Trek
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40213
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Beperken tot di2 is juist een pré imho
Less is bore
En vergeet de schijven niet
Uitkijken naar de nieuwe modellen van Scott en naar de 12 speed van Shimano.
Maar de mogelijkheden in afmontage hebben inderdaad geen invloed op de kwaliteit van het merk zelf.
Anderzijds is een gewicht van 9,3 kg voor een Domane sl6 ook niet meer van deze tijd.....
Maar de mogelijkheden in afmontage hebben inderdaad geen invloed op de kwaliteit van het merk zelf.
Anderzijds is een gewicht van 9,3 kg voor een Domane sl6 ook niet meer van deze tijd.....
geen signatuur
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40213
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Das de kwaliteit: lekker stevig gebouwd
€3600 voor een fiets met het gewicht van een €1200 alu instapper.... voor €3300 koop je een Canyon van 7.5kg met di2.
prijsstelling gaat (bij vrijwel alle fabrikanten) echt nergens meer over.
€3600 voor een fiets met het gewicht van een €1200 alu instapper.... voor €3300 koop je een Canyon van 7.5kg met di2.
prijsstelling gaat (bij vrijwel alle fabrikanten) echt nergens meer over.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Zonder schijfremmen, Daniel...daniel1975 schreef: ↑04 jul 2020 09:04 Das de kwaliteit: lekker stevig gebouwd
€3600 voor een fiets met het gewicht van een €1200 alu instapper.... voor €3300 koop je een Canyon van 7.5kg met di2.
prijsstelling gaat (bij vrijwel alle fabrikanten) echt nergens meer over.
Met gaat ie ook gewoon over de 8kg heen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 aug 2014 13:32
Vorige week woensdag de trek emonda sl6 pro besteld en op vrijdag was hij al binnen ,
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Die SL staat voor Super Light volgens mij, en dan een fiets van 9.3kg a €3.000 durven presenteren. Nu ben ik geen WeightWeenie en zou het mij geen ruk uitmaken, maar mijn alu Gazelle van 10+ jaar geleden was een stuk lichter dan dat .
Een fiets kopen vanwege de afmontage heb ik ook losgelaten. Met alle wielen, stuur/pen combinaties, verschillende groepen etc. is de kans dat alles in 1x goed is vrijwel nul. Zou dus vooral kijken naar de waarde van spullen en dan verkopen wat je niet nodig hebt wanneer het nog nieuw is. Een merk afserveren omdat deze Di2 i.p.v. Etap heeft zou zonde zijn.
Waar ik wel een hekel aan heb is dat de mooiste kleurcombinatie weer framekit only is, terwijl je voor een paar tientjes meer een complete fiets krijgt.
Een fiets kopen vanwege de afmontage heb ik ook losgelaten. Met alle wielen, stuur/pen combinaties, verschillende groepen etc. is de kans dat alles in 1x goed is vrijwel nul. Zou dus vooral kijken naar de waarde van spullen en dan verkopen wat je niet nodig hebt wanneer het nog nieuw is. Een merk afserveren omdat deze Di2 i.p.v. Etap heeft zou zonde zijn.
Waar ik wel een hekel aan heb is dat de mooiste kleurcombinatie weer framekit only is, terwijl je voor een paar tientjes meer een complete fiets krijgt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40213
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe kom je daar nu bij?scottpch schreef: ↑04 jul 2020 12:54Zonder schijfremmen, Daniel...daniel1975 schreef: ↑04 jul 2020 09:04 Das de kwaliteit: lekker stevig gebouwd
€3600 voor een fiets met het gewicht van een €1200 alu instapper.... voor €3300 koop je een Canyon van 7.5kg met di2.
prijsstelling gaat (bij vrijwel alle fabrikanten) echt nergens meer over.
Met gaat ie ook gewoon over de 8kg heen.
https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=BU%2FWH
En qua mooiste framekleur:
Je zou alleen in het Project One ook de puntgrootte van de letters moeten kunnen aanpassen.
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Geen enkele maat is leverbaar en het zal me verbazen als dit uit de doos 7.5kg is met P1800 wielen en een Fizik R5 zadel, dik gel stuurlint etc. En dan moet je nog pedalen en bidonhouders. Maar 9.3kg zal hij niet zijn.Hoe kom je daar nu bij?
https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=BU%2FWH
De trek kleurtjes vind ik ook mooier.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het duurste model kijk ik geeneens naar. €4k voor alleen een frameset of complete fietsen die een beetje leuk afgemonteerd zijn voor €7-8k is meer dan wat ik er voor over heb.
Dit vind ik de mooiste niet-SLR/Project One:
Dit vind ik de mooiste niet-SLR/Project One:
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Trek heeft blijkbaar genoeg afzetmarkt onder de huidige hoge prijzen. Dus schijnbaar zijn er genoeg gekken die er eentje kopen. Dus ja ik vind de prijzen ook erg hoog en kan er me daardoor ook geen veroorloven behalve een 105 model. Dus dan moeten we maar bij Giant of Ridley ( ik roep maar wat) gaan shoppen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het is de droom van elke fabrikant natuurlijk. Veel marge in (relatief) kleinere oplages. Als je op die manier je geld verdienen kunt en gelijktijdig groei kunt realiseren, is vele malen interessanter dan mega hoge volumes draaien met kleine marges (bijv. Giant). Dat brengt veel meer problemen met zich mee (productie capaciteit, service, garantie, logistiek, personeel, kapitaal etc).thestudent schreef: ↑08 jul 2020 09:54 Trek heeft blijkbaar genoeg afzetmarkt onder de huidige hoge prijzen. Dus schijnbaar zijn er genoeg gekken die er eentje kopen. Dus ja ik vind de prijzen ook erg hoog en kan er me daardoor ook geen veroorloven behalve een 105 model. Dus dan moeten we maar bij Giant of Ridley ( ik roep maar wat) gaan shoppen.
Trek volgt gewoon de typisch Amerikaanse strategie; eerst marktaandeel winnen om deze vervolgens uit te buiten. Dit biedt later ook veel meer kansen om o.b.v. naamsbekendheid fietsen te verkopen en gelijkertijd te snijden in de productiekosten. Het liefst ook nog met allemaal proprietary spullen om je eigen eco systeem te bouwen met eigen merken en standaarden. Er zijn inmiddels legio voorbeelden Apple, SRAM, Sonos, Microsoft, Amazon etc. waarbij de prijzen omhoog gaan en de kwaliteit omlaag, terwijl ze nog steeds groei realiseren.