Tubeless
Volgens mij heeft ENVE zo'n tool.
Als je beetje een "normaal" gewicht hebt (65-80 kg) dan is 5 bar een heel aardige richtlijn uitgaande van 25 of 28 mm banden.
Weeg je minder kun je eventueel voor 4.5 achter, 4 voor gaan. Minder wil je niet.
Weeg je meer kun je naar 6 bar.
Uiteindelijk is het een beetje experimenteren. Rijd zelf ook 5 bar, bevalt mij goed.
Als je beetje een "normaal" gewicht hebt (65-80 kg) dan is 5 bar een heel aardige richtlijn uitgaande van 25 of 28 mm banden.
Weeg je minder kun je eventueel voor 4.5 achter, 4 voor gaan. Minder wil je niet.
Weeg je meer kun je naar 6 bar.
Uiteindelijk is het een beetje experimenteren. Rijd zelf ook 5 bar, bevalt mij goed.
Zo. Schwalbe pro One icm DT Swiss rr411 velgen: voorwiel staat al 24uur op druk (zonder latex), achter wil.gewoon.niet.dicht. Latex spuit er langs alle kanten tussenuit. Velgbed/band inzepen werkt ook niet.
Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Dit kost me te veel tijd en spullen...
Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Dit kost me te veel tijd en spullen...
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Hier had ik ook last van , voorkant easy peasy zo gedaan,achterzijde was een pain in the ass.fietsslak schreef: ↑28 jun 2020 12:54 Zo. Schwalbe pro One icm DT Swiss rr411 velgen: voorwiel staat al 24uur op druk (zonder latex), achter wil.gewoon.niet.dicht. Latex spuit er langs alle kanten tussenuit. Velgbed/band inzepen werkt ook niet.
Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Dit kost me te veel tijd en spullen...
Wat bij mij echt hielp was oppompen met binnenband tot heel de band was geplopt in het veldbed .Daarna 1 kant demonteren en opnieuw met latex vullen.
Succes ermee
Specialized Diverge Axs
In de afgelopen maanden zo'n 1000 km op onderstaande S-Works tubeless banden (26mm) gereden.
Wat rijdt dat perfect, gewoon TOP, bandendruk voor, tussen de 3,5 en de 4 bar, achter 4 bar, comfortabel, snel en mega veel grip, zijn een aanrader!
]
Wat rijdt dat perfect, gewoon TOP, bandendruk voor, tussen de 3,5 en de 4 bar, achter 4 bar, comfortabel, snel en mega veel grip, zijn een aanrader!
]
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Wat is volgens jullie de beste tubeless band en waarom? In tests zie ik vooral de Schwalbe en de Continental hoog scoren. Ik vind in volgorde belangrijk: lage rolweerstand, lekbestendigheid, duurzaamheid (km’s) en montagegemak.
Schwalbe One.
Conti is ook niet slecht maar zeer lastig te monteren!
Conti is ook niet slecht maar zeer lastig te monteren!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Voor lage rolweerstand zou ik een veloflex nemen.
Al zou ik zelf de pro one adviseren.
Al zou ik zelf de pro one adviseren.
Mavic Yksion Pro USTHarryuitHilversum schreef: ↑30 jun 2020 21:11 Wat is volgens jullie de beste tubeless band en waarom? In tests zie ik vooral de Schwalbe en de Continental hoog scoren. Ik vind in volgorde belangrijk: lage rolweerstand, lekbestendigheid, duurzaamheid (km’s) en montagegemak.
lage rolweerstand [Check]
lekbestendigheid [Check]
duurzaamheid (km’s) [Check]
zonder tools om je velg heen leggen [Check]
oppompen met gewone fietspomp [Check]
Probleem is dat Mavic o.a. door de goedkope Mavic Aksium wielsets een ongelofelijke butt naam gekregen heeft. Terwijl de bandjes die gewoon gemaakt worden bij Hutchinson prima bandjes zijn.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Omdat mijn achterband een scheur vertoonde (loopvlak) heb ik een nieuwe Mavic Yksion Pro UST gekocht. Nu blijkt deze band overal uitverkocht en vervangen te zijn/worden door de Mavic Yksion Pro UST 2.
Deze band voelt dikker en stugger dan de voorganger. Rolt ook iets minder, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Deze band voelt dikker en stugger dan de voorganger. Rolt ook iets minder, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Avatar gebruiker