Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
EmPeHa
- Forum-lid
EmPeHa
24 jun 2020 18:58
Seppie88 schreef: ↑24 jun 2020 16:22
Enzzo schreef: ↑24 jun 2020 11:20
De foto vertekent misschien maar dat stuur lijkt me wel erg uit verhouding. Ik zou eens beginnen met een wat compacter stuur en een zadelpen met minder setback
bedoel je met compacter stuur eentje dat minder breed is of minder "diep" (ver weg van het zadel af). En zou je een kortere stuurpen adviseren?
Compacter is minder diep. Zowel naar voren als het hoogte verschil van bovenop tot in de beugel.
Zorg dat is het zitgedeelte klopt. Met jouw lengte zal een fiets echt niet gauw te groot zijn. Hij ziet er ook niet groot uit.
Zadelpen met iets minder set back, zadel goed op hoogte brengen en een zadel waarbij je echt op de zitbotjes zit. Zelf had ik ooit een te smal zadel, zat daardoor juist te veel rechtop en steunde te veel op de armen.
Met een iets breder zadel kon ik mijn bekken kantelen en kon daarmee gestrekter zitten. Toen kon ik met gebogen armen fietsen en viel alles op zijn plaats. Uiteraard is die houding uiteindelijk ook een kwestie van wennen.
Als je bovenlijf spieren versterkt zijn, steun je ook minder op je handen.
-
Seppie88
- Forum-lid
Seppie88
24 jun 2020 22:45
EmPeHa schreef: ↑24 jun 2020 18:58
Seppie88 schreef: ↑24 jun 2020 16:22
Enzzo schreef: ↑24 jun 2020 11:20
De foto vertekent misschien maar dat stuur lijkt me wel erg uit verhouding. Ik zou eens beginnen met een wat compacter stuur en een zadelpen met minder setback
bedoel je met compacter stuur eentje dat minder breed is of minder "diep" (ver weg van het zadel af). En zou je een kortere stuurpen adviseren?
Compacter is minder diep. Zowel naar voren als het hoogte verschil van bovenop tot in de beugel.
Zorg dat is het zitgedeelte klopt. Met jouw lengte zal een fiets echt niet gauw te groot zijn. Hij ziet er ook niet groot uit.
Zadelpen met iets minder set back, zadel goed op hoogte brengen en een zadel waarbij je echt op de zitbotjes zit. Zelf had ik ooit een te smal zadel, zat daardoor juist te veel rechtop en steunde te veel op de armen.
Met een iets breder zadel kon ik mijn bekken kantelen en kon daarmee gestrekter zitten. Toen kon ik met gebogen armen fietsen en viel alles op zijn plaats. Uiteraard is die houding uiteindelijk ook een kwestie van wennen.
Als je bovenlijf spieren versterkt zijn, steun je ook minder op je handen.
Super antwoord! Dank je wel. Ik heb op mijn tourer een breder zitvlak (wel spits zadel nog). Ik ga het aangeboden forum eens na want daar zag ik een zadelpen en een zadel zoals jij aangeeft.
-
Roelants
- Forum-lid
Roelants
25 jun 2020 10:10
Eergisteren ging mijn rit weer eens langs de luchthaven van Zaventem. En weer vergat mijn Garmin een aantal gereden kilometers op te nemen. Op zich is dat geen ramp (enkel mijn ego lijdt eronder: gemiddelde snelheid zakt dan namelijk omdat de tijd blijft doorlopen), maar ik zou graag weten of dat nog gebeurt? Ik doe die rit regelmatig en meestal kom ik blij en tevreden thuis met het juiste aantal kilometers.
-
roelw
- Forum-lid
roelw
25 jun 2020 10:47
Roelants schreef: ↑25 jun 2020 10:10
Eergisteren ging mijn rit weer eens langs de luchthaven van Zaventem. En weer vergat mijn Garmin een aantal gereden kilometers op te nemen. Op zich is dat geen ramp (enkel mijn ego lijdt eronder: gemiddelde snelheid zakt dan namelijk omdat de tijd blijft doorlopen), maar ik zou graag weten of dat nog gebeurt? Ik doe die rit regelmatig en meestal kom ik blij en tevreden thuis met het juiste aantal kilometers.
Je kan de rit toch croppen in Strava? Laatste stukje eraf knippen;
Of nog beter: je ego laten gaan. Ik begrijp niet waarom zo veel wielertoeristen gefocust zijn op hun gemiddelde snelheid terwijl ze op de openbare weg rijden (dus waar je moet stoppen, opletten, afemmen, voorang verlenen,...)
-
RKN
- Forum-lid
RKN
25 jun 2020 10:59
Nou ja, dan kunnen al die mooie GPS computers dus wel de deur uit...
Snap best dat als je zo een apparaat hebt, je graag wilt dat ie ook daadwerkelijk de hele rit logt. Zoals Roelants aangeeft; geen ramp (maar het is natuurlijk wel leuk als het spul gewoon doet waar het voor gekocht is)
Ik ben zelf niet bekend met Garmin, dus ik moet verder het antwoord schuldig blijven over hoe dit precies ontstaat en wat eraan gedaan kan worden
-
Roelants
- Forum-lid
Roelants
25 jun 2020 11:18
roelw schreef: ↑25 jun 2020 10:47
Je kan de rit toch croppen in Strava? Laatste stukje eraf knippen;
Of nog beter: je ego laten gaan. Ik begrijp niet waarom zo veel wielertoeristen gefocust zijn op hun gemiddelde snelheid terwijl ze op de openbare weg rijden (dus waar je moet stoppen, opletten, afemmen, voorang verlenen,...)
Ik zal er in het vervolg een emoji bijplaatsen. Ik kijk na de rit wel naar mijn gemiddelde, maar laat er mijn slaap niet voor.
De vraag was eigenlijk of er anderen met een onvolledige rit thuiskomen als ze, bijvoorbeeld, langs de luchthaven rijden.
Edit: op Strava staat wel het volledige parcours, maar het stuk tussen A en B is plots 5km in plaats van 10km.
Laatst gewijzigd door
Roelants op 25 jun 2020 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
MarkVeenstra
25 jun 2020 12:15
Voor tilehunten is het niet de snelheid, maar wel de locatielogging, die toch wel essentieel is
.
En dan doe je niets te kort aan veiligheid of oplettendheid.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
roelw
- Forum-lid
roelw
25 jun 2020 12:51
Roelants schreef: ↑25 jun 2020 11:18
De vraag was eigenlijk of er anderen met een onvolledige rit thuiskomen als ze, bijvoorbeeld, langs de luchthaven rijden.
Edit: op Strava staat wel het volledige parcours, maar het stuk tussen A en B is plots 5km in plaats van 10km.
Nee, al aan aantal keren langs de luchthaven gereden maar nooit een stuk gemist. Er is wel die lange tunnel onder de start/landingsbaan maar aangezien ik de cadans/speedsensor gemonteerd hebt blijft de snelheids- en afstandsmeter lopen.
Wordt GPS onderdrukt rond de luchthaven?
-
Roelants
- Forum-lid
Roelants
25 jun 2020 13:23
roelw schreef: ↑25 jun 2020 12:51
Ik ken het parcours van buiten. Ik let eigenlijk niet op het scherm (wel op het verkeer
). Ik stel het enkel vast als ik gedaan heb. Bij controle op Strava zie je het hele parcours afgebeeld maar het deel langs de luchthaven is een stuk korter dan in realiteit.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
25 jun 2020 14:13
roelw schreef: ↑25 jun 2020 12:51
Roelants schreef: ↑25 jun 2020 11:18
Nee, al aan aantal keren langs de luchthaven gereden maar nooit een stuk gemist. Er is wel die lange tunnel onder de start/landingsbaan maar aangezien ik de cadans/speedsensor gemonteerd hebt blijft de snelheids- en afstandsmeter lopen.
Strava gebruikt enkel je GPS locatie punten, die doet niets met een snelheidsmeter.
GPS onderdrukken lijkt mij redelijk uit te sluiten, waarom zouden ze dat doen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
25 jun 2020 15:06
GPS signaal komt van een aantal wisselende satellieten om je heen. Die staan aan of uit, maar je kunt het signaal niet voor een klein gebied onderdrukken.
Er zou interferentie kunnen zijn met andere signalen van de luchthaven, het vliegverkeer etc. Aan radio-signalen geen gebrek rond een luchthaven.
-
Roelants
- Forum-lid
Roelants
25 jun 2020 15:14
amclassic-fan schreef: ↑25 jun 2020 14:13
Strava gebruikt enkel je GPS locatie punten, die doet niets met een snelheidsmeter.
GPS onderdrukken lijkt mij redelijk uit te sluiten, waarom zouden ze dat doen?
Strava vermeldde ik enkel omdat je daarop kunt controleren waar de afwijking qua afstand zit (zou ik bijvoorbeeld ook op Garmin Connect kunnen doen).