Wat heb jij voor het laatst gekocht?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb een Aeon maar dan naar de Aether is voor mij echt een no-go. Had drukpunten die ik bij de Aeon niet had.joridebont schreef: ↑06 jul 2020 14:24Ik ben ook van een Synthe naar Aether gegaan maar vind er niks vreemd aan. Ben er zeer tevreden over.
Less is bore
Helios, Pneumo, Ionos, Aeon.... Aether staat op t lijstje maar ik ga dan eerst maar eens passen als ik t zo lees...daniel1975 schreef: ↑06 jul 2020 09:44 Das geluk hebben ja!
Hier een Abus Airbreaker gekocht. Man, wat zit dat ding comfortabel zeg.
Ik heb bijna mijn hele leven Giro gehad, ik kon blind een nieuwe helm kopen. Maar die hebben iets veranderd, waardoor het voor geen meter meer zit.
Ekoi AR13 helm
En na een lange zoektocht naar een comfortabele fietsbroek uitgekomen bij :
EKOI MORFO EVO Bibshort
En na een lange zoektocht naar een comfortabele fietsbroek uitgekomen bij :
EKOI MORFO EVO Bibshort
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Afgelopen weekend een rondje Eifel gedaan. Hier tot de ontdekking gekomen dat Zipp 404's en hard dalen niet samen gaan (lag al een beetje in de lijn der verwachting). Bij hoge snelheden en (zij)wind zijn ze simpelweg niet stabiel. Remmen deden ze zoals alle vol carbon wielen sowieso niet fantastisch, dus maar even op Markplaats gekeken en een mooie slag kunnen slaan met een vrijwel nieuwe set FFWD F3A's met 240s naven. Een absoluut koopje, ze stonden er nog maar een paar uurtjes op en toen ik eenmaal voor de deur stond had ie al meerdere hogere biedingen ontvangen maar deed niet moeilijk :+.
Heb Pirelli P Zero's erop gelegd die ik nog klaar had liggen en de 23mm variant blaast op deze 19mm velgen ook gewoon op tot 26mm WAM (width as measured). Dat is ook precies de max wat mijn frame aan kan.
Na een flinke opruiming vorig jaar inmiddels wel weer een leuke collectie wielen .
Heb Pirelli P Zero's erop gelegd die ik nog klaar had liggen en de 23mm variant blaast op deze 19mm velgen ook gewoon op tot 26mm WAM (width as measured). Dat is ook precies de max wat mijn frame aan kan.
Na een flinke opruiming vorig jaar inmiddels wel weer een leuke collectie wielen .
@ypuh, welke remblokken heb je gereden met de Zipp wielen want ik ben er uitermate tevreden van.
Afgelopen jaar in de Alpen mee gereden en diverse flinke afdalingen gedaan met oa Galibier en Telegraphe. Ik heb met de 404 voor tubes en de 202 clincher wielen gereden icm grijze Giant blokken voor carbon. Sram eTap groep met Dura Ace 9100 remmen omdat deze imho beter moduleren.
In 2018 met de originele aerolink remmen van Sram 2x een blokkerend achterwiel gehad in een afdaling ( niet fijn ). Was trouwens met een FFWD F4R full carbon voor tubes.
Afgelopen jaar in de Alpen mee gereden en diverse flinke afdalingen gedaan met oa Galibier en Telegraphe. Ik heb met de 404 voor tubes en de 202 clincher wielen gereden icm grijze Giant blokken voor carbon. Sram eTap groep met Dura Ace 9100 remmen omdat deze imho beter moduleren.
In 2018 met de originele aerolink remmen van Sram 2x een blokkerend achterwiel gehad in een afdaling ( niet fijn ). Was trouwens met een FFWD F4R full carbon voor tubes.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De FFWD F4R's (de bredere 20c tubeless versie) heb ik weggedaan omdat ze in het natte voor geen meter remden (en de Zipp's zijn gewoon een veelvoud cooler om te zien, dat speelde ook wel een kleine rol).rene schreef: ↑08 jul 2020 18:35 @ypuh, welke remblokken heb je gereden met de Zipp wielen want ik ben er uitermate tevreden van.
Afgelopen jaar in de Alpen mee gereden en diverse flinke afdalingen gedaan met oa Galibier en Telegraphe. Ik heb met de 404 voor tubes en de 202 clincher wielen gereden icm grijze Giant blokken voor carbon. Sram eTap groep met Dura Ace 9100 remmen omdat deze imho beter moduleren.
In 2018 met de originele aerolink remmen van Sram 2x een blokkerend achterwiel gehad in een afdaling ( niet fijn ). Was trouwens met een FFWD F4R full carbon voor tubes.
Sinds een paar duizend kilometer rij ik met de SwissStop Black Prince pads. De standaard grijze Zipp blokken was ik voor met 3.000km doorheen (en die kosten €32,95 per 2, dus dat zou een dure hobby worden). De Black Prince blokken zijn een stuk harder en laten helaas een vervelende grijze waas achter, dus ben nog niet zeker of ik er nou blij mee ben of niet.
Het probleem bij de Zipp's is nog niet zozeer het remmen (ik rij overigens met TRP BR879 remmen omdat ik de grijze Aerolinks niet mooi vond). Het is vooral de soort speed wobble die ik kreeg bij zo'n 70 km/u, waarvan ik nou niet zeker ben of het door de wind, rijwind of stevigheid van de wielen kwam. Ik ben overigens niet de enige kwam ik achter, deze vent beschrijft hetzelfde op WeightWeenies, zij het met de nodige drama. Gevaarlijk wil ik het nog net niet noemen, maar vertrouwenwekkend is het zeker niet. In suboptimale omstandigheden (regen, wind, 90 km/u+) moet ik er niet aan denken op deze wielen af te dalen, terwijl ik normaal gesproken gewoon focus op hoe ik het beste een bocht aansnijdt en uitkom.
Voor de volledigheid; ik kan wel redelijk afdalen (hoe omschrijf je dit zonder op te scheppen ) en weeg zo'n 78kg.
Ps. Neemt niet weg dat ik erg tevreden ben met de Zipp's. Heb nu alleen voor safe gekozen om met een wat lagere alu set de bergen in te gaan, al is het maar voor peace of mind.
Ik dacht dat je geen Lake's meer wilde.
Ik weet waar je die gekocht hebten een nieuwe Kuota Kryon voor de schoonzoon.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vast de adviesprijs betaald
Less is bore