Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer
Er zijn nogal wat methodes om je Z-zones in te stellen, in Trainingpeaks alleen al 5 of 6 smaken meen ik. Je zult dus eerst moeten kiezen welke je wil gaan gebruiken.
Ook ik herken deze problemen helaas. Live-tracking en auto-upload na eindigen van een rit werkte voorheen vlekkeloos. Daarnaast werkte bij mij het syncen van Strava live segments niet meer. Dit heb ik kunnen oplossen door opnieuw Strava te koppelen in de app en de wifi verbinding opnieuw in te stellen.Jeecee schreef: ↑08 jun 2020 17:13Na de vele updates van de laatste weken is mijn probleem met live-tracking en synchronisatie nog steeds niet opgelost. Vanmiddag stopte live-tracking weer na 17,88 km. Ook synchronisatie van de gereden rit lukt pas na het uit- en opnieuw inschakelen van de Element Bolt. Maar weer een mail naar de Wahoo Support desk gestuurd.Basram schreef: ↑31 mei 2020 22:05Ik heb exact hetzelfde probleem. Het is echter niet te voorspellen wanneer hij stopt met tracking. Ik heb van alles geprobeerd, maar geen goede oplossing gevonden. Mogelijk dat een update dit probleem heeft veroorzaakt, het heeft eerder prima gewerkt. Ik hoop dat een volgende update dit probleem oplost. Indien iemand nu al een goede oplossing heeft hoor ik dat graag. Thuis maken ze zich zorgen als ik halverwege mijn rit stil kom te staan.
Zijn er nog meer gebruikers met dit probleem. Ik denk zelf aan een probleem met de Companion-app op mijn iPhone XR.
Sinds de laatste update van de app en de Wahoo krijg ik na +/- 20min een push notificatie dat er geen bluetooth verbinding meer is. Dat hebben ze nieuw toegevoegd. Ik heb mijn iPhone 7 ontkoppelt en opnieuw met Wahoo app gekoppeld, wie weet verhelpt dit de live-tracking problemen. Het zou mij overigens niet verbazen dat het aan de iPhone 7 ligt die nu 'oud' begint te worden.
Dit is in te stellen in de ELEMNT-app op je telefoon, wanneer je deze hebt gekoppeld met je Wahoo.JulianVelo schreef: ↑13 jun 2020 20:29 Ik heb sinds kort het probleem dat bij het naderen van een Strava live segment er geen geluid klinkt. Ik heb heb meerdere opties geprobeerd maar hij doet het niet meer. Het segment verschijnt wel in beeld maar ik hoor geen geluid. Heeft iemand anders ook dit probleem?
"Instellingen –> led-lampen en geluid -> geluid"
@PhilipposPhilippos schreef: ↑12 jun 2020 20:20Zijn dat ritten in de regio's die je gekocht hebt? Je kunt alleen ritten downloaden die 100% door regio's gaan die je gekocht hebt. Pak je ook maar een meter van een naastgelegen, niet aangekochte, regio, is het direct een nogo.NatteKrant schreef: ↑11 jun 2020 16:45 De Komoot tours zie ik echter niet verschijnen (zowel in de app als op de Bolt wordt wel melding gemaakt van het synchroniseren met Komoot en er verschijnt geen foutmelding). Doe ik iets verkeerd? Werkt het Komoot anders dan met Strava?
Heb je de regio's wel gekocht, even ontkoppelen en opnieuw connectie maken met Komoot?
Dit geldt alleen voor de turn-by-turn. De routes worden automatisch op de Wahoo gezet bij verbinding met WiFi. Handmatig synchroniseren kan dan via je Wahoo bij verbinding met WiFi.
@NatteKrant
Klinkt alsof je alles goed doet. Je kunt handmatig synchroniseren bij verbinding met WiFi op je Wahoo via de pagina met de kaart -> Route -> SYNC
*momenteel lijkt er dus wel een probleem te zijn met synchroniseren van Komoot. (Strava synchr. namelijk prima) Wordt waarschijnlijk verholpen met de eerstkomende update.
