Canyon
Ik vrees dat je ongelijk hebt. Vraag dat maar aan menig lbs. Al is de kans zeer groot dat de corona crisis én de enorme vraag naar fietsen de oorzaak zijn. En dat zal bij Canyon niet anders zijn.
Ik ken een lbs die zijn volledige stock in de winkel heeft kunnen verkopen door de corona toestand. En voor september kan hij geen nieuwe leveringen meer krijgen. En dat gaat in dat geval over elk soort fiets (stadsfietsen, koersfietsen, enz...).
Jep. Laatst een fiets bestelt bij een lokale fietsenmaker. Hij gaf direct aan dat de levertijden pas half september zijn. Dit i.v.m. schaarste aan leveringen vanuit o.a. shimano.
Geen probleem voor mij... maar kijk niet gek op als de fietsen vanuit Canyon verder uitgesteld worden..
Geen probleem voor mij... maar kijk niet gek op als de fietsen vanuit Canyon verder uitgesteld worden..
Het probleem is niet de frames, daarvan hebben ze voorraad genoeg. Het probleem is de onderdelen die ze niet op tijd krijgen. En dat is dan niet enkel bij canyon, maar bij ieder merk.
En ook niet alleen in de fietsenbranche. Ik ben klantverantwoordelijke bij een elektronicabedrijf die printplaten produceert en we zitten 2 maand achter met onze leveringen. En het ziet er niet naar uit dat we dit vlug ingehaald gaan hebben.
Resultaat is ook: alle producten waar elektronica in zit kunnen niet afgewerkt worden door onze klanten met een hoop geklaag aan onze oren waar we niks aan kunnen doen.
En ook niet alleen in de fietsenbranche. Ik ben klantverantwoordelijke bij een elektronicabedrijf die printplaten produceert en we zitten 2 maand achter met onze leveringen. En het ziet er niet naar uit dat we dit vlug ingehaald gaan hebben.
Resultaat is ook: alle producten waar elektronica in zit kunnen niet afgewerkt worden door onze klanten met een hoop geklaag aan onze oren waar we niks aan kunnen doen.
Mogelijk bijzonder. Heb op zich geen moeite met het delen van levertijden om elkaar te informeren. Mijn idee is echter dat als de fiets is geleverd het forum weer wordt afgedankt voor bewezen diensten. Zoals met veel van dit soort "hit and run" bezoekers is namelijk dan het eigenbelang er niet meer. Laat me graag verrassen.
Dit is wel een terugkerend gebeuren en ik vind het goed dat dit op het forum gedeeld wordt. Ik weet niet wat de algemene vertraging is bij Canyon, want je hoort hier natuurlijk veel verhalen over vertragingen. Wat mij betreft is Canyon op dit punt gewoon niet fair, omdat ze echt wel weten dat leveringen van onderdelen op dit moment naadje is. Toch blijven ze levertijden publiceren, die ze daarna telkens moeten aanpassen. Dat frustreert iedereen die met smart zit te wachten op zijn nieuwe fiets en het gaat verder voor veel mensen ook gewoon over serieus geld.
Let wel, ik rij ook met een Canyon en met veel plezier. Maar de mijne was ook flink later en ik snap de frustratie van mensen heel goed . Het zou Canyon sieren als ze gewoon een disclaimer op de site zetten dat veel leveringen op dit moment later zijn.
Als de volgende weer een Canyon wordt, ga ik hem halen in Koblenz nadat ik zeker weet dat ze hem op voorraad hebben. Never nooit ga ik weer online bestellen.
Let wel, ik rij ook met een Canyon en met veel plezier. Maar de mijne was ook flink later en ik snap de frustratie van mensen heel goed . Het zou Canyon sieren als ze gewoon een disclaimer op de site zetten dat veel leveringen op dit moment later zijn.
Als de volgende weer een Canyon wordt, ga ik hem halen in Koblenz nadat ik zeker weet dat ze hem op voorraad hebben. Never nooit ga ik weer online bestellen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Als je al ruim een maand passief op het forum zit (op wat posts over vertraagde levering van je eigen fiets na) ben ik niet degene die je nu plots afschrikt lijkt me.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Voor de Nederlanders die mogelijk nu even de draad kwijt zijn.
'LAMKEL ZÉ NA KALM', het verhaal achter de T-shirt
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend