Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Rapha_Rcc
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2019 19:03

Rapha_Rcc 01 jul 2020 00:34

Ik heb een test rit gemaakt op een C3.. en heb later via via een C5 kunnen kopen... Daarvoor een S5 gehad. C modellen zijn puur voor comfort gemaakt en heb de C5 wel als er prettig ervaren.. hoeveel mm banden kunnen in de C2.. Ik had 32mm gravelkings tbuless..

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 jul 2020 16:33

Maar weer eens een plaatje. Al een tijdje niets veranderd. Qua fietspositie en onderdelen is alles nagenoeg perfect nu.

Heb als laatste een Zipp SL70 Aero stuur gemonteerd i.p.v. een vaste stuurpen/stuur combinatie, en ben erg content met die keuze. Zowel de korte reach, grip op de tops als de algehele vorm van het stuur hebben me positief verrast. Ga volgende week alleen de S-Works Turbo banden vervangen voor een setje Pirello P Zero's, simpelweg om na 2-3 jaar weer eens wat anders te proberen.

Erg blij met deze fiets, die een stuk comfortabeler is dan vooraf gedacht. Ook lange ritten van 200km blijken geen probleem, alleen klinkerwegen zijn niet tof en kasseien begin ik niet eens aan (beide zijn hier nauwelijks in de omgeving).

Afbeelding

Afbeelding

@Rene, die S2 is toch wel één van de redenen dat ik nu een Cervelo heb. Toen ik een jaar of 10-12 geleden begon met fietsen vond ik dat hét merk. Inmiddels zie ik toch wel wat subtiele verschillen zoals de achterbrug, vorm van de downtube, voorvork (al is dat meer het verschil tussen de S2/S3) en hap uit de zitbuis. Ook zal die iets harder zijn gok ik, maar nog steeds een leuk frame!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3611
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 jul 2020 16:47

Erg mooie fiets!

Ik heb hetzelfde stuur op mijn S5, grote fan van de ergonomie ervan. Lekker dikke buizen om vast te grijpen in de drops, en ook met de handen bovenop het stuur voelt het comfortabel aan. Het enige jammere vind ik dat je er geen aero extensies op kwijt kan, anders zou ik met de S5 wel eens een tijdritje rijden.
Afbeelding

Wielerliefhebber
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2019 23:49

Wielerliefhebber 02 jul 2020 16:52

Rapha_Rcc schreef: 01 jul 2020 00:34 Ik heb een test rit gemaakt op een C3.. en heb later via via een C5 kunnen kopen... Daarvoor een S5 gehad. C modellen zijn puur voor comfort gemaakt en heb de C5 wel als er prettig ervaren.. hoeveel mm banden kunnen in de C2.. Ik had 32mm gravelkings tbuless..
Ik had al op google zitten zoeken. Aangezien ik ook een keer wat gravelritten wil doen. Het meeste gravel in Nederland schijnt met 32mm banden prima te kunnen. Het enige wat ik kon vinden via internet was die 32mm, en aangezien jij die ook had gaat dat dus in ieder geval.
Ik heb even gemeten hoeveel ruimte er is. Achter beneden is de smalste doorgang voor de band. Er is daar 43mm ruimte. Kan daar dan een 33mm band tussen? (hoeveel reserve ruimte is er nodig?) Veel gravelbanden die te koop zijn, zijn namelijk 33mm breed.

Nu heb ik continental ultrasport banden van 28mm dik eronder zitten. Deze zaten standaard onder de fiets bij aankoop. Afgelopen weekend kwam ik in een weekendje hoge veluwe per ongeluk op een semi verhard "steentjespad" en dat ging met deze banden prima.

Om de fiets iets minder comfort, en iets minder sport te maken denk ik er aan om er een langere stuurpen op te zetten. De fietsenmaker doet dit dan als service omdat ik de fiets daar net heb gekocht. Zal dat schelen om de fiets iets meer richting racer te stellen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16525
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jul 2020 17:04

Wielerliefhebber schreef: 02 jul 2020 16:52 ........Kan daar dan een 33mm band tussen? (hoeveel reserve ruimte is er nodig?) Veel gravelbanden die te koop zijn, zijn namelijk 33mm breed.

Nu heb ik continental ultrasport banden van 28mm dik eronder zitten. ............
Het is vooral belangrijk hoe breed een bandje echt is, eens het gemonteerd is op je velg.
Weet dat sommige banden smaller vallen dan aangegeven en andere juist weer breder.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 02 jul 2020 19:38

Mooie Velo Ypuh, wel een aparte zadelpen...
YFood !!!

yoeki
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2018 14:22

yoeki 09 jul 2020 15:22

Heeft iemand iets concreets gehoord over een nieuwe Cervelo endurance model voor 2021? Schijnt in juli ongeveer te komen?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 jul 2020 16:02

yoeki schreef: 09 jul 2020 15:22 Heeft iemand iets concreets gehoord over een nieuwe Cervelo endurance model voor 2021? Schijnt in juli ongeveer te komen?
Nog geen nieuws, maar er schijnt wel iets in de pijpleiding te zitten voor de korte termijn. Heb her en der al gelezen van dealers die nog niets mogen vertellen, dus het is wachten tot iemand breekt :lol:.