Laatst gewijzigd door Brabander op 17 jun 2020 08:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Als je automatisch laat synchroniseren met WiFi merk je niets van het updaten. Als je hier niet op wilt wachten kun je jouw Wahoo eventueel alvast aanzetten en koppelen, 5 á 10 minuten voordat je vertrekt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17
Weet iemand waar ik de capaciteit van de batterij in mAh kan vinden voor de Wahoo Elemnt Bolt?
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 mei 2020 08:55
Heb het toestelletje nog niet zo lang maar als ik bezig ben in de app op mijn iPhone valt de bluetooth verbinding regelmatig weg, valt het regelmatig voor dat de ritten na de tocht niet willen synchroniseren met de app en de enige manier om het dan op te lossen is om mijn gsm te vergeten op de bolt, ontkoppelen in de element app en terug configureren. Nog mensen die hier last van hebben? Of nog beter een oplossing hebben?
@Pedaalriddertje. Ik heb exact hetzelfde probleem. Na lezen van dit artikel :
https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... AM-to-WiFi
vermoed ik een issue met het kanaal van mijn Wifi, ik heb deze even geleden trachten te optimaliseren en daarbij een ander kanaal geselecteerd. Omdat de Wahoo alleen via Wifi kanaal 1-9 kan verbinden zou dit zo maar het probleem kunnen zijn. Ik moet het hier nog even uitproberen, maar het is te mooi weer om te fietsen dus dat komt later. Misschien heb je hier iets aan.
Succes !
Koen
https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... AM-to-WiFi
vermoed ik een issue met het kanaal van mijn Wifi, ik heb deze even geleden trachten te optimaliseren en daarbij een ander kanaal geselecteerd. Omdat de Wahoo alleen via Wifi kanaal 1-9 kan verbinden zou dit zo maar het probleem kunnen zijn. Ik moet het hier nog even uitproberen, maar het is te mooi weer om te fietsen dus dat komt later. Misschien heb je hier iets aan.
Succes !
Koen
Specialized Tarmac SL6 Disc
Hier gaat ook dat nog steeds vlekkeloos.
Wellicht even controleren of je een update gemist hebt.
Als alternatief kun je proberen het GPX-bestand te synchroniseren via Strava of Komoot.
Trouwens al enkele dagen weer een nieuwe update van de firmware:
BOLT WB15-7914 - 26 June, 2020
Updated: French localization
Updated: Dutch translation error
Fixed: Rides uploaded as Cycling instead of Default
link: https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... re-Updates
BOLT WB15-7914 - 26 June, 2020
Updated: French localization
Updated: Dutch translation error
Fixed: Rides uploaded as Cycling instead of Default
link: https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... re-Updates
.... Sinds afgelopen woensdag, 1.7 kan ik dus mijn GPX bestand niet meer selecteren op de Wahoo Elemnt Bolt. Ik lees verschillende antwoorden, waarbij de Bolt via de WiFi aangesloten moet zijn. Ik heb alles al geprobeerd volgens mij, maar ik zie nergens de keuze om een WiFi netwerk te kiezen. Ook in de app op mijn gsm kan ik geen WiFi netwerk meer kiezen. 30.6 is er een update geplaatst op de site, maar die staat er zo wie zo niet op. Ik gebruik deze hele week al dezelfde WiFi netwerk op het vakantiepark. Laptop, gsm's werken gewoon prima. HELP?!
Morgen rijdt ik een niet gepijlde fietstocht op de racefiets en zonder dit wordt het niets. Zou op de gsm kunnen, via Komoot, maar dan moet ik eerst weer een regio kopen. Strava heb ik geen abonnement .....
Morgen rijdt ik een niet gepijlde fietstocht op de racefiets en zonder dit wordt het niets. Zou op de gsm kunnen, via Komoot, maar dan moet ik eerst weer een regio kopen. Strava heb ik geen abonnement .....