Wielerseizoen 2020
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zou het niet eens tijd worden voor een serieus onderzoek?
Dit komt nu toch statistisch wel erg vaak voor in die leeftijdsgroep renners.
Dit komt nu toch statistisch wel erg vaak voor in die leeftijdsgroep renners.
Less is bore
Dit komt helaas soms voor bij jonge sporters. Omdat jonge leeftijd en fataal hartfalen niet bij elkaar "hoort" maakt het altijd een enorme indruk (Nouri!) en blijft het écht hangen. Ik heb het rond mijn 20e in mijn directe omgeving meegemaakt en zoiets blijft je je leven lang bij. (Erover beginnen is de makkelijkste manier om mij in tranen te krijgen en het is inmiddels 40 jaar geleden)
Binnen Google Scholar kun je zoeken naar wetenschappelijke artikelen over dit onderwerp en er zijn er meerdere.
Binnen Google Scholar kun je zoeken naar wetenschappelijke artikelen over dit onderwerp en er zijn er meerdere.
Mijn cardioloog heeft me verteld dat het komt door het hogere testosteron niveau (daarom dat het niet bij meisjes voorkomt) en dat getalenteerde jonge sporters meestal een natuurlijk hoger testosteron gehalte hebben (deel van de aanleg voor sport)
Het is dus moeilijk om er echt iets aan te doen (hij zei ook dat er echt weinig onderzoek naar gedaan wordt)
Het is dus moeilijk om er echt iets aan te doen (hij zei ook dat er echt weinig onderzoek naar gedaan wordt)

- daniel1975
- Forum-lid HC
Die opmerking, icm de wielersport, biedt dan (helaas!) weer de nodige ruimte voor speculaties.
Less is bore
Bij Basketbal komt het schijnbaar nog vaker voor.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4969030/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4969030/
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Als ik de stukken over Dumoulin lees en zie, dan krijg ik het idee dat ie niet voor de tourzege gaat. Is dat sandbagen of echt. In het laatste geval moet er dan toch een reden zijn.
Ik hoor geen hoogtestage, maar ja een tour in september is ook anders, weer temperatuur, hoe gaan de "normale tourrenners daar op reageren. Lijkt mij dat je ervoor moet gaan, kan een raar seizoen worden denk ik waarin kansen liggen die misschien niet direct te verwachten zijn.
Ik hoor geen hoogtestage, maar ja een tour in september is ook anders, weer temperatuur, hoe gaan de "normale tourrenners daar op reageren. Lijkt mij dat je ervoor moet gaan, kan een raar seizoen worden denk ik waarin kansen liggen die misschien niet direct te verwachten zijn.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik verwacht eigenlijk helemaal geen wielerseizoen meer. Met een beetje pech zijn er in augustus weer extra maatregelen nodig. De formule 1 heeft nu ook net 2 races gehad en de derde staat al weer op losse schroeven.
Een wielerpeloton lijkt mij ook veel lastiger van de buitenwereld af te sluiten in vergelijking met een f1 team.
Een wielerpeloton lijkt mij ook veel lastiger van de buitenwereld af te sluiten in vergelijking met een f1 team.
Campagnolo Ultra Dork