Verwacht dat het eerste nieuws toch wel vanuit de officiële kanalen zal komen.

Parijsisnogver
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:38
Locatie: Utrecht

Parijsisnogver 10 jul 2020 08:07

yoeki schreef: 09 jul 2020 15:22 Heeft iemand iets concreets gehoord over een nieuwe Cervelo endurance model voor 2021? Schijnt in juli ongeveer te komen?
Klopt, eind van deze maand. Een soort van BMC Roadmachine. Dus semi-aero met meer ruimte voor grote banden.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 jul 2020 09:44

De R3 is toch al een soort semi-aero?

Last in ieder geval wel dat de R3 en S3 model benamingen gaan verdwijnen. Deze worden onderdeel van de R-series en S-series om aan te geven dat het ook gewoon topmodellen zijn, maar dan met een andere geometrie.

Zou het wel gaaf vinden als ze echt met een nieuw model a la Aspero zouden komen. Die gravel bikes doen het niet echt voor mij, en de R5/S5 zijn te racy qua geometrie.

Frankw1981
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 sep 2014 22:22

Frankw1981 22 jul 2020 21:27

Graag wil ik jullie advies vragen m.b.t. de mogelijke aanschaf van een S3 2020.

Ik ben 1.88 / BB92,5 en ben gemiddeld flexibel (kan met mn vingers de grond aanraken). Momenteel fiets ik 3-4 x per week (200-250KM), met name in NL (voornamelijk vlak en af en toe heuvelrug, veluwe en Limburg). Ik fiets een jaar of 7 en heb momenteel een Giant TCR. Destijds heb ik op advies van de winkel waar ik hem kocht een M/L gekocht, achteraf waarschijnlijk niet de juiste maat. Tijdens het oriënteren voor een nieuwe Giant kreeg ik keer op keer het advies een L te kopen, Het is niet perse dat ik niet goed kan fietsen op deze fiets, maar bij ritten van 100+KM merk ik toch dat ik niet helemaal lekker zit. Derhalve ben ik nogal 'bang' bij de aanschaf van een nieuwe fiets de verkeerde maat te kopen.

De winkel waar ik nu deze S3 heb zien staan komt op mij over als kundig en geeft aan dat ze denken dat dit goed moet passen. Ze hebben de mogelijkheid een statische en dynamische fit uit te voeren dus ik denk dat daar al heel wat informatie uit zou moeten komen. Toch win ik op voorhand het liefste zoveel mogelijk informatie in zodat ik een weloverwogen keus kan maken en niet achteraf spijt heb of ga twijfelen. Daarnaast wil ook niet met extreem lange stuurpennen (>13cm) of andere trucjes gaan werken.

Ik weet dat advies over de maat van een fiets lastig is, maar toch graag jullie advies:

Denken jullie dat een 56 een passende maat is voor mijn lengte of ben ik veel beter uit met 58?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 22 jul 2020 22:37

Frankw1981 schreef: 22 jul 2020 21:27 Graag wil ik jullie advies vragen m.b.t. de mogelijke aanschaf van een S3 2020.

Ik ben 1.88 / BB92,5 en ben gemiddeld flexibel (kan met mn vingers de grond aanraken). Momenteel fiets ik 3-4 x per week (200-250KM), met name in NL (voornamelijk vlak en af en toe heuvelrug, veluwe en Limburg). Ik fiets een jaar of 7 en heb momenteel een Giant TCR. Destijds heb ik op advies van de winkel waar ik hem kocht een M/L gekocht, achteraf waarschijnlijk niet de juiste maat. Tijdens het oriënteren voor een nieuwe Giant kreeg ik keer op keer het advies een L te kopen, Het is niet perse dat ik niet goed kan fietsen op deze fiets, maar bij ritten van 100+KM merk ik toch dat ik niet helemaal lekker zit. Derhalve ben ik nogal 'bang' bij de aanschaf van een nieuwe fiets de verkeerde maat te kopen.

De winkel waar ik nu deze S3 heb zien staan komt op mij over als kundig en geeft aan dat ze denken dat dit goed moet passen. Ze hebben de mogelijkheid een statische en dynamische fit uit te voeren dus ik denk dat daar al heel wat informatie uit zou moeten komen. Toch win ik op voorhand het liefste zoveel mogelijk informatie in zodat ik een weloverwogen keus kan maken en niet achteraf spijt heb of ga twijfelen. Daarnaast wil ook niet met extreem lange stuurpennen (>13cm) of andere trucjes gaan werken.

Ik weet dat advies over de maat van een fiets lastig is, maar toch graag jullie advies:

Denken jullie dat een 56 een passende maat is voor mijn lengte of ben ik veel beter uit met 58?
58 en bij de tcr een L die heeft een headtube van 18.5 cm cervelo 20 cm.
De nieuwe tcr is zeker qua gewicht een prima frame.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie