Oké dan voegt de 1030 niet zo veel toe idd bij goede ogen. Heb nu nog steeds een 800 en nooit het idee dat ik het niet kan zien, dat ding wil alleen niet stuk gaanSqueeZer schreef: ↑25 jun 2020 18:52Ik zou het moeten gaan opzoeken om 100% zeker te zijn en al van vrij vroeg uit men nest vandaag dus even geen zin meer in nu ... .. maar uit mijn hoofd dacht ik dat het aantal datavelden op 1 scherm evenredig was tussen de 830 en de 1030 dus enkel de grootte van scherm, tekstgrootte maar ik dacht ook de pixels die iets (verwaarloosbaar) groter zijn bij de 1030
Garmin 530 of 1030
Uiteindelijk zal de batterij het wel opgeven. Mijn oude 800 is nog altijd in gebruik door een kameraad. Nu hij ook wat langere begint te doen (meer dan 100km is lang voor hem) begint het wat krap te worden met de batterij (als de navigatie op staat, anders niet)
Die 800 was in ieder geval een stuk degelijker dan de 820 (die ik na de 800 had, nu heb ik de 530)
Die 800 was in ieder geval een stuk degelijker dan de 820 (die ik na de 800 had, nu heb ik de 530)
Heb dat ding sinds 2014 en kan nog wel 6u fietsen met constant navigatie aan en heb dan nog wel 30% over.TL@ schreef: ↑25 jun 2020 20:36 Uiteindelijk zal de batterij het wel opgeven. Mijn oude 800 is nog altijd in gebruik door een kameraad. Nu hij ook wat langere begint te doen (meer dan 100km is lang voor hem) begint het wat krap te worden met de batterij (als de navigatie op staat, anders niet)
Die 800 was in ieder geval een stuk degelijker dan de 820 (die ik na de 800 had, nu heb ik de 530)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Batterijen (accu,s) kan je op het net voor een tientje vinden als het moet.
Ik gebruik in de winter ook nogsteeds mijn oude 800 en als back-up gaat ie mee op vakanties.
Mijn 1000 wordt binnenkort vervangen voor de 1030plus. De 1000 verliest veel meer accu duur dan de 800 is mij opgevallen. De 1000 red echt max 10 uur met HR, wattage en uitertaard cadans. Als ik echt ga navigeren moet ik het scherm echt op "0" zetten om de zes uur te halen.
Met de 800 red ik nog wel een uur of 12/14.
Ik gebruik in de winter ook nogsteeds mijn oude 800 en als back-up gaat ie mee op vakanties.
Mijn 1000 wordt binnenkort vervangen voor de 1030plus. De 1000 verliest veel meer accu duur dan de 800 is mij opgevallen. De 1000 red echt max 10 uur met HR, wattage en uitertaard cadans. Als ik echt ga navigeren moet ik het scherm echt op "0" zetten om de zes uur te halen.
Met de 800 red ik nog wel een uur of 12/14.
Persoonlijk vind ik de 1030 niet groot. Met een K-edge houder past hij mooi horizontaal voor mijn stuur. Nu is het zo dat mijn ogen minder worden (59 jaar) en dus de wat grotere cijfers prettig (8 op een veld). Op de mtb gebruik ik de 520 plus met afstandsbediening is prima, minder velden, maar goed leesbaar. De knoppen tijdens het rijden zijn onhandig, vandaar de afstandsbediening ,
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De 810 was volgens mij vrijwel gelijk aan de 800 en vond ik ook een heerlijk apparaat. Wat hem uiteindelijk de nek omdraaide was toen ik hem aan een geleende powerbank van een Fransman hing. Een paar gekke testschermen en klaar was het.
820 kent de nodige problemen, maar 830 is nagenoeg perfect. Hoe dan ook, als de 810 nog gewerkt had, had ik daar nog vele jaren met plezier mee doorgereden.
820 kent de nodige problemen, maar 830 is nagenoeg perfect. Hoe dan ook, als de 810 nog gewerkt had, had ik daar nog vele jaren met plezier mee doorgereden.