de carbon modellen zijn duurder geworden dan de inflatiecorrectie.
-
mhr-zip
- Forum-lid
- Berichten: 1184
- Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42
mhr-zip
20 jun 2020 20:32
velopierre schreef: ↑20 jun 2020 19:53
En Wim de Vos kan ook niet meer stunten met Trek
?
-
chrisgr
- Forum-lid
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41
chrisgr
21 jun 2020 07:38
Er wordt vaak vergeleken met Scott, maar de belettering van Scott is even groot.
geen signatuur
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
- Berichten: 16905
- Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43
Ernie C.
21 jun 2020 08:18
Met een gemiddeld carbon topframe en een paar carbon wieltjes zit je bij veel merken ook wel aan 6000 euro.
Het grootse probleem met alle disc fietsen is dat ze loeizwaar zijn met de standaard spulletjes erop. Je ziet dat ze nu dus al bij het Ultegra model een heleboel upgrades doen t.o.v. het 105 model. Het is niet meer een kwestie van alleen een duurdere groep. Dan krijg je een fiets met een acceptabel gewicht maar met een idioot prijskaartje (+700 euro).
"Wij" van de old school kopen liever een fiets met de juiste groep om die vervolgens te blijven upgraden tot hij naar wens is (daarna is het meestal tijd voor een nieuwe
). Tegenwoordig wordt dat sowieso al lastig gemaakt vanwege alle proprietary zooi die erop zit maar ook de interesse om te upgraden lijkt kleiner te worden.
Campagnolo Ultra Dork
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
- Berichten: 16905
- Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43
Ernie C.
21 jun 2020 08:24
chrisgr schreef: ↑21 jun 2020 07:38
Er wordt vaak vergeleken met Scott, maar de belettering van Scott is even groot.
De letters van Scott zijn toch wel een stukje subtieler. Ik heb er niet met de rolmaat naast gestaan dus ik weet niet of ze even hoog zijn maar in ieder geval zijn ze niet zo dik.
Campagnolo Ultra Dork
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
DeletedUser02
21 jun 2020 08:25
Ernie C. schreef: ↑21 jun 2020 08:18
Tegenwoordig wordt dat sowieso al lastig gemaakt vanwege alle proprietary zooi die erop zit maar ook de interesse om te upgraden lijkt kleiner te worden.
Valt mee toch? Bij mijn club zie ik toch ook heel wat bike-tinkeraars (ook genoeg die nog met de originele banden en remblokken rijden). Kan het vaak ook niet laten om even te noemen als ik een nieuw wielset/stuur o.i.d. zie. Als je er dan even naar vraagt zit er vaak wel weer een herkenbaar verhaal achter
.
Zelf doe ik eigenlijk niets anders. Kocht ze meestal wel als complete fiets, maar haal dan alle onderdelen eraf en zet deze op Marktplaats om vervolgens opnieuw te beginnen.
Losse framesets zijn prijstechnisch vaak niet zo interessant bewijst Trek maar weer door €2.499 voor een frameset te vragen en €2.599 voor de complete fiets met 105.