Giant
Is ook een superdeal; idd houd ik van velgremmen. Maar tis wel 4500 euro !!!! liever heb ik een topframe met een R8000 groep ook een zeer goede groep.
Ik ben (inmiddels) een beetje een ouwe lul; is wel 10.000 harde guldens. En ik weet dat het bijna onbetamelijk om het nog om te rekenen, maar heeeeeel soms doe ik het stiekem toch.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Niet?? Ik vind het helemaal geweldig, Voor mij geen fiets meer met zichtbare kabels.thestudent schreef: ↑02 jul 2020 21:53 In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
En hoe vaak moet je nu wisselen?? En daarbij zijn er al heel wat merken waarbij een stuurpen te wisselen is zonder de kabels los te halen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Voor de consument echt geen vooruitgang. De gemiddelde fietser kan nu voor alles naar de dealer. Als je geen elektrisch schakelen hebt zijn de hoeken van de kabels nog extremer ook, waardoor ook het schakelgevoel achteruit gaat. Over de aero gains kan ik alleen mijn schouders ophalen denk ik . Ik heb een tijdje een ridley noah aero+ gereden met de F-steerer. Vorkje inkorten was geen feestje bij deze fiets. Spacers verwijderen kan alleen door ze door te knippen tenzij je alles wil demonteren ( En dat wil je niet bij een net nieuwe fiets )japiecarbon schreef: ↑07 jul 2020 10:09Niet?? Ik vind het helemaal geweldig, Voor mij geen fiets meer met zichtbare kabels.thestudent schreef: ↑02 jul 2020 21:53 In mijn ogen zijn die geintegreerde kabels exact hetzelfde als een auto waarbij je voor een lampje te vervangen de halve voorbumper moet demonteren. Geintegreerde stuurkabels is echt niet per se vooruitgang.
En hoe vaak moet je nu wisselen?? En daarbij zijn er al heel wat merken waarbij een stuurpen te wisselen is zonder de kabels los te halen.
Ik vervang kabels bij mijn veel gebruikte fietsen bijna elk jaar wel trouwens. En daarom schakelt het ook gewoon goed.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16515
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
3825 Euro voor de fiets met Red Etap (11-speed), met een beetje pech kost deze met de ombouw naar R8000 aan adviesprijs meer.beezer schreef: ↑04 jul 2020 22:17 De Advanced SL's zijn in deuitverkoop: https://www.giant-bicycles.com/nl/sale#categorie=race
Nu ben ik wel in de markt voor 1 van beide echter ik wil geen van beide groepen. de R8000 is prima voor mij.
Als de Giant dealer met mij mee zou gaan, wat zou dan een redelijke prijs zijn voor 1 van beide (vind ze nl allebei wel mooi) met een R8000 groep ??
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik zie mijzelf ook als consument, en voor mij is het wel een vooruitgang. Maar wellicht voor de consevatieve fietser niet. En ik geef ook meteen toe dat het voor mij alleen om het uiterlijk gaat, aero is voor mij niet van belang.thestudent schreef: ↑07 jul 2020 10:33
Voor de consument echt geen vooruitgang. De gemiddelde fietser kan nu voor alles naar de dealer. Als je geen elektrisch schakelen hebt zijn de hoeken van de kabels nog extremer ook, waardoor ook het schakelgevoel achteruit gaat. Over de aero gains kan ik alleen mijn schouders ophalen denk ik . Ik heb een tijdje een ridley noah aero+ gereden met de F-steerer. Vorkje inkorten was geen feestje bij deze fiets. Spacers verwijderen kan alleen door ze door te knippen tenzij je alles wil demonteren ( En dat wil je niet bij een net nieuwe fiets )
Ik vervang kabels bij mijn veel gebruikte fietsen bijna elk jaar wel trouwens. En daarom schakelt het ook gewoon goed.
En een intern kabeltje vervangen is voor een geoefende monteur nou ook niet zo een probleem. Maar gelukkig zijn er (voorlopig) nog frames met kabels buitenlangs.