Tubeless
Schaamteloze crosspost
Vandaag voor en achter omgedraaid van mijn Continental GP5000 TL. Banden eraf gehaald, goed schoongemaakt en weer gemonteerd. Tijd voor een "challenge" zoals dat in influencerstermen tegenwoordig heet. Zou het lukken een band zonder wippers én een binnenband te monteren.
Het resultaat...
https://vimeo.com/430772630
Daarna geprobeerd om te kijken of het zou lukken zonder wipper zonder binnenband. Bij de oorspronkelijke montage lukte dat niet. Nu wel?
https://vimeo.com/430772673
Daarna ploppen... dat viel even tegen! De banden zijn dus duidelijk wat opgerekt en daardoor ging het ploppen natuurlijk ook wat lastiger. Ik gebruik een kleine compressor, en dat bleek uiteindelijk niet voldoende. Voor de achterband een CO2 patroon moet opofferen, en toen ging het simpel.
Vandaag voor en achter omgedraaid van mijn Continental GP5000 TL. Banden eraf gehaald, goed schoongemaakt en weer gemonteerd. Tijd voor een "challenge" zoals dat in influencerstermen tegenwoordig heet. Zou het lukken een band zonder wippers én een binnenband te monteren.
Het resultaat...
https://vimeo.com/430772630
Daarna geprobeerd om te kijken of het zou lukken zonder wipper zonder binnenband. Bij de oorspronkelijke montage lukte dat niet. Nu wel?
https://vimeo.com/430772673
Daarna ploppen... dat viel even tegen! De banden zijn dus duidelijk wat opgerekt en daardoor ging het ploppen natuurlijk ook wat lastiger. Ik gebruik een kleine compressor, en dat bleek uiteindelijk niet voldoende. Voor de achterband een CO2 patroon moet opofferen, en toen ging het simpel.
Er zit meer latex in de race versie. Daardoor kan die sneller dichten dan een mtb versie. Nadeel is dat hij sneller uitdroogt.
Maar ik vermoed dat je stans no tube verwijst? Ik weet niet of andere merken dat onderscheid ook maken.
Idd, ik heb het over die van Stan's. Bedankt voor het antwoord. Ik heb hier de mtb sealant van vittoria staan maar die droogt behoorlijk snel uit bij tl racewielen.
Als er iemand een schwalbe one tubeless band wil splinternieuw.. Voor 25 euro mag je hem hebben.
Had miskocht en wou hem proberen met een binnenband, maar ik krijg dat onding zelfs langs 1 kant nog niet eens om de velg. Als ik daarmee plat sta is er geen kans dat ik dat ooit in orde krijg.
Had miskocht en wou hem proberen met een binnenband, maar ik krijg dat onding zelfs langs 1 kant nog niet eens om de velg. Als ik daarmee plat sta is er geen kans dat ik dat ooit in orde krijg.
En lukte het je met bandenlichter zonder de binnenband te beschadigen te monteren?
Algemene tips hoe dat kan zonder beschadigen?
Walter
Een idee hoeveel ml je toevoegt in een raceband?
Ik zou op zich verwachten dat het type toepassing weinig verschil maakt naar opdrogen. Misschien gebruikt je gewoon minder.
En terwijl ik dit schreef; toch even terug gaan inlezen.
Het is net omgekeerd als ik schreef. De raceversie is net vloeibaarder. Die zou dus net idd beter tegen opdrogen moeten kunnen.
Dat eerste filmpje doe je het ook totaal verkeerd, op die manier lukt het nooit met je handen. Je moet de band alsware om de velg heen wrijven en je begint tegenover het ventiel, zo hou je veel meer band over en duw je hem zo om de velg.havana schreef: ↑19 jun 2020 18:26 Schaamteloze crosspost
Vandaag voor en achter omgedraaid van mijn Continental GP5000 TL. Banden eraf gehaald, goed schoongemaakt en weer gemonteerd. Tijd voor een "challenge" zoals dat in influencerstermen tegenwoordig heet. Zou het lukken een band zonder wippers én een binnenband te monteren.
Het resultaat...
https://vimeo.com/430772630
Daarna geprobeerd om te kijken of het zou lukken zonder wipper zonder binnenband. Bij de oorspronkelijke montage lukte dat niet. Nu wel?
https://vimeo.com/430772673
Daarna ploppen... dat viel even tegen! De banden zijn dus duidelijk wat opgerekt en daardoor ging het ploppen natuurlijk ook wat lastiger. Ik gebruik een kleine compressor, en dat bleek uiteindelijk niet voldoende. Voor de achterband een CO2 patroon moet opofferen, en toen ging het simpel.
Op die manier heb ik in 15 jaar nog nooit een wipper hoeven gebruiken. Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe ik een band moet omleggen.
Als jij denkt dat deze combi jou wel lukt dan ben je hier van harte welkom.
En waarom moet je per se tegenover het ventiel beginnen? De velg is overal hetzelfde...
Als jij denkt dat deze combi jou wel lukt dan ben je hier van harte welkom.
En waarom moet je per se tegenover het ventiel beginnen? De velg is overal hetzelfde...
Ik hoef jouw toch niets uit te leggen?havana schreef: ↑21 jun 2020 08:11 Op die manier heb ik in 15 jaar nog nooit een wipper hoeven gebruiken. Je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe ik een band moet omleggen.
Als jij denkt dat deze combi jou wel lukt dan ben je hier van harte welkom.
En waarom moet je per se tegenover het ventiel beginnen? De velg is overal hetzelfde...
Je begint tegenover het ventiel omdat je de band op die plek dieper in de velg kunt krijgen (is meer rubber over aan de andere kant). Dat is vaak de truc met lastige combinaties.
https://youtu.be/UvdETrvsx3Q
Ik ken het principe, maar waar je begint maakt in wezen niks uit. Zo lang je maar toewerkt naar het tegenoverliggende punt.